ORPO määräsi, että mamuista ei saa puhua negatiivisesti. Suomi uusi Pohjois-Korea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on kuulepas juuri poliitikkojen ja median tehtävä, että maassa pysyy rauha ja ihmiset eivät ala tapattaa toisiaan luvalla.
Mitähän siitä tulisi, jos Orpo tai kuka tahansa ministereistä alkaisi käyttäytyä kuin nämä tietyt kahelit.

o_O
Viimeksi kun itse toimittajan ja julkisen median tehtäviä kertasin, niin kyllä siellä kerrottiin, että tehtävänä on jakaa puolueetonta tietoa kansalaisille...

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Ajattelitko että Orpon tai muun valtiojohdon tehtävä olisi päästellä suustaan tälläsiä juttuja mitä sulla on? :D

Ei vittu. No siitähän riemu repeäisi, enpä haluaisi siinä vaiheessa enää asua tässä maassa.
Mä pidän siitä että tässä maassa on rauha eivätkä ihmiset riehu kaduilla. Siinä vaiheessa kun ministerit alkaa kiihottamaan kansaa väkivaltaan, on parasta lähteä.

Lähde, muuta vaikka somaliaan. Kukaan ei kaipaa sua

Suvakkipellet ei vaan tajuu :poop::poop:

SRP tekee businesta, poliitikot tekee businesta, kunnat tekee businesta. Kohta kansalaisetn mitta täynnä
Kuuleppa se on ollut jo pitkään täynnä.
Tämäkin keskustelu on käyty niin monta kertaa, että tästä väännetään jo parodiaa.:)

Kyllä se hölmö idiootti on se, joka kuvittelee että jonkun Orpon pitäisi alkaa julkisesti haukkua mamuja ja huudella että "vihatkaa niitä turvapaikanhakijoita, heitelkää enemmän polttopulloja vaikka niin suomi pelastuu".
Missä vitun natsisaksaksassa sä luulet eläväsi, jos kuvittelet että Suomen johto alkaisi käyttäytyä tuolla tavalla.
Valtiojohdon tehtävä on pitää tässä maassa rauha tallella eikä lietsoa mellakoita.
Muuta kehitysmaahan jos kaipaat kaaosta.

Jos on tarkoitus pitää rauha maassa, niin miksi sitten rajat on auki väkivaltaisille matuille?

Muuta sinä kehitysmaahan, äläkä yritä tehdä Suomesta sellaista.

• Tykkää
Ajattelitko että Orpon tai muun valtiojohdon tehtävä olisi päästellä suustaan tälläsiä juttuja mitä sulla on? :D

Ei vittu. No siitähän riemu repeäisi, enpä haluaisi siinä vaiheessa enää asua tässä maassa.
Mä pidän siitä että tässä maassa on rauha eivätkä ihmiset riehu kaduilla. Siinä vaiheessa kun ministerit alkaa kiihottamaan kansaa väkivaltaan, on parasta lähteä.
Anteeksi, mutta vaikutat hiukan yksinkertaiselta. Ei se, että jättää valheelliset mielikuva-kampanjat pakolaistilanteen kriisin suuruden vähättelemiseksi tekemättä, tarkoita sitä, että pitäisi toiseen äärilaitaan mennä ja alkaa vihaa lietsomaan.

Vaihtoehtona olisi kertoa oikeasti niitä faktoja ja suunnitelmia siitä, miten aikovat kriisin hoitaa.

• Tykkää
Tämä on oikeasti ihan mielenkiintoinen ilmiö.

Mitenhän päättäjät ovat tulleet sellaiseen ratkaisuun, että hyssyttelystä ja sensuurista on apua. Aliarvioivatko he kansaa, vai olikohan tuo ihan tarkoituksenmukaista toimintaa jotakin muuta agendaa varten.....vaiko ihan vaan tyhmyyttä.

*vetää foliohattua tiukemmalle*

Lähde, muuta vaikka somaliaan. Kukaan ei kaipaa sua
Se olet sinä joka sitä Somalian meininkiä kaipaa. Mä nautin siitä että elän Pohjoismaisessa demokratiassa, jossa valtiojohto ei lietso ihmisiin paniikkia ja eripuraa, vaan käyttäytyy fiksusti kuten valtiojohdon tuleekin. :)

Kyllä mua kaipaisi muutama ihminen, ihme kyllä mua rakastetaan muutaman ihmisen taholta.

Väännetään vaikka koko pv jos haluat, nyt on aikaa. :D

t. se onnellinen lähiövalas

Anteeksi, mutta vaikutat hiukan yksinkertaiselta. Ei se, että jättää valheelliset mielikuva-kampanjat pakolaistilanteen kriisin suuruden vähättelemiseksi tekemättä, tarkoita sitä, että pitäisi toiseen äärilaitaan mennä ja alkaa vihaa lietsomaan.

Vaihtoehtona olisi kertoa oikeasti niitä faktoja ja suunnitelmia siitä, miten aikovat kriisin hoitaa.

Faktat ja suunnitelmat ovat sellaisia ettei niitä uskalleta kertoa: suomalaiset jäävät vähemmistöön Suomessa, yhteiskuntarauha järkkyy ja hyvinvointiyhteiskunta tuhoutuu.

Se olet sinä joka sitä Somalian meininkiä kaipaa. Mä nautin siitä että elän Pohjoismaisessa demokratiassa, jossa valtiojohto ei lietso ihmisiin paniikkia ja eripuraa, vaan käyttäytyy fiksusti kuten valtiojohdon tuleekin. :)

Kyllä mua kaipaisi muutama ihminen, ihme kyllä mua rakastetaan muutaman ihmisen taholta.

Oletko niin tyhmä, ettet tajua, että täällä ei ole kauaa rauha, eikä ihmisoikeuksia matujen ja muslimisaation seurauksena?

Pohjoismaisesta demokratiasta ei tällä maahanmuuttovauhdilla ole kohta muuta jäljellä kuin savuavat rauniot...

Onko realismi paniikkia ja eripuraa?

Onko sulla vaan kaks vaihtoehtoa; joko olet rasisti tai suvaitset?
Miten olis sellainen kultainen keskitie....?

Haistan, että lähiövalas olis LaMamaMorbid......:sneaky:

Mitenhän päättäjät ovat tulleet sellaiseen ratkaisuun, että hyssyttelystä ja sensuurista on apua. Aliarvioivatko he kansaa, vai olikohan tuo ihan tarkoituksenmukaista toimintaa jotakin muuta agendaa varten.....vaiko ihan vaan tyhmyyttä.

Se on kaikkien sivistysvaltioiden kulmakivi, kuulepas hyvä Lipsetti, että valtiojohto pitää pokan, vaikka kulissien takana väännettäisiin miten vaikeita päätöksiä. Nyt on maailmassa pakolaiskriisi, eikä ole helppoa saada tähän asiaan ratkaisuja. Eipä käy päättäjiä kateeksi.
Päättäjien tehtävänä ei kuitenkaan ole lietsoa kansaa hysteriaan, vaan pitää maassa rauha ja ihmisillä hyvä tahto.
Ajattelitko että tässä maassa olisi parempi elää, jos Orpo alkaisi heilutella nyrkkiä ja kirkua päättömästi kameran edessä paskat housuissa?
Vastaan puolestasi, tässä maassa ei sen jälkeen kukaan haluaisi astua ovesta ulos.

Se on kaikkien sivistysvaltioiden kulmakivi, kuulepas hyvä Lipsetti, että valtiojohto pitää pokan, vaikka kulissien takana väännettäisiin miten vaikeita päätöksiä. Nyt on maailmassa pakolaiskriisi, eikä ole helppoa saada tähän asiaan ratkaisuja. Eipä käy päättäjiä kateeksi.
Päättäjien tehtävänä ei kuitenkaan ole lietsoa kansaa hysteriaan, vaan pitää maassa rauha ja ihmisillä hyvä tahto.
Ajattelitko että tässä maassa olisi parempi elää, jos Orpo alkaisi heilutella nyrkkiä ja kirkua päättömästi kameran edessä paskat housuissa?
Vastaan puolestasi, tässä maassa ei sen jälkeen kukaan haluaisi astua ovesta ulos.
Mutta tässä vedettiin överiks. Olis ollut monia muitakin kikkoja mitä olisi voinut käyttää.
Nyt hallitus näyttää taitamattomalta, eikä nauti kansan luottamusta....näinkö sen piti siis mennä?

Maassa olisi huomattavasti turvallisempi elää, jos armeija laitettaisiin rajalle käännyttämään kaikki laittomat maahantunkeutujat.

Kyllä se hölmö idiootti on se, joka kuvittelee että jonkun Orpon pitäisi alkaa julkisesti haukkua mamuja ja huudella että "vihatkaa niitä turvapaikanhakijoita, heitelkää enemmän polttopulloja vaikka niin suomi pelastuu".
Missä vitun natsisaksaksassa sä luulet eläväsi, jos kuvittelet että Suomen johto alkaisi käyttäytyä tuolla tavalla.
Valtiojohdon tehtävä on pitää tässä maassa rauha tallella eikä lietsoa mellakoita.
Muuta kehitysmaahan jos kaipaat kaaosta.

Sääli, jos näet tilanteen sellaisena, että vaihtoehdot on rajattu joko älyvapaaseen vihatkaa turvapaikanhakijoita huuteluun, tai salailuun, jossa pyritään kieltämään kaikki negatiivinen turvapaikanhakijoista johtuva.

Itse kaipaisin sitä rehellistä ja suoraa puhetta, jossa faktat voidaan todeta faktoina ilman manipulointia tai kansan puolesta ajattelua.

Kukaan tuskin haluaa ministerien kiihottavan yhtään ketään ketään vastaan tai väkeä riehumaan kaduille. Mutta näyttää sille, että tällä politiikalla niin tulee tapahtumaan piakkoin... valehtelu, huijaaminen, vähättely ja suoranainen kusettaminen ei rauhoita kansaa vähääkään.

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Todistettavasti tämä hyssyttely on tehonnut pieneen vähemmistöön.

Raha ratkaisee. Jos Euroopalla ei olisi omia intressejä pelissä niin mikään inhimillinen kärsimys ei voisi päättäjiä vähempää kiinnostaa, mutta aina kun kriisissä on pelissä joko geopoliittiset tai taloudelliset intressit niin jo liittyy soppaan niin EU kuin USA. Harmi vaan että tää hanke tulee lässähtämään tavalla, josta maksaa ihan kaikki. Enkä tarkoita pelkästään taloudellista pannukakkua vaan Euroopassa tullaan lahtaamaan väkeä ihan urakalla vielä 15 vuoden sisällä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti