Edelleenkin pitää muistaa ero yleisesti maahanmuuttajien ja pakolaisten välillä. Esim. juuri Isistä pakenevia pakolaisia ei kai tarvitse houkutella. Kai se on aika luonnollista paeta uhkaavaa vaaraa, jos vain on mahdollisuus. Vai? Näiden ihmisten kohdalla ei siis ole kysymys työllistymisestä vaan oman hengen pelastamisesta.
Maaahanmuuttajien työllistyminen on asia erikseen. Tämän ketjun aiheena ovat pakolaiset.
Samaten Suomen vanhustenhoito ei liiity tämän ketjun aiheeseen, mutta kommentoin sen verran, mitä omasta kokemuksestani voin sanoa.
Omat kuolemaan johtavia sairauksiaa sairastaneet vanhempani saivat erittäin hyvää hoitoa viimeisinä elinvuosinaan, ja toki me omaiset avustimme ja hoidimme heitä myös.
Minulla on myös tuttuja, jotka hoitavat työkseen vanhuksia, enkä ole heiltä kuullut mitään erityisen kielteistä, päinvastoin nauttivat kovasti työstään. Olen itsekin joskus vastaavaa työtä tehnyt.
Mutta epäkohtia ja resurssipulaa on, sen kyllä tiedän, ja kaikki eivät saa riittävää ja asianmukaista hoitoa. En jatka aiheesta enempää, kun se ei aiheeseen liity.
Olen ilmeisesti väärässä ketjussa.
Hyvä kuulla että vanhempasi hoidettiin kunnialla.
Tilanne vanhusten hoidolla on kuitenkin erittäin huono. Se on fakta.
Antaisitko muutaman ajatuksen sille, että ulkomaanapu olisi sillä tasolla, että ihmiset saisivat jäädä kotiin.
Eivät he (pakolaiset, turvapaikanhakijat, ym.) oikeasti tänne halua tulla. He haluavat olla kotonaan, kotimaassaan ja meidän (euroopan) tehtävä on auttaa keinolla millä hyvänsä. Kustannukset tuskin eroavat nykyisestä (liioittelen), ja kaikki voittaa.
Sotaväet vartioimaan siviilejä ja vihollisille lyijyä sisuksiin.
Voisi perustaa ISOJA turva-alueita (kaupunkeja), joita tarkkaan vartioidaan.
Miks ihmeessä ajattelette, että he haluavat tänne?
Et sinäkään kotoasi lähtisi jos ei olis pakko?
Ja uudelleenrakentaminen on väistämätön asia. Sota on nyt ja uutta tulee. Sitten kun on jälleenrakentumisen aika. Tarjotaan "säkki jyviä ja kuokka". Ja Euroopasta iso määrä fyysistä aputyövoimaa ja osaamista.
Kerran kun he ovat maansa rakentaneet, ja vaivaa nähneet, ei yksikään mies lähde maanpakoon jättäen naiset ja lapset taakseen. He ovat ylpeitä maastaan ja puolustavst sitä henkeen ja vereen (EU: tuella).