Mielestäni tphakijoiden kapinoita ja nujakointia ei voi eikä SAA selittää turhautumisella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Johtajapa hyvinkin, Irakin armeijan Suomeen pakolaisena soluttautunut jihadisti!
Ihan siis saudiarabialaisen twittertilin mukaan kuvien perusteella ammattisotilas, osaa masinoida isompiakin rähinöitä kuin puuromarsseja.

Eikä ongelma tosiaankaan ole paikallinen vaan koko Suomen ongelma, näitä irakilaisia jihadisteja on Suomi täynnä jo nyt ja lisää tulee päivittäin. Et onnistu sinäkään pitkään tunkemaan päätäsi pensaaseen :D
Pelkuruuden aika on ohi!

Niinhän mä sanoin, että joku johtaja saa helposti aikaan tuollasta, vaikka kukaan muu ei edes olisi samaa mieltä.
Siksi onkin aika heikkoluonteista paisutella asiaa ja leimata jokainen turvapaikanhakija kiittämättömäksi paskiaiseksi, jos yksi saa aikaan kaaosta.

Minusta tuntuu että pelkuri tässä olet sinä, en niinkään minä. Miksi mulla sinusta on "pää pensaassa"?
Siksikö etten kiipeile seinille kun jossain toisella puolella Suomea muutama mies ei syö puuroa? Öööö, vitustako mä olisin edes tiennyt koko asiaa, ellei tästä ois nostettu haloota.
Mulle on aivan sama mitä kukakin syö tai on syömättä, tai mikä kenenkin sotilasarvo on. Täällä tai muualla. Noista luokitteluista ja vaarallisuusaspekteista huolehtii poliisi, mun ei tarvi vaivautua. :)

Todellakin ihan turha yrittää selitellä parhain päin näiden väkivaltaisuutta. Suomessa on yhtälailla köyhyydessä kituuttavia turhautuneita työttömiä ja työtaakan alle uupumassa olevia univelkaisia duunareita. Ei hekään silti ala väkivaltaisiksi, ryöstelijöiksi ja raiskaajiksi.

Niin siis minkä hiton "niiden"? Joka ainoassa kansassa on rikollisia. Tämä vanhuksia raiskannut lähihoitaja oli ehta suomalainen, eikä kukaan ole keksinyt että yhtäkkiä kaikki miespuoliset (ja miksei naispuolisetkin??) lähihoitajat yhtäkkiä kaikki olisi väkivaltaisia raiskaajia. Turhautuneet työttömät suomalaiset tarttuu ihan yhtä todennäköisesti väkivaltaan ja ryöstelyyn. Todennäköisesti prosentuaalisesti kaikki ryhmät on yhtä vähän tai paljon rikollisia. Se ei oikeuta yleistämiseen.

Niin siis minkä hiton "niiden"? Joka ainoassa kansassa on rikollisia. Tämä vanhuksia raiskannut lähihoitaja oli ehta suomalainen, eikä kukaan ole keksinyt että yhtäkkiä kaikki miespuoliset (ja miksei naispuolisetkin??) lähihoitajat yhtäkkiä kaikki olisi väkivaltaisia raiskaajia. Turhautuneet työttömät suomalaiset tarttuu ihan yhtä todennäköisesti väkivaltaan ja ryöstelyyn. Todennäköisesti prosentuaalisesti kaikki ryhmät on yhtä vähän tai paljon rikollisia. Se ei oikeuta yleistämiseen.

Ei pidä paikkaansa. Kaikki ryhmät eivät ole prosentuaalisesti yhtä rikollisia, sen tiedät itsekin. Olen tekemisissä mamujen kanssa ja niiden kiihkeys on aivan muuta tasoa kuin suomalaisten. Jos jokin juttu ei mene niin kuin monet niistä haluavat, alkaa julmettu mekkalointi. Siitä rikoksiin ei ole enää pitkä matka, sen olen nähnyt.

Suomen sadat tuhannet työttömät ovat muuten turhautuneet vasta nyt, kun tulee kymmeniä tuhansia lisää, jotka kaventavat heidän(kin) leipäänsä ihan tuossa hujauksessa!!!! Kun tässä työssä käyväkin alkaa turhautua ja kirjoittelee tuskissaan juttua tänne, vaikka on aika maltillinen muuten.

Joku kumma tarve hysteerikoilla on kuvitella kaikki pakolaiset vaarallisiksi rikollisiksi. Sillä kai halutaan oikeuttaa se oma pelko ja vihanlietsonta.
Kuitenkin esim persuäänestäjistä 50% rikollistaustaisia, edustajistakin 30% tuomittuja raiskaajia, varkaita, väkivaltarikollisia, mutta omasta mielestään he edustavat kunniallisia kansalaisia ja koko Suomea.
Mihinhän sen kaikesta ja kaikille valittavan persuaineksen voisi palauttaa.

Suomi on täynnä valittajia, sulautuu siis hyvin massaan. Ja oli sitten kuinka ärsyttävä ihminen tahansa, niin hänellä on oikeus anoa turvapaikkaa, se on ihan yleinen ihmisoikeus.

Näinpä.
Jos vain fiksuilla ja hyvätapaisilla olisi oikeus elää (tässäkin maassa), täällä olisi ehkä noin 10000 asukasta.
Valtaosa ihmisistä näet Suomessakin on vain tyhmiä, ilkeitä kusipäitä tai molempia. :)

Ei pidä paikkaansa. Kaikki ryhmät eivät ole prosentuaalisesti yhtä rikollisia, sen tiedät itsekin. Olen tekemisissä mamujen kanssa ja niiden kiihkeys on aivan muuta tasoa kuin suomalaisten. Jos jokin juttu ei mene niin kuin monet niistä haluavat, alkaa julmettu mekkalointi. Siitä rikoksiin ei ole enää pitkä matka, sen olen nähnyt.

Suomen sadat tuhannet työttömät ovat muuten turhautuneet vasta nyt, kun tulee kymmeniä tuhansia lisää, jotka kaventavat heidän(kin) leipäänsä ihan tuossa hujauksessa!!!! Kun tässä työssä käyväkin alkaa turhautua ja kirjoittelee tuskissaan juttua tänne, vaikka on aika maltillinen muuten.

No. Voi myös miettiä sitä että mikä on rikollista missäkin maassa. Suomalainen kun matkustaa Singaporeen voi hyvinkin täysin tietämättään tehdä rikoksia - irakilainen joka viikko sitten tuli Suomeen tuskin ymmärtää että se yksi läppäisy/lapsen kuritus/vähäpukeisen naisen kanssa flirttailu on meillä rikos. Se ei ole oikein, mutta muistaakseni Singaporessa purukumin tiputtaminen maahan on rikos, josta rangaistaan. Tietynlaista herkkyyttä siis vaaditaan meiltäkin. Itse säikyn herkästi korotettua ääntä, saati jos minulle huudetaan - mutta rikos se tai kiihkeys ei ole.

Vaaleasta vuokaleivästä voi olla monta mieltä. Itse jätän mieluiten väliin, jos on muuta tarjolla enkä ole nälkään nääntymäisilläni. Sellainen valmiiksi paloiteltu leipä oli torstaina huolena Vantaalla lentokentän kupeessa.

Olin uutismielessä käymässä yksityisen Luona-yrityksen uudessa 800-paikkaisessa vastaanottokeskuksessa, kun joukko irakilaisia turvapaikanhakijoita ympäröi minut pääovella. He halusivat esitellä Kareem Kadhemin. Hän on kokki.

Läpän alla sadetta pidellessä miehet ihmettelivät, miksi Kadhem ei voisi tehdä oikeaa, irakilaistyyppistä leipää. Aikakin kuluisi paremmin, kun olisi tekemistä. Lounaaksi oli ollut perunaa, lihaa ja valmiiksi viipaloitua vaaleaa leipää.

Vasemmalla sivustallani seisoi paikan johtaja, Luonan hallituksen puheenjohtaja Paavo Voutilainen. Tätä asiaa ei tarvitsisi hoitaa median kautta vaan huolen voisi esittää suoraan Voutilaiselle.

Pois ajaessa mietitytti. Uutissivustot täyttyivät turvapaikanhakijoiden ruokamielenosoituksesta Oulussa. Onko suomalainen ruoka todella näin pahaa? Vai ovatko nämä ihmiset kiittämättömiä – vaikka saavat valmiin aterian eteensä kolmesti päivässä?

Kulttuurisokiksi sen tulkitsin. Kun koti on kaukana ja sade piiskaa niskaa, tunteet ovat pinnassa. Ruoka on varsin monelle ihmiselle tunneasia eikä lohturuoasta suotta puhuta. Pahalta tuntui ja vieläkin on muistissa, että Italian Berlusconi ja Ranskan Chirac lyttäsivät suomalaista ruokaa – kymmenen vuotta sitten.

Suomalainen kulttuurisokki voi olla se, etteivät irakilaiset koristelleet lausuntoaan. Kuinka moni tunnistaa itsessään tai lähipiirissään sen, ettei saa ravintolassa tai työmaaruokalassa sanottua henkilökunnalle, ettei ruoka ollut hyvää? Ravintolassa mieluummin kyräilee pöydässä kaikkiin suuntiin, ettei tarjoilija kuule, ja sanoo omalle porukalle, että tähän paikkaan ei sitten enää tulla. Kärsitään hiljaa, syödään lautanen tyhjäksi ja ollaan kiitollisia, että on ruokaa.

Piti pyytää tilannekatsaus Vantaalta. Siellä Kadhem ja Voutilainen olivat hahmotelleet ratkaisua. Luottamus oli syntynyt, ja ilmeni, ettei protesti johtunut ruoan määrästä tai laadusta vaan sen fennoskandisesta olemuksesta.

Ratkaisevalla hetkellä Voutilaisen neuvottelukumppani oli tehnyt ehdotuksen. Kadhem tarjoutui konsultiksi Luonan ruokahuoltoyksikköön.

Selvän teki. Voutilainen kertoi Kadhemin kiittäneen liikuttuneena henkilökuntaa ja Suomea siitä, että heillä on mahdollisuus elää turvassa ja heidän näkemyksiään on kuunneltu vakavasti. Liikuttuneelta vaikutti Voutilainenkin.

Perjantaiksi sovittiin uusi palaveri. Siihen osallistuivat myös vastaanottokeskuksen johtaja Mika Tolppola ja ravintolapäällikkö.

Kadhemin on tyydyttävä konsultin rooliin. Hän ei saa leipoa irakilaistyylistä leipää, koska terveystarkastajat pillastuisivat. Pitäisi olla hygieniapassia ja vaikka mitä. Irakilaiset ymmärsivät, että suomalainen ruoantuotannon ja -tarjoilun sääntely estää itsenäisen kokkaamisen. Suomalaisena kieltoa tosin on vähän vaikea ymmärtää.

Sovittiin uusi ateriakoodisto. Aamupalalla ei tarvita hedelmiä. Leipä voi olla itse leikattavaa, ja sen kanssa on vain yksi särvin kerrallaan: hilloa tai marmeladia tai kananmuna tai maustamaton jukurtti. Ei näitä kaikkia kerralla, koska se on liian raskas ateria heti aamusta.

Lounas on päivän tuhdein ruokahetki. Silloin on riisiä, ei risottoa tai paellaa, vaan pelkkää riisiä. Kokonaisena grillattu kana olisi irakilaisten mieleen, mutta sellaista on vaikea Vantaan oloissa tehdä. Riittää, että riisin kanssa on kastiketta. Illalla syödään kevyesti: keitto, paistetut perunat tai ranskalaiset käyvät hyvin.

Ruokakriisi ratkesi, eikä kyse ollut rahasta, pahasta tahdosta tai minkään kansallisuuden mollaamisesta. Tutunoloinen ruoka vain on vähän kuin leirinuotio – se luo turvallisuutta ja sen ääreen voi kerääntyä.

Johtajapa hyvinkin, Irakin armeijan Suomeen pakolaisena soluttautunut jihadisti!
Ihan siis saudiarabialaisen twittertilin mukaan kuvien perusteella ammattisotilas, osaa masinoida isompiakin rähinöitä kuin puuromarsseja.

Eikä ongelma tosiaankaan ole paikallinen vaan koko Suomen ongelma, näitä irakilaisia jihadisteja on Suomi täynnä jo nyt ja lisää tulee päivittäin. Et onnistu sinäkään pitkään tunkemaan päätäsi pensaaseen :D
Pelkuruuden aika on ohi!

Eikä meidän fiksut päättäjät tee asialle mitään. Antaa vaan jihadistien tulla.

Minä olen jo vuosikausia ihmetellyt näitä lässyttäjiä, joiden mielestä on ihan ymmärrettävää, että nuoret tuhoavat ja sotkevat paikkoja, kun heillä on tylsää eikä kukaan ole järjestänyt heille järkevää tekemistä. Minä en tällaista ymmärrä, en sekuntiakaan. Sellaiset kantasuomalaiset nuoret, jotka turhautumisensa vuoksi tekevät tihutöitä, pitäisi karkottaa Suomesta kaikkien muiden vastaavien hölmöilijöiden mukana. Kukaan ei jää heitä kaipaamaan.

Yhteistyössä