Sisäisesti "ontot" ihmiset

Ei oo kuin kolmas aloitus tälle päivälle. :D

Joillakin ihmisillä ei ole kuin ulkoiset puitteet. Eivät juttele mukavia, puhu arjesta, vitsaile, eivät ole oikein myötäeläviä. Ääriesimerkkinä tulee mieleen Kim Kardashian, mutta mun sukulaisista löytyy yksi, ja muutenkin mun suvussa on taipumusta tähän. Komea kuori mutta sisältä tyhjiä.
He irrottavat kaikesta tekemisestä sen sosiaalisen, lämpimän ulottuvuuden. Eivät ole maanläheisiä.

Naisilla: ovat innokkaita shoppailijoita kuten monet naiset, mutta heidän shoppailu ei ole kaiken muun lisäksi tapahtuvaa, se ei ole sosiaalista, se täyttää jonkun aukon. Miehissäkin on näitä. Telkkarin ja lehtien katselu on isossa asemassa.
He saattavat lähteä puolisonsa kanssa komealle etelänmatkalle mutta siellä ollaan siinä 5 tähden hotellissa kireissä tunnelmissa eikä keksitä puhuttavaa, mutta tunnelmaa piristää ruokalistan ruokien pläräys tai hotellin kaupat, eli ulkoiset asiat. Avioero on mielessä usein.

He eivät harrasta mitään missä on asiaa tai teema. Heitä ei löydä vaikka käsityönharrastajien piireistä, jostain 50-luvun leffafriikkien ryhmästä tai pienoismallikerhosta, he ei välttämättä keskity perheenä vaikka yhteisen jääkiekkoharrastuksen ympärille.
Heillä on helposti, ilman ajattelua saavutettavat asiat tärkeitä. Ulkonäkö on myös tärkeä.

Ja nyt väärinymmärrysten välttämiseksi:jossain luksushotellissa yöpyminen ja shoppailu ei ole väärin, mutta jos sillä korvaa esim. ihmissuhteita niin silloin se on tyhjyyden poistoa.

He ovat tönkköjä. Kolkkoja.
 
Viimeksi muokattu:
Niin siis heillä ei ole sisältöjä. He ei hallitse esim. vanhemmuuden sisältöjä, eli tällainen isä ei tee yhteisiä juttuja pojan kanssa (opeta kalastamaan, ei keskustele vaikka pojan kaverisuhteista jne.) vaan tyrkkää setelin kouraan ja lähettää ostarille.
 
Mä lähtisin paljon mieluummin etelänmatkalle 5 tähden hotellimajoituksella kuin viettäisin aikaa ihmisten seurassa tai menisin pienoismallikurssille :(
No mä voisin kanssa lähteä vaikka mihin Hiltoniin yksin lataamaan akkuja. :D

Nyt en puhu introverteista, hekin voivat olla lämpimiä ja maanläheisiä. Tai mikä lie sä oletkaan, mutta siis en ole susta aloitusviestin kaltaista kuvaa saanut.

Mutta voit kuvitella millaista olisi olla Kimin puoliso. Vieressä tyrmäävän kaunis nainen joka ei saa sanaa suustaan ja miettii koko ajan miltä hän näyttää. Kaikki voi olla tietty pelkkää julkisuuskuvaa, mutta on antanut itsestään sosiaalisesti aika onnettoman kuvan.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Niin siis heillä ei ole sisältöjä. He ei hallitse esim. vanhemmuuden sisältöjä, eli tällainen isä ei tee yhteisiä juttuja pojan kanssa (opeta kalastamaan, ei keskustele vaikka pojan kaverisuhteista jne.) vaan tyrkkää setelin kouraan ja lähettää ostarille.
No ongelma josta puhut on niin laaja ja kattaa ison joukon ihmisistä. Mutta kyllä monet ns. pinnallisetkin ihmiset ovat jollain tasolla älykkäitä ja hyviä keskustelemaan. He eivät välttämättä kuitenkaan halua keskustella sellaisten kanssa, joita pitävät liian naiiveina ja yksinkertaisina tyyppeinä.
 
vierailija
Olen varmaan kuvailemasi ihminen, mutta en ole tyhjä sisältä, enemmänkin päin vastoin. Olen ehkä enemmän materialisti, mutta sekin voi johtua siitä, etten ole löytänyt hengenheimolaisia ajatustasolla. Meitä nimenomaan voisi löytää sieltä sarjakuvakerhosta, mutta suurimman osan itsetunto on lukittu sinne sisäpuolelle ja sanottu, että ole outo.

Siinä alkaa sitten keskittyä siihen ulkoiseen kuoreen, koska sisäinen ei kelpaa. Yrittää tappaa sitä huonoa itsetuntoa sen materian tai esimerkiksi rahan alle. Toinen vaihtoehto on syrjäytyä. Jostakin rahoitusasiantuntijasta se rahoitus voi oikeasti olla se elämän mielenkiinnonkohde, mutta ei siitä suku tai läheiset jaksa jutella. Moni älykkö, johtaja tmv, tykkää esimerkiksi pienoismalleista.

Kun kaksi ihmistä ei tule toimeen, se ei tarkoita, että ihminen on kylmä ja ontto sisältö vaan kiinnostuksen kohteet ei vaan kohtaa. Joku voi olla kiinnostunut ihan vaan siitä sosiaalisuudesta itsestään tai ehkä monikin. Minä en ole enkä saa siitä mitään, jos aiheet ei kiinnosta.

Olen kiinnostunut terveydestä, ulkonäöstä, muodista, rahasta, sijoittamisesta, uusista taloista, mutta myös henkiasioista, taikauskoista, noituudesta, roolipeleistä, halloweenistä, murhista, taiteesta, syvällisistä asioista, tunteista, avaruudesta.

Suurinosa haluaa vaan puhua jostain päivänselvistä jutuista tai innostuu toisten ilmeistä ja eleistä. Oikeestaan haluaisin olla sellainen (olisi helpompaa), mutta jos nyt en suututa, näen itse teidät ekstrovertit nimenomaan tyhjinä, joilla pään sisällä ei liiku mitään, mutta ulospäin tulee sitäkin enemmän ilman miettimistä ja sanotaan siis mitä sylki suuhun tuo ja ei paljon mietitä mitä se toinen sanoi. Meillä introverteille se on toisinpäin. Imetään sitä toisen ajatusmaailmaa ja tykätään kuunnella ja puhua aiheista, joissa on paljon sisältöä. Meitä harvemmin kiinnostaa kuunnella mitä kuuluu tai miten oli taas väsynyt päivä, veit roskat ja joit aamukahvin..jnejne. sellainen jutustelu on taas mulle tosi puuduttavaa, kun ei kuule mitään oikeasti mielenkiintoista.
 
vierailija
Niin siis heillä ei ole sisältöjä. He ei hallitse esim. vanhemmuuden sisältöjä, eli tällainen isä ei tee yhteisiä juttuja pojan kanssa (opeta kalastamaan, ei keskustele vaikka pojan kaverisuhteista jne.) vaan tyrkkää setelin kouraan ja lähettää ostarille.
Puhut nimenomaan introverteistä, ehkä et huomaa sitä itse vaan ajattelet tyypin olevan vaan ontto ja tylsä. Ehkä se siinä onkin, että tämä isä olettaa, ettei voi muuta opettaa pojalle kuin näitä tyypillisiä asioita. Ei kaikki tykkää tai osaa kalastaa tai ymmärrä mitään kaverisuhteista. Hän tyrkkää setelin kouraan, koska ajattelee, että se tekee pojan onnelliseksi, koska se tekee hänetkin.

Hän ei tiedä miten olisi poikansa kanssa, varsinkasn kun äiti nipottaa, miksi et mene pelaamaan futista poikasi kanssa. Tämän isän pitäisi opettaa niitä asioita joista pitää. Pienelle pojalle iso yritys, lasiseinät, hissit, toimisto, voi olla isokin juttu. Olen ollut tämä pikkutyttö, jonka isä on nimenomaan tällainen, introvertti, tylsä, ei puhu paljon. Pidän isääni arvossa ja ehkä nimenomaan siksi, että vaikkei hän niinkään puhunut, hän piti meistä huolta ja oli viimeiseen asti perhekeskeinen. Yksi parhaimmista muistoista lapsuudessa oli isän työpaikan ilmainen cokisautomaatti ja se hieno hissi. Ajattelin, että joku päivä minäkin. En edelleenkään puhu isäni kanssa kovinkaan usein, mutta se ei haittaa. Tunnen, että hänkin tykkää puhua vain kun on jotain esimerkiksi jossa voi auttaa. Minäkin olen siis introvertti, mutta sisarukseni eivät ja heille se cokisautomaatti oli varmaan sitä hienoa toimistoa parempi juttu. Yritysjohtajien pitäisi siis ottaa ne lapset sinne omaan ympäristöön ja näyttää sitä mitä itse tekevät.
 
vierailija
No mä voisin kanssa lähteä vaikka mihin Hiltoniin yksin lataamaan akkuja. :D

Nyt en puhu introverteista, hekin voivat olla lämpimiä ja maanläheisiä. Tai mikä lie sä oletkaan, mutta siis en ole susta aloitusviestin kaltaista kuvaa saanut.

Mutta voit kuvitella millaista olisi olla Kimin puoliso. Vieressä tyrmäävän kaunis nainen joka ei saa sanaa suustaan ja miettii koko ajan miltä hän näyttää. Kaikki voi olla tietty pelkkää julkisuuskuvaa, mutta on antanut itsestään sosiaalisesti aika onnettoman kuvan.
Eli kim on introvertti, joka haluaa sen julkisuuskuvan ja roolin alle, koska ei uskalla olla oma itsensä. Esimerkiksi Nicki Minajilla on huono itsetunto, vaikka kaikki eivät sitö huomaa. Huonon itsetunnon saa siitä, kun muut ei hyväksy yleensä luonteen takia. Ihminen peittää sen ja ottaa roolin ja muokkaa itseään ulkoisesti, ettet olisi enään se sama ihminen.
 
vierailija
Mä tykkään shoppailla vaikka ei olis varaa ja ottaa aurinkoa ja katson telkkarista sarjoja en kauheesti muuta. Leffat on yleensä liian pitkiä mulle ja lapsilleni nykyään. Joulun pyhät on varmaan hirveintä mitä mä tiedän kun kaikki on niin kuollutta. Sillon katsotaan niitä leffoja. Olis ihanaa päästä talveks etelään.
 

Yhteistyössä