Newsec vuokranantajana? Kokemuksia kaivataan!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aspartaami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Newsec on yksi suurimmista isännöintifirmoista.En nyt justiinsa muista mikä oli entinen nimi. Eli hallinnoi monen vakuutusyhtiön ja sen sellaisten isoja kiinteistöjä sekä vuokra-asuntoja.

Tuli asuttua vuosi olosuhteiden pakosta kyseisen yrityksen hallinnoimassa asunnossa. Palvelu huonoa, takuuvuokra (2kk vuokra) palautettiin vasta seuraavan kuukauden viimeisenä päivänä, soittopyyntöihin ei vastattu ja lisäksi lähettivät 100€:n siivouslaskun, joka tuli mm: Saunanovessa valumajälki (tullut pesun yhteydessä, koska ovi lasia), pölyä löytyi jalkalistan päältä, kolme pientä tahraa lattiassa (jääkaapin edessä), yhdellä keittiön kaapin hyllyistä oli jauhoa, liesituulettimen lasilippa ei ollut heidän mielestään siisti, sekä aikaisemman vuokralaisen jäljiltä jäänyt pesuhuoneen lattian saumojen välissä ollut lika. Näistä tuli 100€:n lasku ja kuulemma olivat pudottaneet kustannuksia roimasti.
Huoltoyhtiö ei käynyt paikalla kuin monta kertaa uudelleen pyydettäessä.

Ei muuta ongelmaa kuin se, että asumassamme talossa oli häiriköitä yläkerrassa eikä niistä päästy eroon. Joka toinen yö poliisit ovella jne. ja tätähän ei uskoisi, koska yleensä Newsecin kohteet ovat hyvämaineisia ja kalliita yleiseen vuokratasoon nähden. Muutimme pois vuoden päästä, kun kellään ei ollut keinoja taltuttaa aamuöisin metelöiviä remonttireiskoja, jotka vielä hakkasivat huoriakin huoneistossaan...poliisien soittaminen lähes päivittäin ei merkannut missään eikä myöskään poliisia itseään kiinnostanut pistää kummemmin ylös syitä metelöinnille. Tuosta hakkausjutustakin pääsivät vain koira veräjästä, rappukäytävässä jututtivat miehiä (kivaa kuunneltavaa aamuyöstä..) ja lähtivät matkoihinsa.

Oli joskus kuulemma jäänyt 35 sentin verran vuokraa rästiin. Eivät koskaan pyytäneet minulta, vaan panivat suoraan perintätoimiston asialle. Jouduin maksamaan satakertaisen summan perintäkulujen kanssa.

Keväällä tuli sitten vuokrankorotusilmoitus, vuokra nousisi melkein satasella. Lisäksi korotusehto muuttuisi siten, että vuokra nousee sekä elinkustannusindeksin noustessa että laskiessa. Asiasta ei voi neuvotella, vaan sopimus irtisanottaisiin, jos en suostuisi. En tietenkään suostunut. Niinpä he irtisanoivat sopimuksen. Pian tämän jälkeen tuli kirje, jossa väitettiin minun irtisanoneen sopimuksen! Kaikenlaista kieroilua riittää. Olin saanut tarpeekseni, joten ostin asunnon itselleni päästäkseni Newsecistä eroon. No, nyt ihmettelen sitten missä 2 kk takuuvuokra viipyy...

Normaaliin suomalaiseen sopimuskäytäntöön kuuluu hoitaa sopimussuhdetta. Sopimusosapuolet ovat tasa-arvoisia.

Vuokrasopimusta ei voi purkaa ilman hyväksyttävää perustetta.

Newsec Isännöinti EPÄPÄTEVÄ.
Olen ilmoittanut molemmista naapureista häiriön takia isännöitsijälle, toisesta naapurista useammankin kerran. Aina sama vastaus: itse pitäisi keskustella asioista naapureiden kanssa. Tällaiset asiat kuuluvat isännöitsijän hoidettavaksi, eikä suinkaan asukkaan! Lähettävät vain asioista yleisiä tiedotteita, häiriöasukkaat saavat häiritä muita ilman minkäänlaisia seuraamuksia. Todella järkyttävää! Tämän takia olen jo etsimässä uutta asuntoa, toivottavasti löydän sopivan pian!
Asukas K-S

Eli kerotkaahan kokemuksia kyseisestä firmasta, jos olette vuokralla heillä ????

Kaikki tieto otetaan vastaan!!!!
Olen asunut Newsec/ Rosa Housing/ Kodisto asunnossa Järvenpäässä Lepolassa jo n. 5 vuotta. Uusi kerrostalo alkoi hajota narkomaanien takia ensimmäisten asumisviikkojen aikana mutta isännöinti ei reagoinut. Helvettiosoitteeni on ollut pelkkää traumaa koko ajan. Ei ole kulunut viikkoakaan ilman vakavia häiriöitä. Isännöinti on epätavallisen töykeää. Mitään epäkohtaa ei oikeasti korjata, asukkaat saavat hoitaa valvonnan vastuut ja huomautella siivottomuudesta ja turvatekijöistä teknisille, yleensä moneen eri kertaan. Asuntoni on ollut talvisin hyytävän kylmä. Opiaattien savut johdetaan naapurista narkkareilta suoraan sänkyyni raitisilmakanavaa pitkin. Olen saanut aikaan ehkä n. 4 häätöä. Valituksiin menee työaikaa, jota kukaan ei korvaa. Nyt on sisälämpötila melkein +30°C, parvekkeillaan tupakoivat hallitsevat sisäilmani. Jos on poliisi ammatiltaan, viranomaiskoulutettu tai todella hankala itse saattaa jäädä Kodiston järvenpääläisessä asunnossa jopa henkiin mutta koko elämä menee pilalle! Älkää ihmeessä kuvitelko, että asumisen laatutekijät olisivat kunnossa. Tyhmiä ja kokemattomia huijaava vuokraaja tekee kaiken väärin, sillä uusia asukkaita tulee koko ajan edellisten lähtiessä pettyneinä pois. En ole puolueellinen asiakas mutta en ole kuullut kenenkään kehuvan Newseciä, Kodistoa. Samassa osoitteessamme on omistusasuntoja. Luotettava lähde kertoi, että ne hoidetaan vuokra-asuntoja paremmin. — Koen asuvani avovankilassa. Olen Helsingin Aalto-yliopiston kouluttama sisustusarkkitehti, sisäilmayhdistyksen toiminnassa mukana. Asumisterveyslaki ei paina mitään Newsecin/ Rosa Housingin/ Kodiston suosiessa paikallisia rikollisia ja huumausaineiden välittäjiä, käyttäjiä. Isännöinti antaa häätöjä vasta jos asukas vangitaan rikollisena.

Mitään henkilökohtaista palvelua ei kannattaisi edes yrittää saada. Kaikki on prosessoitua ja todella epäinhimillistä!! Jos soitan ja sanon tarvitsevani asuntoon uuden sisäoven saan sen, sillä olen sisustusarkkitehti. Raitista hengitysilmaa en saa.

Newsec Isännöinti EPÄPÄTEVÄ.
Olen ilmoittanut molemmista naapureista häiriön takia isännöitsijälle, toisesta naapurista useammankin kerran. Aina sama vastaus: itse pitäisi keskustella asioista naapureiden kanssa. Tällaiset asiat kuuluvat isännöitsijän hoidettavaksi, eikä suinkaan asukkaan! Lähettävät vain asioista yleisiä tiedotteita, häiriöasukkaat saavat häiritä muita ilman minkäänlaisia seuraamuksia. Todella järkyttävää! Tämän takia olen jo etsimässä uutta asuntoa, toivottavasti löydän sopivan pian!
Asukas K-S
Olen asunut jo liiankin kauan Newsecin/ Rosa Housingin isännöimässä karmeassa Lemminkäisen rakentamassa modernissa kerrostaloslummissa Järvenpään uudessa Lepolassa. Isännöinti on vaikuttanut ottavan silmätikuikseen siistejä kunnollisia muualta Järvenpäähän muuttaneita. Kiltit seurakoirat ja omistaja muka häiritsivät naapureita. Olin koirien seinänaapuri, en kuullut ainoatakaan ääntä. Sen sijaan kokonaan mielenvikaiset spurgut saavat hillua asunnoissaan. Niihin kulkee öisin huumausainerikollisia ja prostituoituja. Ulko-ovet, käytävien komponentit ja pihan kalusteet hajotetaan.

Lasten leikkialue on päivät lapsilla, öisin kiinteistöä terrorisoivat piikkinarkomaanit, rikolliset. Olen ajoittain asioinut viikoittain hätäkeskuksen kanssa mutta Newsec ei tehnyt mitään. Narkkarit uhkailivat vuosia osoitteen normaaleja ihmisiä, liikuin ulkona pihalla aina omalla riskillä sillä asiat kehittyivät jo tapon uhan merkeissä. Newsecin mielestä asukas hoitaa häiriöt itse ottamalla yhteyttä huumepoliisiin tai poliisiin, tekemällä huumausaineiden käytöstä ilmiannot. Häätö on heille ilmeisen vaikea tehtävä, sillä sosialistit suojelevat rikollisia. — ÄLKÄÄ MENKÖ SOITTAMAAN NARKKAREIDEN OVIKELLOJA!

Newsec jäävää itsensä virallisissa isännöintivelvoitteissa. Ne ovat Suomessa lakisääteisiä. Jos vielä jaksan jatkaa oikean normaalin asunnon hakua, en mene lähellekään Järvenpään vuokraslummeja. Vuokralaisiksi otetaan mieluiten sosiaalitoimiston asiakkaita. Täällä Lepolassa on huono asia, jos asukas ei ole alkoholisti ja terrorisoi koko lähinaapurustoa. Monet normaalit asukkaat sietävät ala-arvoisen isännöinnin, mielivallan, rikokset ja huollon heikon teknisen laadun vain asunnon sijainnin takia. — Koko murhe on Järvenpään vasemmiston hanke, surkean huonoa arkkitehtuuria, ahtautta ja riistovuokria!

Asunnoista pienimmät ovat aina heikoimmassa asemassa. Mitä enemmän maksat kuukausivuokraa, sitä tehokkaampaa ja inhimillisempää, ns. "kohteliaampaa" palveluntarjoajan toimintakin lienee.

Yhteistyössä