Yksinäinen mies naisvaltaisella työpaikalla

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Lähipiiristä kokemusta, ja ainakin ne ovat olleet omien kertomusten mukaan poistiivisia. Ainakin näiden kahden kokemuksen mukaan miehet saavat positiivista huomiota ja vapauksia naistyöyhteisössä. Samoin uralla eteneminen on kuulemma ja ainakin näiden kahden kohdalla ollut helpompaa kuin naiselle.

Minä olin eräässä kotipalvelupaikassa työharjoittelussa jonkun aikaa. Siellä oli yksi ainoa aikuinen mies opiskelemassa lähäriksi. Itse olin 18-v. ja tämä mies oli jotain 40+. Se mies ahdisteli minua jatkuvasti, puristeli takapuolesta jne. ja kun valitin miehestä, niin asiaa vaan hyssyteltiin ja selitettiin vaan, että "pojat on poikia!".
Ahdistuin sen miehen käytöksestä ihan hirveästi ja enkä onneksi enää nähnytkään sitä miestä, en ennnen kun viime keväänä ja olin kyllä aika ilkeä, kun ajattelin, että hyvä, että se limanuljaska on nykyään sairaseläkkeellä. Eipähän enää kiusaa muita.

Olin joskus työpaikassa, jossa oli kymmenen keski-ikäistä naista ja nuori mies toimitusjohtajana.
Päin naamaa olivat useimmiten mukavia miehelle, mutta selän takana pyörittelivät silmiään ja nimittivät putkiaivoksi. Tosin, tää mies oli ihan väärin perustein nimitetty hommaansa, ei tiennyt mistään mitään ja naiset joutuivat koko ajan paikkailemaan hänen mokiaan. Mitä enemmän naisten ketutus kasvoi, sitä vähemmän jaksoivat enää autella miestä ja sitä häijymmäksi muuttuivat päin naamaa.

vierailija
Olin joskus työpaikassa, jossa oli kymmenen keski-ikäistä naista ja nuori mies toimitusjohtajana.
Päin naamaa olivat useimmiten mukavia miehelle, mutta selän takana pyörittelivät silmiään ja nimittivät putkiaivoksi. Tosin, tää mies oli ihan väärin perustein nimitetty hommaansa, ei tiennyt mistään mitään ja naiset joutuivat koko ajan paikkailemaan hänen mokiaan. Mitä enemmän naisten ketutus kasvoi, sitä vähemmän jaksoivat enää autella miestä ja sitä häijymmäksi muuttuivat päin naamaa.
Joo, saattaa olla, että perseennuolenta olisi ollut tehokkaampaa. Ruskeakielisyydellä tuossa tilanteessa pääsee helposti epäpätevät pomon vasemmaksi kädeksi, ja saa sitten määräillä muita ja ottaa erivapauksia, ja palkkakin nousee.
Kuulostaa paskalta työpaikalta joka tapauksessa, ja syy on huonossa johtamisessa eikä missään muualla.

vierailija
Naisvaltaisella työpaikalla saa ainakin pesää.
Riippuu miehestä ja niistä naisista. Nössö beetamies naimisissa olevien perheenäitien keskellä tuskin saa pesää.

Ylipäätään nämä "naisten töitä" tekevät miehet harvoin ovat mitään alfakarjuja vaan enemmän osastoa "naismaiset miehet", ja siten luonnostaan altavastaajina parisuhdemarkkinoilla. On muistettava, ettei naisvaltainen työpaikka suinkaan ole mikään autio saari missä naisilla ei ole mahdollisuuksia muuhun kuin siihen yhteen mieheen, vaan mies todennäköisimmin löydetään vapaa-ajalla.

Nyt tulee armotonta kyytiä, mutta itsehän kysyit: "nuorena" poikana olin konsulttina naisvaltaisessa työyhteisössä. Siis ihan uskomatonta miten siellä kerran viikossa piti juoruilla jostain. Milloin se on kertonut tuolle tätä ja miten tässä nyt käy. Kaikista puhuttiin jotain selän takana, eli todennäköisesti myös minusta. Ja millaiset mittasuhteet tuli mistäkin "draamasta". Joku lähetti jollekin mailin missä annettiin palautetta, arvosteltiin jotain tai tehtiin liian raju ehdotus... no mököttämistä, kettuilua ja juoruilua riitti. Esimies oli myös nainen ja herkkä loukkaantumaan tunteiltaan. Muistan elävästi sen, kun sanoin esimiehelle, että mikäli minä olen tehnyt keissin, niin haluan että minun nimi lukee laskuttajana (eikä siis hän itse). Ja peruste oli aivan looginen: asiakassuhteen henkilöittäminen minuun. Tästä hän mökötti varmaan kuukauden puhumatta juuri mitään. Jälkeenpäin kuulin kollegoilta, että se on ollut hyppimistä hänen varpailleen. :D

Olen aika tyytyväinen siitä, että miehiä ja naisia on se + tai - 50/50.

vierailija
Täyttä paskaa on.

Juoruiluja, riitoja, tanttojen ahdistelua, uhriutumista ja yhden miehen pitää tehdä kaikki hommat, joita nämä naiset eivät jostain syystä osaa.

vierailija
Olen ollut ainoa mies 20:n naisen työpaikassa ja huomannut..."eivät ne muutu, tanttoja mitä tanttoja, ruoka- ja kahvitunnit ovat tärkeämpiä kuin itse työ " huh huh. Tykkään silti työstäni.

Yhteistyössä