Ei ole kuin yksi mutta - laiskuus.Jos luvassa on parisataa päivä verottomana niin puolen palkansaajista kandeis ottaa palkaton loma. Kumma kun ei raha kiinnosta. Vai olisko hommassa kumminkin pari muttaa?
Paljonko mustikkaa olet tänään poiminut?Ei ole kuin yksi mutta - laiskuus.
Mä olen muuten poiminut duunipäivien JÄLKEEN 20 litraa. Tosin ne on omassa pakkasessa ja tulossa omaan käyttöön, mut miksei niitä vois jatkossa myydäkkin. Tällä hetkellä mustikkaa on niin pirusti pitkin metsää, että muutaman neliön alalta saa ämpärin täyteen. Ei siinä mikään ihmepoimija edes tarvii olla, että sais tienattua vähän extraa.Paljonko mustikkaa olet tänään poiminut?
Ei ole mullakaan autoa. Senkin takia olen palstan mukaan luuseripaskiainen koska kehtaan olla autoton työtön. Mies tarvitsee omaa autoaan työmatkoihinsa.Onko kaikilla muilla auto paitsi mulla?
Osta poimuri. Se on aika edullinen satsaus. Sillä kerää 4 kertaa noepeammin ja ihan yhtä siististi otettua mustikat, kuin käsin poimimalla. Toisella kädellä mustikan varresta kiinni ja sitten nappaa marjat.Minä köyhä kotiäiti kerään lasten kanssa mustikoita itsellemme ja tutuille myytäväksi joka päivä muutama tunti. Läheskään noin paljon ei kuitenkaan tule, kerätään käsin ja lapset kerää lähinnä omaan suuhun ja leikkii metsässä mun poimiessa.
????Aloittaja voi mennä ihan rauhassa keräämään mustikoita metsästä elantonsa ansaitakseen. Kyllä moni työtön tulisi varmasti oikein mielellään sinun tilallesi nykyiseen työpaikkaasi. Ai ei kelpaa, oletko laiska vai?
Korjataanhan vähän noit faktojasiJoka kesä sama lallatus thaikkupoimijoista ja Suomen työttömistä. Pari faktaa:
1.yksikään järkevä yrittäjä ei palkkaisi hitaita suomalaisia poimimaan yhtään mitään. Thaikut ovat näppäriä, nopeita ja tekevät palkkansa eteen oikeastikin työtä. Joten niitä thaikkuja tulee, jos vain joku heille työmahdollisuuden Suomeen järjestää.
2. suomalaisista pitkäaikaistyöttömistä osa on myös mielenterveydeltään niin kehnossa jamassa, että siinä ei kiinnosta työn saamisen lisäksi moni muukaan asia elämässä. Se on ikävää, mutta totta.
3. marjoja ei ole joka paikassa niin paljon kuin väitetään. Yhtenä esimerkkinä meidän mökkiseutu, jossa mustikkasato on harvinaisen pieni. Kukinta-aikaan oli niin kylmää.
On myös mustavalkoista asettaa suomalaiset ja thaimaalaiset vastakkain. Thaimaalaiset eivät pidä siitä- ei ainakaan ystäväni Thaimaasta.
Ja noissa jutuissa aina unohdetaan kertoa, että ne thaimaalaiset, jotka saavat 240 eur /päivä poimivat niitä marjoja suunnilleen koko valoisan ajan. Ja aloittavat yhdestä paikasta ja siirtyvät myöhemmin toiselle puolen Suomea.Veikkaanpa vaan, että aika harvassa ovat ne supernopeat kerääjät, jotka tuollaisille ansioille pääsevät. (oli sitten kyseessä thaimaalaiset tai suomalaiset tai ketkä tahansa). Ainakin jos marjojen pitää olla siististi kerättyjä ja roskattomia.
Miksi kuvittelet että kaikki työttömät valittaa?Niin, niin on liian pitkä tai lyhyt matka, liikaa itikoita, huono kunto tai terveys.. Ole sitten kotona ja valita.
Poimurit pitäis lailla kieltää! Niin karseeta jälkeä jää!!Osta poimuri. Se on aika edullinen satsaus. Sillä kerää 4 kertaa noepeammin ja ihan yhtä siististi otettua mustikat, kuin käsin poimimalla. Toisella kädellä mustikan varresta kiinni ja sitten nappaa marjat.