The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Miks toisille ihmisille tarttuu murteet helpommin ko toisille? Sit ku multa alkaa jäämään toinen s-kirjain sanoista pois, niin lyökää mua. Nyt jo huomaa et alkaa puhetyyli menemään iha väärään suuntaan :D
Mää oon aina ollu kauhee murrehirmu, kaikki tarttuu heti. Just Tampereella opin puhumaan aika neutraalisti, lähes kirjakielellä, niin nyt puhun ihan vammasesti samalla tavalla ko tuolla nykysessä kaupungissa. Nyyh. En malta odottaa ko pääsen Turkuun asumaan, sit multa varmaan häviää kaikki kaverit ko kukaan ei jaksa kuunnella mua :ROFLMAO: Lapin murteen tarttuminen ei haitannu koskaan, tykkäsin miesiestä.
 
Mää oon aina ollu kauhee murrehirmu, kaikki tarttuu heti. Just Tampereella opin puhumaan aika neutraalisti, lähes kirjakielellä, niin nyt puhun ihan vammasesti samalla tavalla ko tuolla nykysessä kaupungissa. Nyyh. En malta odottaa ko pääsen Turkuun asumaan, sit multa varmaan häviää kaikki kaverit ko kukaan ei jaksa kuunnella mua :ROFLMAO: Lapin murteen tarttuminen ei haitannu koskaan, tykkäsin miesiestä.
Joo mulle tarttuu kans tosi helposti. Siks mä oon nyttenki sellanen seksikiö, ko tulee Turkua ja Raumaa ja tätä välimaastoa sekasin. Mummulassa käyn mieluusti, ko Savonmurre vaan on niin ihanaa, eikä muakaan lapissa harmittanu et se murre tarttuu.

Ilmeisesti kieletkin tarttuu mulle helposti, ku viikon Saksassa olon jälkeen, puhuin sujuvasti Saksaa ja englantia sekaisin, höystettynä muutamalla suomalaisella sanalla. Nyt mä en muista ko pari hassua saksankielistä sanaa enää.
 
Ulkorakennus, jossa säilytetään, vaikka traktoria. Mulle se on aina ollu suuli, en tiedä sille ees toista nimeä :D

Ruukata on mulle pruukata. ja tota vasiten mä en oo koskaan tajunnu, siis tiedän mitä se tarkottaa, mutta menee yli ymmärryksen toi sanamuoto :D
Mun mielestä vasiten on hyvä, mut vasitellen on sit vähä semmonen mikä menee yli hilseen. Vaikka sama asiahan ne on, mut toi jälkimmäinen on jotenki vaikeampi.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä