Kaatuminen talvella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kartsa_92
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kartsa_92

Jäsen
17.10.2015
82
1
8
33
haluaisin kuulla muita mielipiteitä ennenkun menen kättä näyttämään lekurille elikkäs kaatusin tänään jään päällä ja lensin suoraan kyljelleni niin että otin oikealla kädellä vastaan noh sain hienon näköiset pintanaarmut kiva vekki varmaan jää ja haava näyttää paremmalta mutta tuo kipu tuntuu siltä ettei kädessä ole voimaa ollenkaan ja jos puristan nyrkkiin sormet se sattuu tai tuntuu sormissa kipua käsi tuntui muutenkin nyt levossa jotenkin voimattomalta ja särky on kova...onko käsi ranteesta sormiin vain saanut tärähdyksen vai nyrjähtänyt?:Omurtumaa en usko että olisi rannehan olisi silloin turvoksissa..

Pääset helpommalla ja vähemmällä kivulla kun käyt heti näyttämässä kättä lääkärille. Nuo käden murtumiset on tosi yleisiä kun liukastutaan talvella.

Jos kädessä on pieni murtuma niin kyllä sitä pystyy käyttämään.

Jos taasen käsi on poikki niin tunnet kuinka luunpäät hakkaavat toisiaan vasten ja taju on lähteä.

Menisin sinuna käymään lääkärissä.
no en tiedä nyt iltaa/yötä kohden käsi menee aina lihaksista kipeäksi ja naksuu ja poksuu sormet välillä tuntuu että saa puristaa kättä nyrkkiin että saa siihen lisää voimaa

Mee näytille, ukko käveli jalalla jossa oli nilkkaluussa murtuma. Ei se turvonnu mutta oli kipeä ja mustelmaa kehitti.Eka lekuri ei uskonu käyneen mitään, toinen onneksi lähetti kuvaan.
meinasin jos ei parannu ensi viikon puoleen väliin niin menen näyttämään luulin ensin että haavat tulehtuneet mutta alkavatkin paranemaan kun kutiavat polvessa on kiva mustelma jälki kaatumisen takiakäsi nyt on iltasin ja öisin kipeä naksuu ja poksuu sormet välillä puristan kättä nyrkkiin että saisin lisää voimaa siihen:(

Voi pässinpää! Mene nyt sinne lääkäriin , hyvänen aika sentään! Käsi on tärkeä ihmiselle. tuskinpa haluat päätyä yksikätiseksi?!

Minun entinen naapuri kaatui ja tärväsi kylkensä pahasti. Se kävi meilläkin voivottelemassa, että kun on monta päivää jo kylkeen sattunut hengittäessä. Kysyin siltä, että "no mitäs ne lääkärissä sanoivat?" Toinen totesi "En ole käynyt lääkärissä!". Tuumasin sille sitten, että "no älä sitten valita!"

meinasin jos ei parannu ensi viikon puoleen väliin niin menen näyttämään luulin ensin että haavat tulehtuneet mutta alkavatkin paranemaan kun kutiavat polvessa on kiva mustelma jälki kaatumisen takiakäsi nyt on iltasin ja öisin kipeä naksuu ja poksuu sormet välillä puristan kättä nyrkkiin että saisin lisää voimaa siihen:(

Kannattaakin murtuman kanssa odotella lääkäriin menoa, niin saa lääkärille vähän haastetta (y)

Jos olisit heti hakeutunut vastaanottolle, mahdollinen murtuma olisi jo parantumassa.

Kannatta mennä näyttämään lääkärille. Mutta tuskin se mitään pahaa on, mun mutsi kaatu pari vuotta sitten liukkailla kyynärpää edellä maahan, kaikki kärsivarsien luut pelkkänä muruna sen jälkeen. Siinä ei paljoa arvuuteltu, mutsi kerkesi hetken huutaa, ja sitten meni taju. Onneksi joku lunta luomassa ollut talkkari soitti lanssin paikalle. Sairaalassa kipulääkettä tipasta suoraan hermoon, ja lopulta tuntien leikkaus. Sitten vuoden toipuminen. Mutta nyt mun mutsi on metallia! Käsi ainakin ihan kirjaimellisesti.

Kaverilla kävi juuri sama juttu. Kaatui ja satutti kädensä, ei nyt niin hirveän kipeä ollut mutta ei pystynyt liikuttamaan normaalisti. Odotteli viikon että jos se siitä ja meni lääkäriin -> ranne oli murtunut ja sai lääkäriltä kovat sapiskat, kun olisi tietysti heti pitänyt kipsata oikeaan asentoon.

Eli suosittelen menemään heti lääkäriin. Teet vaan itsellesi ison harmin, jos onkin murtunut (kuulostaa siltä) ja pääsee luutumaan väärään asentoon.

Kaverilla kävi juuri sama juttu. Kaatui ja satutti kädensä, ei nyt niin hirveän kipeä ollut mutta ei pystynyt liikuttamaan normaalisti. Odotteli viikon että jos se siitä ja meni lääkäriin -> ranne oli murtunut ja sai lääkäriltä kovat sapiskat, kun olisi tietysti heti pitänyt kipsata oikeaan asentoon.

Eli suosittelen menemään heti lääkäriin. Teet vaan itsellesi ison harmin, jos onkin murtunut (kuulostaa siltä) ja pääsee luutumaan väärään asentoon.
no tämä nyt on taas näitä päiviä kun käsi ei ole ollenkaan sattunut tai tuntunut kipua mutta kyynerpäähän välistä vihloo lihaskipu

Kannatta mennä näyttämään lääkärille. Mutta tuskin se mitään pahaa on, mun mutsi kaatu pari vuotta sitten liukkailla kyynärpää edellä maahan, kaikki kärsivarsien luut pelkkänä muruna sen jälkeen. Siinä ei paljoa arvuuteltu, mutsi kerkesi hetken huutaa, ja sitten meni taju. Onneksi joku lunta luomassa ollut talkkari soitti lanssin paikalle. Sairaalassa kipulääkettä tipasta suoraan hermoon, ja lopulta tuntien leikkaus. Sitten vuoden toipuminen. Mutta nyt mun mutsi on metallia! Käsi ainakin ihan kirjaimellisesti.
no välistä kipu tuntunut nyt aamusta lähtien kyynerpäässä et ihanku lihakset olis kipeet tai jotenki jumissa..nuo haavat on vaan vittumaiset ku rupeaa parantumaan kun kutisee jatkuvasti:Dkyllä siinä itekki säikähti ku tunsin ihan helvetin kovaa kipua kädessä kun kaatusin etten meinannut ylös päästä säikähdin vielä enemmän kun kämmenestä tuli verta ja paljon olin lähellä ettei suoneen osunu tuo haava:Oja olisi kyllä ollut kaukana ettei olisi murtunut...

Voi pässinpää! Mene nyt sinne lääkäriin , hyvänen aika sentään! Käsi on tärkeä ihmiselle. tuskinpa haluat päätyä yksikätiseksi?!

Minun entinen naapuri kaatui ja tärväsi kylkensä pahasti. Se kävi meilläkin voivottelemassa, että kun on monta päivää jo kylkeen sattunut hengittäessä. Kysyin siltä, että "no mitäs ne lääkärissä sanoivat?" Toinen totesi "En ole käynyt lääkärissä!". Tuumasin sille sitten, että "no älä sitten valita!"
tykkään välistä vetkutella lääkäriin menoa:DDettä vähän jästipää oon:Dpitäis kyl varata se aika tänään unohtui:D

Yhteistyössä