Kiva, ku tulee plussia ja vahvistuvia viivoja.
Mä varmaan joudun nyt kuitenkin vähän jännittelee. En kyl tiiä mitkä mahikset on, ku hupia 9/28 ja 16/28. Oviksen niitä paksuja limoja en bongannut, mutta sitä venyvää kananmunanvalkuaislimaa tuli viime viikolla ti-to eli 11-13/28 olettaisin oviksen olleen torstaina illalla. Tuntemuksia mulla on munasarjoissa vaikka muille jakaa, niin en osaa niitä tulkita. Tai jos niitä pitäisi tulkita, niin ovuloin n. 10 kertaa kuukaudessa kiertopäivän 11 jälkeen
Mä tilasin raskauskeijulta parit testit ja ihan piruuttaan aattelin katella tosta arvioidusta oviksesta laskien ekan dpo 9. Mut sitä ennen teen testin heti, kun ne liuskat tulee, jotta nään miltä mun puhdas testi näyttää.
Hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohdun seinämään 5-7 päivää oviksesta eli niitä oireita voi alkaa herkille ihmisille tulla jo todella varhain. Mulle (ei tullut mitenkään extra-varhain) tuli esikoisesta oireet jotakuinkin näin. Oletettu ovis 13-14/28, 23/28 alkoi (herttileijaa sentään) hillittömät ilmavaivat, turvotus ja lievä ummetus, 24/28 rinnat kipeytyi ja turposi toden teolla ja alkoi tulla menkkamaista jomottelua (normisti alkaa pari päivää ennen menkkoja) ja testin tein 30/28 päiväpissasta 4h pidättelyllä ja se näytti raskaana 3+. Oletin kiertoni olevan pidempi, koska se oli eka kierto renkaan lopettamisen jälkeen, mutta kaikki olikin käynnistynyt täysin ajallaan.
Muoks: Nuo ilmavaivat ja turvotus olivat seuranani pitkälle ekaan kolmannekseen eli näin jälkikäteen tiedän ne raskausoireeksi. Menkkajomottelu oli myös yksi selkeimmistä raskausoireistani koko raskauden ajan.