Ulkomaalaiset työyhteisössä?

vierailijatartar

Tunnettu jäsen
15.12.2015
1 246
61
48
Mun alalla olen tehnyt töitä varmaan satojen ulkomaalaisten kanssa töitä. Yksi ainut tilanne on ollut missä mies kokki on melkein tullu päälle ja se oli italialainen. Tummat kaverit ovat joka päivästä antia, toiset eivät hyväksy naista pomona ja suurin osa on neutraaleja.
Nykyään on pari tummaa kaveria ja toinen sanoo mulle joka päivä "mitä sulle kuuluu suomi enkeli", tämä on harmitonta ihanuutta ja piristää aina päivää. Toinen tumma kaveri ei poikkea meista muista muuten kuin siinä, että hän ei osaa suomea. Maailman mukavin kaveri tosin on kyseessä, jos en tietäsi paremmasta niin veikkaisin häntä jenkiksi.

Mulla ei ole muutamaa asennevikaista lukuunottamatta ollu huonoa sanottavaa. Asenne ei katso ihoa tai väriä.
Tämän haluan teille vaan kertoa, mua kun täällä on tietyn kaverin johdosta sanottu rasistiksi.

Mun alalla olen tehnyt töitä varmaan satojen ulkomaalaisten kanssa töitä. Yksi ainut tilanne on ollut missä mies kokki on melkein tullu päälle ja se oli italialainen. Tummat kaverit ovat joka päivästä antia, toiset eivät hyväksy naista pomona ja suurin osa on neutraaleja.
Nykyään on pari tummaa kaveria ja toinen sanoo mulle joka päivä "mitä sulle kuuluu suomi enkeli", tämä on harmitonta ihanuutta ja piristää aina päivää. Toinen tumma kaveri ei poikkea meista muista muuten kuin siinä, että hän ei osaa suomea. Maailman mukavin kaveri tosin on kyseessä, jos en tietäsi paremmasta niin veikkaisin häntä jenkiksi.

Mulla ei ole muutamaa asennevikaista lukuunottamatta ollu huonoa sanottavaa. Asenne ei katso ihoa tai väriä.
Tämän haluan teille vaan kertoa, mua kun täällä on tietyn kaverin johdosta sanottu rasistiksi.

Näille rasisteille pitäisi antaa potkut saman tien. Aina. Poikkeuksetta. En ymmärrä miksi tuollainen hyväksytään.

moi kaikille teille beijbeilleeeeeeeee
PUT VIDEO SPEED ON 2 SO YOU CAN NORMALLY WATCH THIS AMAZING DOCUMENTARY
Mä oon nii rakastunu beijbee elämään mä uudelleen jeijeee!

Mulla ollut siivousalalla kymmenittäin ulkomaalaissyntyisiä työkavereita vuosien saatossa, Kaikki mukavia. Joillakin työtaito loistava,, joillain heikompi. Parhaani mukaan opastan. Tosi nöyrä asenne monella työntekoon ja kova halu oppia.
Minkäänlaista ahdistelua en ole ikinä kyllä kokenut heidän taholtaan.

Harvemmin ne työtä tekevät mamut ovat ongelma kenellekään, edes rasisteille. Eiköhän se kritiikki kohdistu näihin kotona lojuviin sossuimureihin, raiskaajiin ja pahoinpitelijöihin.

Mulla on kokemusta parista afrikkalaisesta, yhdestä thaikusta ja muutamista sloboista työkavereina. Kaikki olleet todella hyviä tyyppejä. Afrikkalaiset ja slobot oli sellaisia, että jos tuli jotain vastoinkäymisiä, niin saattoivat estottomammin esimerkiksi korottaa ääntään ja ilmaista ärsyyntymistään, mutta ei mitenkään pelottavalla tai uhkailevalla tavalla siis. Thaikku on kaikkein positiivisin ja ahkerin työkaveri mitä mulla on ollut. Näiden kaikkien asenne mielestäni ollut parempi kuin suomalaisilla (mukaanlukien minä itse). Matalapalkka-alasta kyse.

Yhteistyössä