Clomittaret 2015

Mulla siis clomit antoivat sen 1-2 follia v.2013 mutta sivuoireita liikaa joten tuli kielto. Letroilla vastetta 3tabl päivässä niin 2-4 ok kokoista, usein yksi tai kaksi johtofolleja. 2tabl päivässä niin yksi selvä johtofollikkeli saatu.
Fertinovalla ollaan nyt käyty ja heillä siis nousi epäily että puhjennut umppari olisi laittanut kiinni johtimet ja kunhan tässä menkat tulis niin ois tarkoitus tarkistaa. Kp 33 menossa ja lääkkeillä aina sen 28-30 joten ottaa päähän odottaminen....

Moikka vaan kaikille.
Tässä palstailutaukoa kesän ajan, ja jatkuu vielä tämän kierron.

Nyt kp.14t tai 15. About, en oo laskenu. Ovista oon yrittäny mettästää kyllä, mut eihän sitä oo näkyny. Mikä on omistuista, koska yleensä aina kp13-14 on jo hommat ohi. Varsinkin kun viimekierrossa oli munatorvien aukiolotutkimus ja clomit, mistä saatiin 3 täsmälleen samankokosta munista, ja omalla vastuulla sit saatiin yrittää. Mut ei vaan oo meitä tarkotettu varmaan kahden lapsen vanhemmaksi.

Nyt alotetaan tän taukokierron jälkeen Letrozolit, katotaan mikä homma on niiden kanssa.

Onko täälä vielä Letroilijoita? Onko tullut samoja sivuvaikutuksia, kun clomeilla. Mulla clomit teki yöhikoilut ja päivisin kuumia aaltoja ihan reippaasti, niin mietin et onko sama edessä näillä?

MItäs kuuluu?

miss_piggy
Vois liittyä taas tännekin.. miss_piggy, 34v, kp 32/48-, yk 3, ya 04/15.

Meillä siis jo poika 02/14, joka sai alkunsa clomeilla. Mulla ollut aina epäsäännöllinen kierto ja pcos-tyyppistä munasarjaa. Ennen poikaa 02/13 oli keskeytynyt keskenmeno. Pikkukakkosta tässä hiljaa toiveillaan, mitään kiirettä ei oo kun poikakin on vielä aika pieni :)
Lopetin pillerit 04/15 ja sen jälkeen kierrot oli 49 päivää ja 38 päivää. Nyt yk 3 ja 32.päivä menossa. Ovista en oo tässä kierrossa saanut bongattua.
Tänään kävin yksityisellä gynellä, ja ultrassa näkyi limis alle 4mm ja rakkuloita munasarjoissa. Kirjoitti terolut-reseptin (näitäkin söin ennen poikaa), eli ensi kierto teroluteilla, sitten siitä eteenpäin terolut+clomit. Clomeja 2 kietoa 1/pvä ja jos ei tärppää niin nostetaan 2/pvä. Ei seurantaultria. Sitten vasta kuulemma ultrattaisiin jos olisi selvä että vastetta ei jostain syystä ole, mutta poikakin sai alkunsa heti ekasta clomi-kierrosta.
Jos ei loppuvuoteen mennessä ole raskaana niin sitten hän laittaa lähetettä julkiselle puolelle lapsettomuuspolille.

Tuskastuttaa kyllä nää superpitkät kierrot.

Mietin vaan että kun viimeksi clomien kanssa mulla oli ovis kp 17 ja terot pitäis syödä kp 15-24, niin estyykö ovis? Kun silloin aikoinaan pelkkiä teroja söin, en tainnut ovuloida ollenkaan niiden kanssa...

miss_piggy ei kannata kyllä sotkea terolutteja ja clomeja samaan kiertoon juurikin kun voi koko ovulaatio estyä ja kun periaatteessa jos clomit toimii oikeaoppisesti niin teroille ei tarvetta.
miulla ainakin oli aikanaan ohje että clomit yksinään sinne kp30-40 saakka ja sitten tarvittaessa terot jos vuoto ei ala pelkillä clomeilla.

miss_piggy
another, aattelinki että jos ekku sitte tikuttelee oviksen ja siitä joskus 3-4 päivää terot tukemaan kiertoa. Tää sama lääkäri mulle terot määräsi aiemminkin ja sillonhan en tosiaan ovista saanu metästettyä kertaakaan.

Mä tilasin viimeviikolla kun tänne kirjottelin, niin kuitenkin ovistestejä, kun olin vähän hämmentynyt, kun ei limoja ollut sen kummemmin, ja muutenkin ei perinteisiä ovisoloja ollut. Ja en saanut tikutettua ovista, vaikka kuinka yritin, pari kertaa päivässä. Ja mulle kyllä yleensä on niin selvät merkit, vaikka kierto onkin ollut anovulatorinen. Eli LH-hormoni on kyllä aina toiminut, vaikkei munasolua ole kypsynytkään. Ne harvat kerrat mitä oon tässä tikutellut reilun vuoden aikana, niin plussan oon kyllä aina saanut.

Kerta se on ensimmäinen tätäkin laatuaan.... Niin typerää ku ovisplussa ei kerro et ovis on varmasti. oispa joku testi mikä kertois et se munasolu oikeesti irtoo, ilman et tarttis aina verikoetta!

No ootellaan vuotoa... Ekat ovisfiilikset oli niinkun 2vko sitten, ja tokat tossa reilu vko sitten. Et kyllä ne varmaan pian tulee....

Sit kokeillaan Letroja joko seuraavaan kiertoon tai sitten vielä kierron ajan pudottelen painoa ja sitten rykästään :)

MItes muilla?

Kyllä mä uskaltaisin alottaa Terot, jos alkaa kierto huidella jo normaalia pituutta tai yli. Ihan törkylyhyeksi en tekisi kiertoa, mutta se oon vaan mä :)

Me nyt luultavasti lykätään vielä kuukaudella tota Letrojen alotusta. Mulle tulee työreissu näillä nääkymin siihen aikaan kun ne pitäs syödä, ja mies on töissä iltavuorossa siihen aikaan kun pitäs olla "tekemässä töitä" kotona.

Ja mä oon nyt alottanu vko sitten vhh-ruokavalion taas, ja haluan saada painoa alas koska a) sitä on paljon ja b) Tein tän ennen esikoista ja tuloksethan oli hyvät :) No ne olis voinu olla hyvät muutenkin, mutta miehen tuloksia kahden perättäisen inssin välillä ei selitä mikään muu kuin vhh. Puhutaan sellassesta erosta kuin ekassa inssissä sisään laitettiin 6,5milj. A liikkuvia( eli niitä hyviä) oli 20% ja B liikkuvia oli 70% eli niitä mitkä kyllä etenee suoraa mutta hitaasti.
Toisessa inssissä tulos oli et sisään lähti 54milj, A-liikkuvia 60% ja B-liikkuvia 35%.

Siinä lääkäri ihmetteli ja tarkasteli muutamaan otteeseen et onhan varmasti oikea näyte :) :) Onneksi lapsi näyttää niin isältää ettei epäilystä :)

Onko muita painoa pudettelevia? Karppaajia, nutraajia yms....?

Ihaa :)

Täällä olisi kyllä 8kg pudottamista. Juuri tämän takia taidamme myös jäädä ivf jonoon kunnallisella puolella. Tosin karppaus on ennen tuottanut hyviä tuloksia mutta jotenkin into puuttuu nyt siihen joten ihan liikunnalla ajattelin ensin yrittää. PCO tyyppiset munasarjat tekee kyllä minulle sen että painonpudotus on järkyttävän hidasta.
Just luin instagramista miten pari frendiä oli tehnyt whatsappiin ruokaketjun johon piti viikon aikana laittaa kuva kaikesta mitä söi, kaikilla oli kiloja tippunut.. Ehkä tämä olisi se maaginen tapa (heh)..

miss_piggy
Kyllähän täällä olis varaa pudottaa painoa joku 10kg, painan jotain 69 ja pituus 165. Edesauttaisi varmaan normaalia kiertoakin mutta en vaan saa aikaiseksi. Pojan kanssa kun on semmosta hulinaa nää päivät että ei mulla oo aikaa tehdä mitään erikoisia ruokia. Syön mitä kaapista sattuu löytymään ja mikä valmistuu nopeasti.

Aloitin terot nyt sitten eilen kun eilen oli jo kuitenkin kp 33.

Hei pitkästä aikaa.
Joulun jälkeen oltu tauolla täältä. Clomeja sillon kokeiltiin.
Maaliskuussa oltiin lapsettomuusasiois keskussairaalassa. Ja saatiin uus aika syksylle.
Tänään sitte oltiin uudestaan, mulla oli munasarjojen aukiolotutkimus.
Toinen pelittää, toinen ei. Eli nesteet meni vain toisesta läpi.
Verikokeis missä kävin viime viikolla, niin ainakin prolaktiiniarvot oli taas koholla.
Eli uudestaan verikokeisiin kuukauden päästä, ja jos vieläki koholla niin lääkitys ja vasta kun arvot on normaalit niin aloitetaan letrozol ja inseminaatio.
Lääkäri meinas että kokeillaan kaksi inseminaatiota ja sen jälkeen koeputkihedelmöitykseen.

Heirii 33v kp9/26
(1.lapsi 2007, keskenmeno 7/13, tämän uuden miehen kanssa yritystä 2vuotta.)

Täälä alkoi sit vuoto viikon etuajassa... Tai nyt ainakin tullut kahdella vessakäynnillä tuhrua ihan pikkasen.
Voiskohan johtua tästä ruokavaliosta, kun ainakin karppauksen sivuilta luin, et kun hormonitoiminta hörähtää käyntiin, niin ensin voi käydä näin... Tiedä sitten. Se kyllä selittäis mun kuumat aallot tässä menneenä parina päivänä. NO vielä kk tätä ja sit kokeillaan Letroja. Haluun nyt laittaa kaiken peliin tänäsyksynä, painon kannalta ja lapsen tietty.

Heirii
Onko sulla todettu prolaktiiniarvoissa enne jotain häikkää vai? Mistä sellanen johtuu.

Piggy
Toivottavati kohta uuteen kiertoon. Kauanko noita teroja käytetään per kierto käynnistämään vuoto`?

Ihaa

miss_piggy
^^ Mun kuuluis noita teroja syödä kp 15-24 mutta koska clomit otan sitten kp 3-7 niin otan terot vasta kun ovis on varmasti ollut, terot kun mulla ainakin estää oviksen. Nyt aloitin siis kesken kierron vaan että saan kuukautiset alkamaan kun sattui olemaan yksi vanha satsi jäljellä. Mutta jos en clomeja söis että pelkkiä teroja niin ottaisin varmaan tuolloin kun on määrätty, aikoinaan mulla kierto lyheni niillä jotain 25-päiväiseksi.
Kantsii olla sitten varovainen tuon karppauksen kanssa, että ei hiilareita täysin pois. Äitin serkku oli joutunut sairaalaan kun oli karpannut. Suoli tukossa ja kamalan kipeä ja tiputukseen.

Joo, toi karppaus on kyllä siinä mielessä hämärä homma, silloin kun ekan kerran pudotin sillä painoa, niin menin kans ihan tukkoon, mut syyksi paljastui se, että en sit kuitenkaan uskaltanu läträtä sille rasvalla ja proteiinilla oikeassa suhteessa. Eli käytin liian vähä rasvaa, ja liikaa proteiinia samassa suhteessa, ja pakki veti jumiin. Ja kun pääsin siitä päähäntaotusta illuusiosta, että rasva on kansakunnan syypää kaikkiin sydän ja verisuonitauteihin, niin johan rupes peliittään. Se on yllättävän vaikeeta kun on hoettu että rasva on pahasta, niin antaa lupa käyttää oikeaa voita ja kermaa ruuanlaitossa. Mutta voi vitsit ku maistuu ruoka hyvältä, ja paino tippuu, eikä oo nälkä. Mutta kukin tyylillään, en aio messuta tästä, lähipiirissäkin ollaan kauhisteltu tätä, ja sit samalla ihailtu painonpudotusta, mutta niisätkin osa on sairaanhoitajia, ja heille on ihan koulutuksessakin sanottu, että rasva on pahasta, niin voin vaan kuvitella kuinka vaikeeta heille on muuttaa mieltään.

Menkkatilanne on se et, nyt jo 6 päivää tullu aina silloin tällöin pyyhkiessä ruskeeta tuhrua pikkasen, menkkoja ei näy. Nyt polttelee mahaa kyllä siihen malliin, että sieltä ne tulee... Ihan kummallinen kierto siis. Testata ajattelin ehkä illalla jos ei mitään näy siihen mennessä.

Mites muilla? Onko miss_piggyllä mikä tilanne terojen kanssa? Ja Roo-Roo mites siellä?

Ihaa

miss_piggy
Mulla on nyt kai tero-päivä nro 7 menossa jos oikein oon laskenu :D Ei oo vielä tullu minkäänlaista vuotoa, kp 39 menossa ja valkkari on vähän lisääntynyt, että en tiedä sitten mitä tuolla sisuksissa tapahtuu. Tässä yks päivä tein vikan ovistestin pois ku löytyi vielä yks kaapista, niin tuli tummat viivat... en tiedä oliko sitten ovis heti ku terot aloitin mutta ei täällä kyllä oo nyt puuhasteltu mitään vauva-juttuja, että oli ja meni jos oli :D

Heippa liityn nyt mukaan tännekkin! :) Elikkä itse olen 21v ja mies 23v ya 3/2014. Eikä tärppiä ole käynyt..(n) Kierron päivät heittelevät 29-34pv.
Hoidoissa olemme alkaneet käydä alkuvuodesta ja minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja prolaktiini arvo liian koholla. Mutta nyt syön molempiin lääkitystä.
Itse veikkaan ettei minulla tapahdu ollenkaan ovulaatiota kun en ole saanut tikutettua sitä laisinkaan. Ensin kiertoon saan clomifen lääkityksen 3-7kp ja ensi kierron alkupäiville pitäisi varailla munatorvien aukiolotutkimukseen aikaa.
Nyt menossa 31/29-34kp

Tervetuloa minun puolestani jes94, toivottavasti clominierto tuo mukanaan toivotun raskauden:)

Miss_piggy täällä kp 44 ja kaksi päivää pientä tuhruttelua mutta ei menkkoja. Eli vähän sama täällä.. Ärsyttää...
Odottelen siis menkkoja ja toivon että odotus kohta loppuu

Moikka kaikille ja tervetuloa Jes94.

Täälä alkoi vuoto, ja rytinällä alkoikin. Isoja hyytymiä ja kirkasta verta vuoron perään. Mutta se mikä on hassua, niin yhtäkään kipulääkettä en oo joutunu ottaa. Viimeset 2 vuotta ei oo ollu yksiäkään mensuja ilman grammasia panadoleja, ja nyt pient polttelua, ei voi kutsua menkkakivuiksi omalla kohdalla kun tietää miltä ne oikeesti voi tuntua. Ja se johtuu varmasti tosta valkosten jauhojen, sokereiden ja perunan poisjätöstä.

Nyt vaan huolettaa, kun neitillä on iho kun santapaperia. Oikeeti niinku hiomapaperia silittäis. Eilen ilmestyny, ja säikähdin ihan himmeesti, kun ei oo ongelmia ollu ihon kanssa kun kerran viime keväänä, silloin kävivät hoidosta kotieläitilalla ja tajusin heti yhteyden. Ite oo allerginen voimakkaasti eläinhilseelle, varsinkin kissä ja erilaiset linnut (kanat, undulaatit yms..) mutta pääsääntösesti eläimille rotuun ja lajiin kattomatta. Se on tälläselle entiselle heppatytölle ollu kova pala.
Mutta tosiaan nyt ei oo kyllä käyny missään missä on eläimiä. Mutta on vaihtanut isoon ryhmään. Et en sit tiä....

Ihaa

Ihaa82 on ollu ennenki häikkää. Arvot pitäs olla alle 500. Mulla on joskus ollu jopa yli 2500.
Tehtiin pään magneettikuvaus mut vikaa ei löytynyt. Ei siis ole löytynyt syytä miks arvot nousee.. periaattees mähän imetän ku prolaktiini on noin korkea :ROFLMAO:

Meikäläinenkin vois liittyä menkkojen odottelijoihin.. Paska fiilis koko ajan, mankkaoloa alavatsalla ja tissit kipeet, eli toivotaan että hanat aukeis muutaman päivän kuluttua, pääsis uuteen kiertoon, uudella innolla :D jospa tää kierto nyt menis vielä alkukankeuden piikkiin..

Hassu juttu että ennen ekaa raskautta mulla oli aina tissit kipeinä ennen mennkoja, mut sit raskauden jälkeen ainoot oireet ennen menkkoja oli vatsakivut päivää paria ennen mennkoja. Nyt taas clomien kanssa on noi menkkoja enteilevät tissituntemukset tulleet takaisin :p että tämmöstä täällä. Onkos kellään piinapäiviä menossa, testailuja tiedossa? Tässä ketjussa ei vissiin oo listaa päivitelty että vois urkkia missä vaiheessa kiertoa kukanenkin on?

Ai niin, hei jes94, teretulemast minunki puolesta (y)

Yhteistyössä