Apua! Toimeentulotuki ja veronpalautukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heivaanhei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heivaanhei

Uusi jäsen
22.12.2015
3
0
1
Moikka! Tarvitsisin neuvoa tilanteeseeni... Sain veronpalautuksia 380e ja koska tiesin tämän en hakenut toimeentulotukea sossusta lainkaan joulukuulle, koska tiesin pärjääväni veronpalautuksilla, asumistuella ja työttömyysturvalla ja tiesin myös, että en saisi toimeentulotukea joulukuulle. Saan kuukaudessa sossusta 180e/kk... nyt tilanne on kuitenkin se, että ystäväni kertoi, että joulukuun tuloni katsotaan myös tammikuulle? Onko näin? Olen myös kuullut että raja rahan saamiseen kuukaudessa olisi 150e/kk ilman, että se vaikuttaa muihin tuloihini? Onko asialle enään mitään tehtävissä vai jäänkö ilman toimeentulotuki rahaa tammikuussa?

Moikka! Tarvitsisin neuvoa tilanteeseeni... Sain veronpalautuksia 380e ja koska tiesin tämän en hakenut toimeentulotukea sossusta lainkaan joulukuulle, koska tiesin pärjääväni veronpalautuksilla, asumistuella ja työttömyysturvalla ja tiesin myös, että en saisi toimeentulotukea joulukuulle. Saan kuukaudessa sossusta 180e/kk... nyt tilanne on kuitenkin se, että ystäväni kertoi, että joulukuun tuloni katsotaan myös tammikuulle? Onko näin? Olen myös kuullut että raja rahan saamiseen kuukaudessa olisi 150e/kk ilman, että se vaikuttaa muihin tuloihini? Onko asialle enään mitään tehtävissä vai jäänkö ilman toimeentulotuki rahaa tammikuussa?
Jaksottavat sen veron palautuksen niin monelle kuukaudelle kun sitä riittää.

Se on verotonta tuloa, ei niitä pitäisi huomioida toimeentulotuessa. Ja aina toimeentulotuki perustuu edellisen kuun tuloihin, ei meineillään olevan kuun.

No kyllä todellakin huomioidaan! Itsellä huomioitiin aina ja kaikki tulot viimeistä senttiä myöden. Ei todellakaan jätetty 150€ huomioimatta kuten ap kirjoitti.

Luojan kiitos en tarvitse enää sossua enkä ole sinne tilivelvollinen joka sentistä.

Veronpalautus huomioidaan tulona joulu- ja tammikuulle ja jos sitä on enemmän niin pidemmällekkin.
Toi "tyttönen" joka tuossa kertoo elämänkoululaisen totuuksia ei ole todennäköisesti koskaan edes saanut veronpalautuksia koska ei ole maksanut verojakaan..

Mutta siis joo kyllä ne veronpalautukset huomioidaan aloittajan tapauksessa tammikuussa.

Se on verotonta tuloa, ei niitä pitäisi huomioida toimeentulotuessa. Ja aina toimeentulotuki perustuu edellisen kuun tuloihin, ei meineillään olevan kuun.
mutta entä se raja siinä paljonko saan ottaa kuukaudessa rahaa? Eikö mitään ole tehtävissä? Minulla jäi kaksi kertaa avaimet asuntoon tässä kuussa(omaa tyhmyyttä) mutta siihen ovenavaukseenkin meni jo 50e kpl ei tässä nyt mitään rikkaita olla, kun joulu ja kummilapsia 5kpl...

mutta entä se raja siinä paljonko saan ottaa kuukaudessa rahaa? Eikö mitään ole tehtävissä? Minulla jäi kaksi kertaa avaimet asuntoon tässä kuussa(omaa tyhmyyttä) mutta siihen ovenavaukseenkin meni jo 50e kpl ei tässä nyt mitään rikkaita olla, kun joulu ja kummilapsia 5kpl...

Eikähän ne siellä sosiaalissa osaa neuvoo sinua paremmin kuin joku elämän koululainen palstalla.
Sen verran vaa, että ei ne ota huomioon sun kummilasten määrää tai että sun pitää ostaa jolulahjoja. Eikä myöskään sitä, et sulla jää avaimet kotiin omaa tyhmyyttä ja joudut siitä maksamaan. Voithan toki laittaa hakemukseen kuitit sun kummilasten lahjoista...not!
Lahjoja ostetaan jos siihen on varaa, jos ei ole niin ei osteta. Joululahjat ei oo mikään pakollinen meno.
Toki vaihtoehto B ostat kokorahalla joulukuussa, etkä syö tammikuussa, ääliö!

Me ollaan toimeentulotuen piirissä. Veronpalautuksia tuli mulle ja miehelle yhteensä pari tonnia. Viime kuun tttuki päätösessä luki, että "veronpalautukset voidaan ottaa huomioon tuloina tammikuussa 150e ylittävältä osalta." Olin siinä luulossa, että vaikuttaa vielä helmikuussakin noin iso potti, mut tuosta lauseesta sain sen käsityksen, että helmikuulle ei enää vaikutakkaan.. :)

Me ollaan toimeentulotuen piirissä. Veronpalautuksia tuli mulle ja miehelle yhteensä pari tonnia. Viime kuun tttuki päätösessä luki, että "veronpalautukset voidaan ottaa huomioon tuloina tammikuussa 150e ylittävältä osalta." Olin siinä luulossa, että vaikuttaa vielä helmikuussakin noin iso potti, mut tuosta lauseesta sain sen käsityksen, että helmikuulle ei enää vaikutakkaan.. :)
Kiitos hyvästä vastauksesta! Ja olisin soittanut sinne sossuun kyllä, mutta en päässyt jonon läpi puhelimessa! Kivaa kun tänne joku tulee sanomaan ääliöksi, vaikka itse vaivautuu kitisemään vastauksella ääliölle! :LOL:

Kiitos hyvästä vastauksesta! Ja olisin soittanut sinne sossuun kyllä, mutta en päässyt jonon läpi puhelimessa! Kivaa kun tänne joku tulee sanomaan ääliöksi, vaikka itse vaivautuu kitisemään vastauksella ääliölle! :LOL:
Tottakai vaivautuu "kitisemään" ääliölle joka on oikeasti niin umpityhmä että kuvittelee työssäkäyvän veronmaksajan kustantavan sosiaalipummin kummilasten joululahjat... voi miksi täällä ei enää ole sitä päätähakkaavaa hymiöö??
Toivottavasti ton toisin sosiaalipummin ohjeilla käytit kaikki veronpalautusrahat ja olet ilman rahaa tammikussa :D
Koska lähipiiriini ei kuulu noin typeriä ihmisiä on kiva palstalla lukea teidän elämänkoululaisten kokemuksia.. kaikee se leipä elättää

Yhteistyössä