Jos mikään ei ole muuttunut, niin miksi naiset ja tytöt pelkäävät liikkua ulkona nykyään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kun niin kovasti jankutetaan kuinka kauhea se suomalainen mieskin on, niin miksi olette ennen kokeneet turvalliseksi liikkua ulkona vapaasti ja nyt ette.

Heitän oman vaatimattoman mielipiteeni, naiset ovat saaneet olla aika rauhassa ennen ja heidän koskemattomuutta on kunnioitettu suht hyvin. Tietyissä kulttuureissa ei näin ole.
Lopuksi vielä haluan sanoa, että feministien uhritutkimukset jossa katse, irvistäminen ja huonot treffit eivät ole sellaista ahdistelua josta nyt keskustellaan. On hieman eri asia kun ihmiset käyvät käsiksi tai jopa raiskaavat, kun se että joku on katsonut tai sinulla on ollut huonot treffit jonkun ääliön kanssa.

Minä en ainakaan vielä pelkää liikkua ulkona. No useimmiten mulla on mukanani 2 karvapäätä, jotka ovat valmiita puolustamaan minua henkeen ja vereen.
Mutta nyt puhuvat paikallisen poliisilaitoksen lakkauttamisesta, auts! (n)

Minä en ainakaan vielä pelkää liikkua ulkona. No useimmiten mulla on mukanani 2 karvapäätä, jotka ovat valmiita puolustamaan minua henkeen ja vereen.
Mutta nyt puhuvat paikallisen poliisilaitoksen lakkauttamisesta, auts! (n)
Moni nainen ja tyttö kuitenkin pelkää eikä uskalla mennä ulos. On jäänyt iltalenkit tekemättä ja lapsia ei päästetä ulos kulkemaan yksin tai leikkimään.

Eipä kadut näytä tyhjentyneen naisista, joten ne pelkääjät taitaa olla pieni vähemmistö.

Ja totuushan on, että Suomessa naiselle vaarallisin paikka on koti.

Niin miten niin mikään ei ole muuttunut?? TOTTAKAI ON MUUTTUNUT! Enemmän puskaraiskauksia ja nimenomaan ulkomaalaisten tekemänä.
En kyllä itse pelkää liikkua ulkona, vaikka meidän paikkakunnalla onkin turvapaikanhakijoita.

Moni nainen ja tyttö kuitenkin pelkää eikä uskalla mennä ulos. On jäänyt iltalenkit tekemättä ja lapsia ei päästetä ulos kulkemaan yksin tai leikkimään.
No tähän on tultu. Pidän vaan fiksuna sitä, että tietyillä alueilla menetellään näin. Ikävä kyllä, mutta näin se on. :(

Eli ette halua tunnustaa eroa joka on naisia alistavista kulttuureista tulevilla miehillä vs suomalainen mies. Kaikista heikkouksistaan huolimatta suomalainen mies pesee tänne tulevat miehet 100-0. Ei minun ole tarvinnut suomalaista miestä pelätä ikinä, heitä on kuitenkin miljoonittain täällä ja silti en ole koskaan pelännyt suomalaista miestä.

Eli ette halua tunnustaa eroa joka on naisia alistavista kulttuureista tulevilla miehillä vs suomalainen mies. Kaikista heikkouksistaan huolimatta suomalainen mies pesee tänne tulevat miehet 100-0. Ei minun ole tarvinnut suomalaista miestä pelätä ikinä, heitä on kuitenkin miljoonittain täällä ja silti en ole koskaan pelännyt suomalaista miestä.
Tuo on juuri se syy miksi tästä asiasta on mahdotonta keskustella, ei voida myöntää että tuhat miestä ahdistelemassa ja raiskaamassa samaan aikaan samassa paikassa on aivan uusi ilmiö eikä ole ikinä kuulunut suomalaisen miehen tapoihin. Suvakkivajakkien typerä tapa kääntää keskustelu pois itseasiasta.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Tässä olisi tilaisuus vahvistaa suomalaisten yhteistyökykyä toisten ihmisten kanssa. Työmatkoillekin voisi sopia jonkun porukkamatkasysteemin, ettei mihinkään mentäis yksin (näillä uhka-alueilla), vaan olisi useamman joko saman työpaikan työkavereitten työmatkarinki, tai sitten ihan viereisten työpaikkojen jne. Niin, ettei kenenkään tarvitsisi esim. öiseen aikaan töistä päästyään lähteä yksin.

Tässä olisi tilaisuus vahvistaa suomalaisten yhteistyökykyä toisten ihmisten kanssa. Työmatkoillekin voisi sopia jonkun porukkamatkasysteemin, ettei mihinkään mentäis yksin (näillä uhka-alueilla), vaan olisi useamman joko saman työpaikan työkavereitten työmatkarinki, tai sitten ihan viereisten työpaikkojen jne. Niin, ettei kenenkään tarvitsisi esim. öiseen aikaan töistä päästyään lähteä yksin.
Mutta mitenkäs se ratkaistaan, jos haluaa liikkua yksin kaduilla ja luonnonrauhassa. Onko se Suomi jo menetetty missä näin voi tehdä ja jos liikkuu niin pitää vain varautua siihen, että joku käy käsiksi tai jopa raiskaa, se on se hinta nykyään yksin liikkumisesta.
Eikä tälle asialle voi tehdä mitään, niinkö.

Kuinka yleistä se sitten on, että naiset ja tytöt eivät enää uskalla astua ovesta ulos? Ainakin itse näen joka päivä tyttöjä kävelemässä itsekseen kouluun, naisia kulkemassa kuka minnekin, ja yöelämässäkin näkee edelleen naisia. Oma käsitykseni on, että aika moni on "aina" pelännyt jonkin verran pimeitä/hämäriä katuja, tai ollut ainakin varuillaan. Samoin on oltu varuillaan öiseen aikaan hiljaisilla kaduilla hiippailevia tyyppejä kohtaan. Aiemminkin moni on välttänyt kävelemästä puistojen tai metsikköjen läpi yöllä, ottanut mieluummin taksin kuin kävellyt kotiin, jne. Se ei kuitenkaan ole tarkoittanut hillitöntä pelkoa, vaan enemmän jonkinlaista varuillaan oloa.

Uskon, että samalla lailla ihmiset ovat varuillaan nytkin. Mutta sen sijaan en usko, että enää eivät naiset ja tytöt uskaltaisi ollenkaan mennä minnekään.

Aiemminkin moni on välttänyt kävelemästä puistojen tai metsikköjen läpi yöllä, ottanut mieluummin taksin kuin kävellyt kotiin, jne. Se ei kuitenkaan ole tarkoittanut hillitöntä pelkoa, vaan enemmän jonkinlaista varuillaan oloa.

Tuota sanotaan riskienhallinnaksi. Silti voisit pohtia vähän asioita, ja tunnustaa että rasistipersut eivät ole olleet kaikessa väärässä.

Tuota sanotaan riskienhallinnaksi. Silti voisit pohtia vähän asioita, ja tunnustaa että rasistipersut eivät ole olleet kaikessa väärässä.

Seksuaalirikokset ja joukkoahdistelujen tapaiset väkivallanteot ovat tietenkin vakava ongelma. Mutta eivät ihmiset silti taida kokea kauhean todennäköiseksi, että tuossa kauppamatkalla tai edes matkalla baarista bussipysäkille hyökkäisi joku äijälauma kimppuun. Mutta ainahan tuollaisista uutisista tulee epämukava ja tietyllä tavalla turvaton olo, mutta ei se kokonaisuuden kannalta varmasti olekaan paljon muuttunut. Ehkä niiden osalta, jotka eivät ole vähään aikaan miettineet pimeällä liikkumisen vaaroja, tai sitten niiden, jotka sinänsä ovat koko ajan kokeneetkin liikkumisen uhkaavaksi - tottahan silloin tuntuu pelottavalta kaikki uudet uutisoinnit ja ajatus useista uusista miehistä, joita pitää varoa ainakin varmuuden vuoksi.

Seksuaalirikokset ja joukkoahdistelujen tapaiset väkivallanteot ovat tietenkin vakava ongelma. Mutta eivät ihmiset silti taida kokea kauhean todennäköiseksi, että tuossa kauppamatkalla tai edes matkalla baarista bussipysäkille hyökkäisi joku äijälauma kimppuun. Mutta ainahan tuollaisista uutisista tulee epämukava ja tietyllä tavalla turvaton olo, mutta ei se kokonaisuuden kannalta varmasti olekaan paljon muuttunut. Ehkä niiden osalta, jotka eivät ole vähään aikaan miettineet pimeällä liikkumisen vaaroja, tai sitten niiden, jotka sinänsä ovat koko ajan kokeneetkin liikkumisen uhkaavaksi - tottahan silloin tuntuu pelottavalta kaikki uudet uutisoinnit ja ajatus useista uusista miehistä, joita pitää varoa ainakin varmuuden vuoksi.
Monissa muissa maissa tuo on jo ihan todellisuutta, ihmiset eivät uskalla edes kaupassa käydä. Facessa ja youtubessa on vaikka kuinka paljon naisten ja tyttöjen kirjoituksia ja videoita aiheesta.

Sinä et siis pysty tajuamaan, että mitä enemmän noita ihmisiä tulee sitä enemmän ongelmia ja pelkoja. Tänään voit käydä rauhassa kaupassa vielä, mutta kun kehitys jatkuu tälläisenä niin kohtapa et voi.

Onko oikeasti niin jumalattoman vaikea ymmärtää syy seuraussuhdetta jonka tajuaa älyllisesti kehitysvammainen ihminenkin.

Itse ainakin pelkään liikkua kadulla. Ikävä kyllä työajat ovat ihan persiistä ja kun kauppojen aukioloajat vapautuivat niin tulee entistä enemmän aikoja, jolloin joutuu liikkumaan myöhään kadulla vaikka ei haluaisi. Ei ole miestä hakemaan tai mitään kimppakyytejä. Siinä sitten odotellaan julkisia kulkuvälineitä - ja ties mitä porukkaa tulee paikalle.

Itse ainakin pelkään liikkua kadulla. Ikävä kyllä työajat ovat ihan persiistä ja kun kauppojen aukioloajat vapautuivat niin tulee entistä enemmän aikoja, jolloin joutuu liikkumaan myöhään kadulla vaikka ei haluaisi. Ei ole miestä hakemaan tai mitään kimppakyytejä. Siinä sitten odotellaan julkisia kulkuvälineitä - ja ties mitä porukkaa tulee paikalle.
Sentakia me tarvitsemme tämän keskustelun, että ryhdymme toimiin vähentääksemme ihmisten pelkoja ja saamme turvallisemman paikan Suomesta kaikille.
Ja tuntuu, että on tahoja jotka koko ajan vähättelee ja haluaa siirtää keskustelun toisaalle. Aina kun keskustelua on yritetty avata on ruvettu keskustelemaan muista asioista, tyyliin 1960-luvun Ylen video jossa juopot örisee rautatieasemalla. Ei, me emme halua keskustella 1960-luvusta VAAN me haluamme keskustella 2016 vuodesta, tästä hetkestä ja mitä nyt tapahtuu.

Yhteistyössä