koulut alkaa tänään, herättäen monenlaisia tunteita

viisikymppinen isoäiti

Tunnettu jäsen
27.04.2012
33 333
2 849
113
helpotusta kun lapsille tulee säännöllinen päivärytmi

pelkoa kiusataanko poikaa taas, tai ei kai sitä tarvii edes epäillä, on kiusattu jo 6 vuotta. no nyt lähtee ilmoitus poliisille heti ekasta kiusauksesta

haikeutta kun ensimmäinen lapsenlapsi aloittaa koulutiensä

Meillä lähti eilen koulutielle taas. Sama touhu jatkuu näemmä joka alko ykkösellä viimevuonna joten me alamme samantien toimia jotta kiusaaminen loppuu ja lapsi saa olla rauhassa. Asia on keväällä jo viety eteenpäin ja nyt jatkuu kovilla jos on tarpeen. Ei tarvi vuosia sietää kiusaamista. Koulu tuntuu olevan aika kädetön itse kitkemään niiden touhuja.

Meillä alkaa vasta huomenna.
Juu, monenlaisia tunteita herättää, päällimmäisenä ajatukset esikoisen lukion aloituksesta, on käynyt tähän asti koulun tuolla kirkonkylän koulussa, nyt siirtyy sitten kaupunkiin lukioon, isoihin piireihin. Itse on asiasta sekä innoissaan että hiukan jännittynyt, kun sinne ei ole tulossa ketään läheistä kaveria (kaverit menevät joko ammattikouluun kaupunkiin tai tuohon kirkonkylän lukioon). Mutta itse valitsi tuon kaupungin "paremman" lukion ja mikäs siinä, kun sinne pääsi! Elämme jännittäviä aikoja!
Toiset jatkavat entisissä kouluissaan.
Ja olen myös sitä mieltä, että hyvä kun tulee taas arkirytmi elämään!

Me emme kaipaa tämän säännölisempää rytmiä, lapsista ketään ei kiusata ja lapsenlapsista jo useampi on koulun penkillä

Monenlaisia tunteita kuitenkin täälläkin, haikeutta kesän loppumisesta, iloa kavereiden tapaamisesta ja erilaisten harrastusten alkamisesta.
Minä myös myönnän pelkäväni pitkiä edessäolevia päiviä, kun kotona ei lisäkseni ole ketään.

TODELLA ikävä tuo kiusausjuttu. Toivottavasti tänä vuonna menee paremmin.

Mua kiusattiin koko ala-asteen ajanm yläasteelle siirtyessä kiusaaminen loppui täysin. Joten joskus kiusaaminen saattaa loppuakkin ilman selvää syytä.

Meillä alko pojalla koulu jo eilen, kovin oli väsynyt ja on nytkin eikä meinaa jaksaa herätä.
Toiseks nuorimmalla alkaa huomenna eskari, niitten ryhmässä on kolme poikaa. Pojista kaksi on 1-vuotiaista asti ollut samassa hoitopaikassa. Joten mua vähän pelottaa huolivatko kolmatta poikaa mukaan touhuihin vai jääkö meidän poika yksin...

Mua kiusattiin koko ala-asteen ajanm yläasteelle siirtyessä kiusaaminen loppui täysin. Joten joskus kiusaaminen saattaa loppuakkin ilman selvää syytä.

Meillä alko pojalla koulu jo eilen, kovin oli väsynyt ja on nytkin eikä meinaa jaksaa herätä.
Toiseks nuorimmalla alkaa huomenna eskari, niitten ryhmässä on kolme poikaa. Pojista kaksi on 1-vuotiaista asti ollut samassa hoitopaikassa. Joten mua vähän pelottaa huolivatko kolmatta poikaa mukaan touhuihin vai jääkö meidän poika yksin...
meidän lapsi jatkaa samassa luokassa edelleen, ei siis mene varsinaiselle yläasteelle, on erityislapsi

y
Onko siis erityisluokassa vai normiluokassa?

Ehdottomastihan kiusaaminen on saatava loppumaan. Vaikeetahan se on jos koulua ei paljon kiinnosta asiaan puuttua.
hdistetty normaalien ja erityislasten luokka, yhden kerran olen jo poliisilaitoksella käynyt, asiaa on käyty läpi kaikkien osapuolien kanssa edes ja takas, kun entiset saa lopettamaan niin tulee uudet tilalle, niin että ei tässä kädet ristissä ole tilannetta katsottu