Onko tämän kokoinen nainen teistä ylipainoinen vai normaali? Kuva.

  • Viestiketjun aloittaja minusta pulska
  • Ensimmäinen viesti
Täytyy muuten muistaa, että lihava sana voi merkitä eri ihmisille ihan eri asiaa. Samalla tavalla kuin vaikkapa nuori. Mun mielestä ihminen voi kutsua itseään nuoreksi, nuoreksi naiseksi, nuoreksi mieheksi jne ehkä tonne nelikymppiseksi. Ystäväni mielestä max. kaksikymppiseksi.

Mulle sana lihava=aivan selkesti ylipainoinen ihminen, jolla kourakaupalla ylimääräistä läskiä vyötäröllä ja joka ei löydä vaatteita enää ns. "normaalien" puolelta.
Mä määrittelen ihmisten koot jotenki näin

- anorektinen
- laiha
- hoikka
- normaalivartaloinen
- hiukan pyöreähkö
- pyöreä
- tukeva
- lihava
-megaläski

Ja tuo ap:n linkin nainen on mun mielestä ehkpä hiukan pyöreähkö.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttönen93
Minusta naisella jo joku BMI > 22 on liikaa. Ite toivoisin joskus pääseväni sinne normaalin alarajalle eli 18,5.
Juuri tätä tarkoitin. Kyse on myös mielipide-eroista. Jokaisella on oikeus ihannoida mitä tykkää.

Esim. demissä tvst oli joskus haastattelu salkkareiden pepistä, joka kertoi painoindeksikseen 25,3, eli hän olisi siis ainakin palstan mukaan lihava. Mun mielestä hän on todellakin normaalivartaloinen ja ennemmin jopa hoikka bmi:stä huolimatta.
 
höpsistä
Juuri tätä tarkoitin. Kyse on myös mielipide-eroista. Jokaisella on oikeus ihannoida mitä tykkää.

Esim. demissä tvst oli joskus haastattelu salkkareiden pepistä, joka kertoi painoindeksikseen 25,3, eli hän olisi siis ainakin palstan mukaan lihava. Mun mielestä hän on todellakin normaalivartaloinen ja ennemmin jopa hoikka bmi:stä huolimatta.
No, ei takuulla oo Ppin painoindeksi 25,3! :O
 
-
Täytyy muuten muistaa, että lihava sana voi merkitä eri ihmisille ihan eri asiaa. Samalla tavalla kuin vaikkapa nuori. Mun mielestä ihminen voi kutsua itseään nuoreksi, nuoreksi naiseksi, nuoreksi mieheksi jne ehkä tonne nelikymppiseksi. Ystäväni mielestä max. kaksikymppiseksi.

Mulle sana lihava=aivan selkesti ylipainoinen ihminen, jolla kourakaupalla ylimääräistä läskiä vyötäröllä ja joka ei löydä vaatteita enää ns. "normaalien" puolelta.
Mä määrittelen ihmisten koot jotenki näin

- anorektinen
- laiha
- hoikka
- normaalivartaloinen
- hiukan pyöreähkö
- pyöreä
- tukeva
- lihava
-megaläski

Ja tuo ap:n linkin nainen on mun mielestä ehkpä hiukan pyöreähkö.
Tolla sun asteikolla kuvan nainen on mun mielestä kyllä lähinnä tukeva.
 
vierailija
Tämä nainen on pluskoon malli Tara Lynn oikein kaunis nainen! Tuollaisia naisten pitäisi olla... Olisi hienoa että kurvikkaita kroppia arvostettaisiin, mutta ei.. Mikä kumma siinä on? Tara mitat ovat muuten 98kg ja 173 cm.
 
Tämä nainen on pluskoon malli Tara Lynn oikein kaunis nainen! Tuollaisia naisten pitäisi olla... Olisi hienoa että kurvikkaita kroppia arvostettaisiin, mutta ei.. Mikä kumma siinä on? Tara mitat ovat muuten 98kg ja 173 cm.

Eli reilusti ylipainoinen.
Muutama vuosi lisää ja polvet alkavat vaivata. Ja selkä. Ja sit ei oikein voi liikkua enää kun niin sattuu joka paikkaan ja kohta kiloja on 150.

Kannattaisi tehdä hiton nopsaan asialle jotain!

Elämä ja terveys ovat tärkeämpiä kuin kenenkään ulkonäkömieltymykset.
 
vierailijaq
Eli reilusti ylipainoinen.
Muutama vuosi lisää ja polvet alkavat vaivata. Ja selkä. Ja sit ei oikein voi liikkua enää kun niin sattuu joka paikkaan ja kohta kiloja on 150.

Kannattaisi tehdä hiton nopsaan asialle jotain!

Elämä ja terveys ovat tärkeämpiä kuin kenenkään ulkonäkömieltymykset.
Kyllähän lievä ylipaino, eli muistaakseni bmi alle 30, suojaa kuolemalta vanhemmilla ihmisillä. Vaikka kaikki on tietysti yksilöllistä, enkä sano, että nyt kaikki joukolla lihomaan. Mutta kenties lievä ylipaino ei ole niin kuolemaksi, mitä nyt kuvitellaan.

Mäkin olen aika tuon tytön painoinen kuvan perusteella, siis suhteellisesti, ja tunnen olevani terveempi kuin olin silloin, kun bmi oli alle 19, koska silloin huimasi usein, enkä myöskään voinut paljoa syödä, kun heti lähti paino nousuun. Tunnen olevani vahvempi nyt, mutta sanoisin kuitenkin, että terveimmäksi olen tuntenut itseni, kun bmi on ollut noin 25. Ja nimeomaan ulkonäkösyistä silloin halusin olla mahdollisimman laiha, kun se on muotia. Mutta itse asissa olen hyvännäköinen nytkin, koska kilot on asettuneet tasaisesti, ja mulla on leveä lantio, isot rinnat ja hyvä takapuoli.

Kuitenkin, voisko antaa toisten olla, minkä näköisiä ne haluaa olla? Jokainen itse vastaa selkävaivoistaan tms. Tietysti eri asia, jos joku kysyy sulta, mitä tehdä painon ja terveyden suhteen. Mutta mua välillä ärsyttää, kun jokainen kokee asiakseen kantaa huolta toisten läskeistä tai sitten niiden puutteesta. Mua ei ainakaan kiinnosta tuon mallin mahdolliset terveysongelmat, vaikka tietysti toivon, ettei niitä tule.

Sekin on ihmisten hyvinvoinnin kannalta tärkeää, ettei jatkuvasti inhoa ulkomuotoaan, kuten etenkin monet nuoret tytöt oppii inhoamaan naisellisia muotojaan. Itse olin yksi heistä teininä, mulla oli laihanakin leveä lantio (lantioluut sen mallisia), ja sekin vähä rasvakudos, mitä oli vartalossa, oli niin suuri inhon aihe, että käytin jopa laihdutuspillereitä. Sehän on ihan täysin normaalia, että ihmisillä on rasvakudosta, ja etenkin naisilla voi olla vähän enemmänkin. Nyt oikein opetetaan naisia inhoamaan sitä, mikä on naisen vartalolle luonnollista.
 
Ei kyllä ole reilusti ylipainoinen, mikä ihme teitä akat vaivaa!!!! pitääkö kaikkien olla niin saamarin kukkakeppilaihoja että luut näkyy, hyi sairasta! Itse olen lihottanut itseäni n.20kg ja luojan kiitos olenkin(en ole sairastanut syömishäiriötä) ja nyt bmi on 18-20. Kyllä tyttö on pluskokoinen, mutta kun katsotte kuvaa, niin treenatumpi varmasti kuin suurinosa kukaan tällä palstalla, sopivasti pyöreyttä ja näin naisena p*nisin ennemmin kuin jotain 0 koon mallia, I rest my case!
 

Yhteistyössä