The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Spencer Hastings
Nej satan, auttakaa. Oon bussissa ja en missään nimessä haluais käyttää bussin vessaa.. syötiin eilen illal aikamoinen kasa kasvistikkuja. Kuidut, tiedättehän...

Onks jotain "no poo meditation" -psyykkausharjoituksia? 2h Helsinkiin.
 
Noist pesukoneista ja ohjelmien kestoista. Mä en oikein ymmärrä mihin tarkoitukseen ja ketä varten näit miljoonaohjelmaisia koneita edes tehdään? Kun olin hauvelia hoitamassa, niin pyykkikone oli just semmoinen, et ensin tarttis lukea raamatun paksuinen manuaali et ymmärtäis mitä pähkinän kuva valintataulussa merkitsee. Ja kun sen sai päälle niin se jauhoi neljänkympin kalsaripyykkiä kaks tuntia.

Taloyhtiön pesutuvassa on tommoinen. Kytkimestä käännetään normaali tai siliävä 90-60-40 ja sit on hieno- ja villapesu. Painonappi ”erittäin likainen” kytkee esipesun. Kolmas nappi on ”start”. Ihan selkeästi tervejärkisen ihmisen suunnittelema laite jota poikamiesäijäkin osaa käyttää ihan kertavilkaisulla kummemmin ihmettelemättä.
Masiina on kytketty kylmään ja kuumaan veteen, niin 40-60 ohjelmissa aikaa ei me hetkeäkään veden lämmitykseen, niin normipyykki ilman esipesua on puoli tuntia.

Tommoisia koneiden tulee olla, eikä mitään elektroniikkapelejä.

 
Nykyään vaatteita tehdään niin monista eri materiaaleista, jotka reagoi eri lämpötiloihin eri tavalla, ja toiset materiaalit vaatii hellävaraisemman pesun. Mää käsittäisin et eri materiaaleille on omat ohjelmat siks, ettei ne mee pesussa pilalle liian kovassa käsittelyssä tai lämpötilassa. Ja ainaki vanhassa miljoonan ohjelman pyykkikoneessa oli sit eri kestoisia ohjelmia vaikka periaateessa oli sama käsittely, ja myös linkouksen pituutta ja voimakkuutta pystyi säätämään. Mut kivat niille, jotka pärjää ilman eirkoisohjelmia.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
IhQ
Ihan epistä muuten kun tämmösiä yöllä nukkuvia syrjitään...ei näkyny yhtään kuvaa vaikka kävin linkkejä klikkailemassa :(
Tosin, onneks ei näkyny ees niitä Tuksun kuvia mitä aijaa jossain vaiheessa viljeli, jos siis alkup. ladattu kuva oli jo poistettu.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä