Relaatiot 86 - Salatut elämät

• Viestiketjun aloittaja ZuZu vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulla on tuo suomirock ruutu ihan jumissa, kun en saa
pääsanasta 14 ( vihjattu vaate... ei vaan saa)
pääsanasta 6+3 (vuihjattu yhtye xxx xxx ja 6+3, mutta en saa)

kun en saa näitä ja pate 5+4 on myös auki niin en vaan pääse ruudussa eteenpäin. Parempaa rautalankaa kiitos

vierailija
Minulla ei aukea se 007 biisi, ei sitten millään. Tuolla hakusanalla tulee vain satoja james bond linkkejä. Ei ole vastasanaakaan niin en pääse eteen enkä taakse...
Miten se biisi voi löytää ???

ZuZu vierailija
Minulla ei aukea se 007 biisi, ei sitten millään. Tuolla hakusanalla tulee vain satoja james bond linkkejä. Ei ole vastasanaakaan niin en pääse eteen enkä taakse...
Miten se biisi voi löytää ???
Kyseisellä levyllä kaikkien kappaleiden nimet ovat muotoa 001, 002, jne. Tuo 007 tunnetaan muullakin nimellä, radiossa ei ilmoiteta, että nyt soitetaan yhtyeen hitti 007, vaan ihan nimi.

ZuZu vierailija
osavaltiot:

lisk..9 - yksi laji
main 6 - synonyymi
ame 8+10 - aukeaa vastasanalla

hirviö
put 10 - mitä tuossa tehdään
pääsanasta 14+6 - kuuluisa hirviö
pääsanasta 5+4 - kauhukirjan hirviöhahmon "suomenkielinen" nimi
murh..13 - yksi historian kuuluisimmista

ZuZu vierailija
Mulla on tuo suomirock ruutu ihan jumissa, kun en saa
pääsanasta 14 ( vihjattu vaate... ei vaan saa)
pääsanasta 6+3 (vuihjattu yhtye xxx xxx ja 6+3, mutta en saa)

kun en saa näitä ja pate 5+4 on myös auki niin en vaan pääse ruudussa eteenpäin. Parempaa rautalankaa kiitos
Tuo pate 5+4 on kyseisen jo 70-luvulla tunnetuksi tulleen xxx xxx-suomirockikonin toinen yhtye :) Siihen 6+3 yhtyeeseen kuului myös toinen vastaava ikoni, joka toimii yhteiskunnallisena vaikuttajana nykyään. Samaiset miekkoset kuuluivat siihen vaatekappale-yhtyeeseen kolmannen viime vuosina myös yhteiskunnallisena vaikuttajana toimineen kanssa. Ja yhtyeen nimen lisäksi se on myös heidän albuminsa nimi. Tällä palstalla keskustellaan kovasti kyseisestä vaatekappaleesta aika ajoin, tosin ne keskustelut eivät mitenkään liity tuohon yhtyeeseen :D

vierailija
Minulla muutama jumi:

tähtiportti
gou... 6
hart jaff 10
davi.. 4+7+5 ja 5+7
twin 3+2+5

rap
piet spek 6
piet spek 10
jum 6

suomirock
velt 5 (se siitä 5+6, vastasana ei auta, ainakaan minua)

hirviö
pääsana 5+4 tästä vihjattiin yllä mutta jonkun kirjan nimen suomennos ei auta, kun en hirviökirjoja lueskele)

ZuZu vierailija
tähtiportti
gou... 6 ???
hart jaff 10 - syötävää
davi.. 4+7+5 - sopimus ja 5+7 - urheilija
twin 3+2+5 - näyttelijä

rap
piet spek 6 - kappale
piet spek 10 - yhden jäsenen yksi rap-nimi
jum 6 - asuinpaikka

suomirock
velt 5 (se siitä 5+6, vastasana ei auta, ainakaan minua) - synonyymi (5+6 on kappale)

hirviö
pääsana 5+4 tästä vihjattiin yllä mutta jonkun kirjan nimen suomennos ei auta, kun en hirviökirjoja lueskele) - kyseessä ei ole kirjan nimi, vaan kirjallisuuden klassikon yksi hahmo. Hahmosta käytetään pariakin eri nimitystä, tässä kelpaa se suomalainen.

vierailija
No niin, loppupuolella ollaan. Muutama yksittäinen sana puutttu.

super:
robin 7+5 ( biisit olen mielestäni kaikki kokeillut)

suomirock
pid. kii 6+5 (onko biisi?)

osavaltiot
room.. ja tbil... välinen 11
pizz..9 (yhdistyy tropi..) joku tosi helppo varmaan

hirviö
put..10 ( tiedän mitä haetaan , en vaan saa oikeaa sanaa)
prins 7+7

tähtiportti
keks...6 pääsäna 6 ( yhdistyy egyp)

ZuZu vierailija
super:
robin 7+5 ( biisit olen mielestäni kaikki kokeillut) - löytyy wikistä hänen kappaleensa luokka sivulta

suomirock
pid. kii 6+5 (onko biisi?) - sekin, mutta tässä yhteydessä "esityspaikka"

osavaltiot
room.. ja tbil... välinen 11 - mitä ne molemmat ovat
pizz..9 (yhdistyy tropi..) joku tosi helppo varmaan - kenen tuote juuri tuolla nimellä

hirviö
put..10 ( tiedän mitä haetaan , en vaan saa oikeaa sanaa) - verbi "mitä tehdään" muodossa
prins 7+7 - yksi nykyinen sellainen

tähtiportti
keks...6 - merkki
pääsäna 6 ( yhdistyy egyp) - sarjan planeetta/egyp kaupunki

vierailija
hirviö..
pri will 13 - valtio
vii-jack 6 - kaupunki
pääsana 4 - vaeltava sielu
pääsana 5+4 ( sata kertaa vinkattu, mutta ei vaan sytytä - Aarresaarenkin kirjoittajan henkilöhahmoja
puto 10 - verbi "mitä tehdään" muodossa

vierailija
kaksi sanaa puuttuu
osavaltiot
pääkaup 7 ( kun ei ole mitään vastasanaa niin maailmanssa on aika monta pääkaupunkia)

supersankari
tuo herr fan... ja kip het välinen "adjektiivi" 9

vierailija
Saadakseen kappaleesta ”aggressiivisemman” hän päätti pyytää Elastisen kappaleelle mukaan, joka kirjoitti omat osuutensa.[4] Robinin mukaan kappale kertoo periksiantamattomasta asenteesta, ja intohimosta elämää ja tekemisiään kohtaan.[5]Kappale kertoo myös palavasta halusta toteuttaa itseään

Olen lukenut kip het wikin
ei sovi agress
ei sovi periks
ei sovi intohim

ZuZu vierailija
Saadakseen kappaleesta ”aggressiivisemman” hän päätti pyytää Elastisen kappaleelle mukaan, joka kirjoitti omat osuutensa.[4] Robinin mukaan kappale kertoo periksiantamattomasta asenteesta, ja intohimosta elämää ja tekemisiään kohtaan.[5]Kappale kertoo myös palavasta halusta toteuttaa itseään

Olen lukenut kip het wikin
ei sovi agress
ei sovi periks
ei sovi intohim
Tuossakin purkautumisessa kirjoitit kyseisen haetun sanan jo ensimmäisessä lauseessa, et tosin perusmuodossa ;) Muista, että relaatiot toimivat pitkälti periaatteella, että samalla sanalla/ilmaisulla on monta eri merkitystä. Kyseessä on her fan:n ominaisuus. Tässä rellussa on viljelty monimerkityksellisyyttä erityisen paljon, kiitos siitä tekijälle!

vierailija
Tuossakin purkautumisessa kirjoitit kyseisen haetun sanan jo ensimmäisessä lauseessa, et tosin perusmuodossa ;) Muista, että relaatiot toimivat pitkälti periaatteella, että samalla sanalla/ilmaisulla on monta eri merkitystä. Kyseessä on her fan:n ominaisuus. Tässä rellussa on viljelty monimerkityksellisyyttä erityisen paljon, kiitos siitä tekijälle!
Okei, luvovutan. En keksi agg sanasta mitään 9 kirjaimen mittaista

vierailija
Ei hitto:ROFLMAO:

eipä olisi tullut koskaan mieleen...
VieläkÖ joku auttaisi mattimyöhäistä. On ollut kiva tehtävä, mutta näin paljon vielä puuttuisi:

SUPER edelleen se ROB-FAN 8 ei löydy kappaletta mistään

HENKIRIKOS AUER 4 + 5 ja LAS ELO molemmat

HIRVIÖ LOR 7 +3 +6 ja HURR 4 + 2 + 6 ja PUD 6 & 5

SALAPOLIISI KU SI 4 + 2 + 3 + 4 ja WAL 6 + 7

Kiitos etukäteen !

ZuZu vierailija
SUPER edelleen se ROB-FAN 8 ei löydy kappaletta mistään - Boom Kahilla

HENKIRIKOS AUER 4 + 5 - pedofiilijutun henkilö
LAS ELO molemmat - Disneyn klassikkopiirretty ja kotimainen kirjasarjanakin tunnettu

HIRVIÖ LOR 7 +3 +6 - kappale
HURR 4 + 2 + 6 - kappale
PUD 6 & 5 - näyttelijä

SALAPOLIISI KU SI 4 + 2 + 3 + 4 - kappale (käännä englanniksi)
WAL 6 + 7 - jäsen

ZuZu vierailija
SUPER edelleen se ROB-FAN 8 ei löydy kappaletta mistään - Boom Kahilla

HENKIRIKOS AUER 4 + 5 - pedofiilijutun henkilö
LAS ELO molemmat - Disneyn klassikkopiirretty ja kotimainen kirjasarjanakin tunnettu

HIRVIÖ LOR 7 +3 +6 - kappale
HURR 4 + 2 + 6 - kappale
PUD 6 & 5 - levy

SALAPOLIISI KU SI 4 + 2 + 3 + 4 - kappale (käännä englanniksi)
WAL 6 + 7 - jäsen
Sorry, tuli tuossa aikaisemmassa väärä vinkki tuohon PUD 6&5, kyseessä on siis levyn nimi

sannisanni
olen tätä täytellyt hissukseen jälkijunassa, tänne asti pääsin ilman apuja , 11 sanaa vielä puuttuu ja apuja tarvitsen että saisin tämänkin pakettiin :)

henkirikokset:
pääsanasta 17 oikealle
mur 5 7

hirviö:
aa 6 5
pr 5 4
lo 6

salkkarit:
PP 5 11

toivottavasti joku on vielä kuulolla ja auttaa... :LOL::ROFLMAO::whistle:;)

Yhteistyössä