Mistä Panacodia???

  • Viestiketjun aloittaja Uiuivierailija
  • Ensimmäinen viesti
Uiuivierailija
Olen 37- vuotias työssäkäyvä nainen, kahden lapsen eronnut äiti. Lapsuuteni on ollut traumaattinen ja nyt olen vöhitellen alkanut käymään niitä asioita läpi puhumalla. Mä tiedän, että mulla on taipumusta ahdistua, ja sit toisaalta addiktiotaipumusta myös. On aina ollut jaksoja että ahdistaa enemmän ja silloin oon hoitanut sitä Panacodilla, Tramalilla ja joskus käytin myös Sirdaludia suonensisäisesti. Nuo hävettää mua, eikä kukaan tiedä noista

Nyt taas on ahdistuneempi kausi menossa ja mun tekee niin mieli Panacodia. Viimeksi käytin kesällä parin viikon ajan. Aiemmin olen saanut lääkkeet sukulaisen kautta, mutta hän on nyt kuollut. Terveyskeskukseen en voi mennä, koska en halua sähköiseen reseptiin tätä lääkettä.

Mitä kautta siis ja millä vaivoilla?
 
vierailija
Jospa vaikka ihan rehellisesti kertoisit lääkärille mikä mieltä painaa. Panacod on kipulääke, ihan hölmöä ottaa sitä ahdistukseen. Toisaalta, jos ahdistus on niin lievää, että menee kipulääkkeellä ohi, voisit kokeilla kuurin B-vitamiinia, se on mielialavitamiini. Eikä C-vitamiinistakaan haittaa ole.
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
vierailija
No mitä sä luulet? Että joku täältä tarjoutuu myymään sulle?

Eipä sulla taida paljoa vaihtoehtoja olla, jos suhteita diilereihin ole. Miksi et halua sähköistä Panacod reseptiä? Pärjäät ilmeisesti pidempiäkin aikoja ilman. Nyt kärsit hetken niiden mielitekojesi kanssa, niin eiköhän ne himot pian taas unohdu. Yrität pitää itsesi aktiivisena muuten, niin sulla on vähemmän aikaa miettiä noita himoja.
 
vierailija
Juu, ei saa kiksejä mutta se tuo nopean letkeän olotilan sopivalla annoksella. Isommalla annoksella saa sit nukahtamaan melkeen heti vetojen jälkeen.
Juu nukahtamaan se saa varmaan, mutta mistä vitusta sä olet saanut ekan kerran päähäsi, että "hei käympä ostamassa apteekista ruiskun ja neulan. Menenpä googleen katsomaan miten saan sirdaludin nestemuotoon ja piikitänpä sen sitten tuohon omaan suoneen"... Et taida olla eilisen teeren poikia piikittämisessä... lienee mennyt ihan huumehia... ei kukaan tamara tavallinen keksi piikittää buranaa suoneen, jotta saa unen päästä kiinni.
 
Kyl on niin hämärät käyttötarkoitukset aapeellä, että melkis vois myydä jotain valkoisia, pyöreitä karamelleja rauhoittavina. Niitä vois sit vaikka murskata ja imeä nokkaansa.

Plasebovaikutus voi toki olla suuri, saattaa todella toimia!
 
Kekkonens
Kyl on niin hämärät käyttötarkoitukset aapeellä, että melkis vois myydä jotain valkoisia, pyöreitä karamelleja rauhoittavina. Niitä vois sit vaikka murskata ja imeä nokkaansa.

Plasebovaikutus voi toki olla suuri, saattaa todella toimia!
mä jäin taas miettimään sun kommentin ajatusta. miten niin hämärät käyttö tarkoitukset? panacodissa on kodeiinia joka on opiaatti joka toimii kipua ja ahdistustaki hoitavasti.
 
Marraskuun alusta tuli muutos, että pvk-lääkkeitä (joihin Panacod kuuluu) ei saa enää määrätä muuta kuin sähköisellä reseptillä. Lisäksi, jos lääkäri on tekemässä potilaalle pkv-lääkereseptiä, hän näkee kaikki pkv-lääkereseptit, jotka potilaalle on määrätty muualtakin.
 
Lekurix
Marraskuun alusta tuli muutos, että pvk-lääkkeitä (joihin Panacod kuuluu) ei saa enää määrätä muuta kuin sähköisellä reseptillä. Lisäksi, jos lääkäri on tekemässä potilaalle pkv-lääkereseptiä, hän näkee kaikki pkv-lääkereseptit, jotka potilaalle on määrätty muualtakin.
Tässä muutoksessa mainitaan myös, että papriresepti käy jos sähköistä reseptiä ei ole syystä tai toisesta saatavilla. Esimerkiksi privaattipuolella ei vielä niihin useinkaan ole siirrytty.
 
Kipulääkkeitä ei kuule ahdistukseen määrätä. Miksi et vedä bentsoja? Niitä ei kyllä ihan helpolla määräillä, eikä missään nimessä väärinkäyttöhistoriaa omaaville. Jos oikeasti haluat apua, kerro lääkärille rehellisesti historiasi. Voit saada lääkkeitä jotka oikeasti auttaa, itse liputan Lyricaa. Neuroleptejä en henkilökohtaisista syistä itse suostu ottamaan.
Jos taas haluat ajaa itsesi suohon ja saada jotain kivaa euforisoivaa, niin Sörnäisten piritorille mars. Niitä mömmöjä ei lääkäristä saa.
 
vierailija
Panacod kyllä mulla toimii ahdistukseen paremmin kuin bentsot. Molempia mulle määrätty ihan reseptillä, mutta Panacodia on siis määrätty kipuun (välilevyn pullistuma). Jatkuvassa käytössä ei mulla kumpikaan, mutta joskus (kerran kuukaudessa?) otan Panacodia ahdistukseen, usein kyllä kipuakin samalla, mutta ilman ahdistusta kipu saattaisi hoitua ibuprofeenilla ja parasetamolillakin.
 
Lähes mitä tahansa pillereitä, usein halvemmalla kuin apteekista, saat paikallisesta "räkälästä", usein karaokebaareista. Menet sisälle hengailemaan hölmön näköisenä ja odotat, kun viereesi iskee paikallinen pilleritrokari.
 
Aaaapee
Kirjottaiskohan työterveyslekuri? Jos vaikka valittaisin hankalaa selkäkipua tms? Mä tiedostan että mulla on riskit jäädä koukkuun tuohon, mutta käytän sen 100tabun pakkauksen kahdessa viikossa ja sit loppuu käyttö. Ehkä semmonen henkinen riippuvuus tms jää...aina aika-ajoin tekee hirveesti mieli sitä fiilistä.
 
Jo vain on tosi, että Panacod helpottaa ahdistusta. Mulle määrättiin tapaturman jälkeen sitä ja otin niitä sitten keskenmenon jälkeen iltaisin, kunnes ne loppuivat. Mulla ne tuntui päässä ja oli kiva ottaa illalla pöhnät ja mennä pöhnäisenä nukkumaan, kun uni tuli niin helposti.
 
Sulla on morfiiniriippuvuus. Kodeiini muuntuu elimistössä morfiiniksi.

Kuka tahansa lekuri voi uusia sun paperiset vanhat reseptit sähköisiksi, kunhan vain valitat sopivaa vaivaa, mahdollisesti puhelinajalla.
 
vierailija
Kirjottaiskohan työterveyslekuri? Jos vaikka valittaisin hankalaa selkäkipua tms? Mä tiedostan että mulla on riskit jäädä koukkuun tuohon, mutta käytän sen 100tabun pakkauksen kahdessa viikossa ja sit loppuu käyttö. Ehkä semmonen henkinen riippuvuus tms jää...aina aika-ajoin tekee hirveesti mieli sitä fiilistä.
Voi vittu... Kyllä mäkin tiedän sen kivan pöhnän mikä parista panacodista tulee. Mut 100 tabua kahessa viikossa? Hae apua. Ei siinä mitään jos narkkaisit yksin, mutta miten sä autat sun lapsia jos niille tulee hätä silloin kun oot kaameessa pöhnässä?
 
vierailija
Vanha aloitus.

Sanon kuitenkin, että Panacod on sellainen lääke (pääasiassa keskushermostoon vaikuttava) että se näkyy lääkäreille kaikkialla, eikä sen näkymistä pysty kieltämään.
 
vierailija

Yhteistyössä