Miljardöörin ratkaisu pakolaiskriisiin: ”Kreikka tai Italia, myykää minulle saari”

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
p@ula
p@ula
Joo, jos ihmisellä on unelma taoi toive, perustuu se johonkin vahvempaan seikkaan. Siellähän jutussa selvis, että hän on koptilainen:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Koptin_kieli

En aio selittää tuota enempää, mutta kirjoja olen lukenut monta siitä aiheesta.
Preisnerin elokuvat ja sävelmät erikseen olen ostanut kauan sitten, eikä niiden sanoma ole varmasti kokonaan auennut mulle vieläään. Mut tuon yhteyden huomasin ja siitä innostuin. Se on ihan selvä, vaikkei sitä kaikki välttämättä heti huomaa;-)

Preisner on alunalkaen itseoppinut muusikko - jos en sitten ihan väärin ole ymmärtänyt kaikkea. Tanssi taas alkaa aina musiikista, sen olen oppinut myös kantapään kautta;-)
Tilasin kerran jopa ne koptinkielen oppikirjat, mutta sen verran muita kiireitä oli, et luettuani lahjoitin ne pois. Mut onhan tämä ihan looginen juttu kuitenkin laajemmin katsottuna:
http://www.tieteessatapahtuu.fi/013/uro.htm
 
vierailija
Ahvenamaa voitaisiin hyvin myydä ja tehdä siitä turvapaikka pakolaisille. Ahvenanmaalaiset saisivat työtä pakolaisten palvelijoina ja tarpeiden tyydyttäjänä ja kalastaisivat niille ruokaa.
 
p@ula
Tämä ehdotus ei tule ikinä toteutumaan. Brysselissä ei olla tyhmiä, vaan aivan varmasti myös tämän tyyppisiä vaihtoehtoja on harkittu. Kyseessä on vaan se, että mahdollisimman monen kehitysmaalaisen muutto Eurooppaan nähdään itsetarkoituksena ja siksi mitään mikä lopettaisi kyseisen muuttoliikkeen ei voida tehdä. Tavoitteena on luoda Eurooppaan etninen alaluokka, joka ensin romahduttaa sosiaaliturvajärjestelmän ja sen jälkeen toimii halpatyövoimana.
No, kun ei ihmiset ymmärrä toistensa kieltä edes, onhan se mahdollista.

Asylum seeker - perussanastoa:)

Mut katsoitko sen Paskajutun? Se pitäisi toteuttaa nyt, on mun pointti, jos ketjua luet. Me vaan luetaan lehtiä, kun maailma hukkuu löyhkääviin muovipussivuoriin!
Onkohan tuolla siitä mitään:
http://english.ahram.org.eg/Category/2/9/World/International.aspx
 
vierailija
Tarkoituksena siis rakentaa oma valtio.... taka-ajatuksena ei miljonäärillä tietenkään ole itse keksimä veropolitiikka tai muuta sellaista. Kunhan vain pakolaisia haluaa auttaa.
 
p@ula
Tarkoituksena siis rakentaa oma valtio.... taka-ajatuksena ei miljonäärillä tietenkään ole itse keksimä veropolitiikka tai muuta sellaista. Kunhan vain pakolaisia haluaa auttaa.
Voithan itse kysyä sitä häneltä, suora linja löytyy ketjusta:)

Kuuntelin just iki-ihanan kappaleen... ja tekee mieli kokeilla, sopiiko tämä tuohin RYTMIIN. Jos sopii, ---
 
vierailija
Sulla ei Paula ole ketään läheisiä jotka toimittaisivat sut hoitoon, kun huono kausi tulee?
En kyllä tiedä onko sulla niitä hyviä kausia koskaan mutta hanki nyt hyvä ihminen apua.
Psyykkinen sairautesi ei ole hoitotasapainossa.
 
p@ula
Tämä ehdotus ei tule ikinä toteutumaan. Brysselissä ei olla tyhmiä, vaan aivan varmasti myös tämän tyyppisiä vaihtoehtoja on harkittu. Kyseessä on vaan se, että mahdollisimman monen kehitysmaalaisen muutto Eurooppaan nähdään itsetarkoituksena ja siksi mitään mikä lopettaisi kyseisen muuttoliikkeen ei voida tehdä. Tavoitteena on luoda Eurooppaan etninen alaluokka, joka ensin romahduttaa sosiaaliturvajärjestelmän ja sen jälkeen toimii halpatyövoimana.
Sille se vähän vaikuttaa. Eli toisinsanoen eurooppaan haluaa "orjia" oman kilpailukykynsä kasvattamiseen.
 
Älyttömän hyvä idea.
Ja jos sen miljardöörin rahat meinaa loppua niin osan voisi kustantaa keräysvaroin.
Miljoona kertaa parempi ajatus hommata heille oma vyöhyke jota tuettaisiin ulkoapäin, kuin raijata heitä tänne pohjolan perukoille jossa kulttuurikin on jo ihan eri.
Minä itseasiassa luulen, että oman maan rakentaminen ja siihen panostaminen saisi heidät arvostamaan tekemäänsä huomattavasti enemmän kuin se, että kaikki annetaan valmiiksi.

Näinhän se menee ihmsilläkin. Kyllä se rahan arvo tuntuu paljon isommalle, kun olet sen eteen raatanut perse ruvella. Tai itse viljellyt perunat maistuu paljon paremmalle jne.
 
p@ula
Minä itseasiassa luulen, että oman maan rakentaminen ja siihen panostaminen saisi heidät arvostamaan tekemäänsä huomattavasti enemmän kuin se, että kaikki annetaan valmiiksi.

Näinhän se menee ihmsilläkin. Kyllä se rahan arvo tuntuu paljon isommalle, kun olet sen eteen raatanut perse ruvella. Tai itse viljellyt perunat maistuu paljon paremmalle jne.
Niin se vaan menee:-D

Mut suuri vaara on just siinä, ettei ihmiset osaa perusasioita, kuten tässä mun ajatuksessa kompostoimisen opettelemisesta ja sen toteuttamisesta suuressa ihmismäärässä, kuten ohjelmasarja Paskajuttu näyttää alusta loppuun, ei mun tarvi sitä perustella. Muutamalla mummolla se homma vaan ei toimi;-)

No, tässä on niitä vaaranpaikkoja noihin elokuviin liittyen:
http://kirlah-kielet.blogspot.fi/search/label/kielet

Musiikki on kyllä hyvä, kansainvälinen kieli, mutta tanssi pitää ihmisen lämpimänä - ja terveenäkin;-)

JK. Joo, itsekasvatetut perunat, jos kasvatti ne luomuna, muuten ei kannata. Eikä se ole pelkkä makukysymys edes. Vuoroviljelyllä ja viljelykierrolla pysyy kasvitaudit loitolla ja rikkaruohot myös kurissa.

Vanhasuomi muuten tunsi sanonnan, viljellä, kun joku käytti jotain sanaa usein, siis viljeli sitä asiaa samalla. Mut katsokaa em. linkki, sen on myös viihdyttävä.
 
Minä itseasiassa luulen, että oman maan rakentaminen ja siihen panostaminen saisi heidät arvostamaan tekemäänsä huomattavasti enemmän kuin se, että kaikki annetaan valmiiksi.

Näinhän se menee ihmsilläkin. Kyllä se rahan arvo tuntuu paljon isommalle, kun olet sen eteen raatanut perse ruvella. Tai itse viljellyt perunat maistuu paljon paremmalle jne.
Niin. Vähänkö ois muutenkin siistiä kun joku porukka pääsisi vielä nykyaikana uudisasukkaiksi (siis nyt en saa sitä sanaa päähän. Uudisrakentaja?). :) Kai siellä tarvitsisi paljon ulkopuolistakin väkeä auttamassa alkuun koska se yhteistyö ei lähtisi saumattomasti käyntiin.
 
Niin. Vähänkö ois muutenkin siistiä kun joku porukka pääsisi vielä nykyaikana uudisasukkaiksi (siis nyt en saa sitä sanaa päähän. Uudisrakentaja?). :) Kai siellä tarvitsisi paljon ulkopuolistakin väkeä auttamassa alkuun koska se yhteistyö ei lähtisi saumattomasti käyntiin.
Onko se uudisraivaaja?
Mutta joo, mikäs siinä. Länsimaat apuun maan rakentamisessa. Kaikki ne pakolaiset, jotka elävät tulonsiirtojen varassa sinne rakentamaan uutta maata. Länsimaat voivat siirtää pakolaisiin menevät kustannukset suoraan tämän järjestelmän toteutukseen.
 

Yhteistyössä