Kuuluuko vielä joku ei-uskovainen kirkkoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Yhdessä vaiheessahan suuri joukko erosi kirkosta. Nyt rupesin miettimään, että vieläkö täältä löytyy semmoisia jotka eivät usko Jumalaan ja silti kuuluvat kirkkoon? Tiedän että osa on kuulunut kirkkoon sen takia, että voisi esimerkiksi saada kirkkovihkimisen.

Siispä: Kuulutko kirkkoon vaikka et usko Jumalaan ja jos kuulut, niin miksi?

Ihan varmasti. Luulisin että enemmistö kirkkoon kuuluvista ei ole uskovaisia.

Itse en kuulu kun ei kumpikaan vanhemmistanikaan ole ikinä kuulunut. Kirkon tilaisuudetkin tuntuu aika aneemisilta, me käydään helluntaiseurakunnassa.

Ihan varmasti. Luulisin että enemmistö kirkkoon kuuluvista ei ole uskovaisia.

Itse en kuulu kun ei kumpikaan vanhemmistanikaan ole ikinä kuulunut. Kirkon tilaisuudetkin tuntuu aika aneemisilta, me käydään helluntaiseurakunnassa.
Mites se helluntalaisilla menee? Onko teilläkin sellainen käsite että "kuulua helluntaiseurakuntaan"? Onko helluntalaisilla samankaltainen systeemi kuin kirkolla? Jos on, niin luuletko että helluntaiseurakuntaankin kuuluu monia, jotka eivät olekaan uskossa?

Mites se helluntalaisilla menee? Onko teilläkin sellainen käsite että "kuulua helluntaiseurakuntaan"? Onko helluntalaisilla samankaltainen systeemi kuin kirkolla? Jos on, niin luuletko että helluntaiseurakuntaankin kuuluu monia, jotka eivät olekaan uskossa?
No ainakaan julkisesti en ole kuullut että kukaan sanoisi, että kuuluu helluntaiseurakuntaan mutta ei ole uskossa. Yleensä kun ihmiset tajuaa, että hei, mä en enää usko näihin juttuihin, ne haluaa kai myös erota seurakunnasta.
Seurakuntaan liityteen kai useimmiten kasteen yhteydessä. En tiedä sitten jos on kastettu jo muualla, ehkä voidaan tehdä poikkeuksia.

Yhteistyössä