Mistä ihanteesta olet luopunut äidiksi tultua?

Ei mulla oo semmosia ihanteita ollutkaan.. OOn ihan sama ihminen kuin reilu kymmenen vuotta sitten jolloin minusta tuli äiti..

Meikkaan yhtä paljon ja pukeudun farkkuihin ja tennareihin. Mulla on sotkunen tukka ponnarilla, mutta niin se oli ennen lapsiakin..Tosin nyt kun on vauva, luistelen meikistä laittamalla kestovärjäyksiä ripsiin jne nopeuttaakseni aamuhommaa. Mulla on edelleen huonoja vitsejä alapäästä ja kiroilen liikaa.. Nukun aamulla liian pitkään ja nauran piirretyille,syön liikaa karkkia. Juon kaakaota ja ajelen jopolla.. Ehkä kasvan joskus fiksuksi aikuiseksi, ehkä en. Kunhan huolehtii lapsien perustarpeista eikä vouhota pitkin kyliä ja tuhlaa laskuihin meneviä rahoja uusiin vaatteisiin niin kaikki on hyvin!

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
vierailija
Suosittelen lopettamaan römpsällä käymiset kokonaan ettette lisäänny enempää. Römpsä nimittäin tarkoittaa pillua. Susta ei tasapainoista vanhempaa saa tekemälläkään.

10 lasta on aika paljon liikaa pienelle vauvalle, eihän siellä ole kuin yksi-kaksi hoitajaa. Oletko nyt ihan kartalla? o_O
Niin? Onhan päiväkodissa vielä isompi suhdeluku! Siellä on 15 pientä ja kolme hoitajaa, koko päivän ja kaikki perushoidot täytyy hoitaa kaikkien kohdalla useasti hoitopäivän aikana. Niin he vaan selvii. Ei me tosin päivähoitoon vauvana laiteta, siinä menee raja!!

vetonaula
Niin? Onhan päiväkodissa vielä isompi suhdeluku! Siellä on 15 pientä ja kolme hoitajaa, koko päivän ja kaikki perushoidot täytyy hoitaa kaikkien kohdalla useasti hoitopäivän aikana. Niin he vaan selvii. Ei me tosin päivähoitoon vauvana laiteta, siinä menee raja!!
Siis minkä ikästä sä olet sinne lapsiparkkiin viemässä? Vauvaa vai taaperoa?
Ja en lähtis noiden lapsiparkki tätejä vertaamaan päiväkodin henkilökuntaan missään olosuhteissa.
Ite teet mitä tykkäät, mutta en nyt ihan noin optimistinen olisi. Ei se ihan noin mene kuin ajattelet.

Siis minkä ikästä sä olet sinne lapsiparkkiin viemässä? Vauvaa vai taaperoa?
Ja en lähtis noiden lapsiparkki tätejä vertaamaan päiväkodin henkilökuntaan missään olosuhteissa.
Ite teet mitä tykkäät, mutta en nyt ihan noin optimistinen olisi. Ei se ihan noin mene kuin ajattelet.
Samoja hoitajia he siellä on. Ehkä vaan vähemmän väsyneitä ja stressaantuneita ottaen huomioon työn rankkuuden ja palkkauksen. Siis vauvana vien sinne treenini ajaksi. En varmaan vuosi sitten järkyttävänä idealistina olisi voinut kuvitellakaan, mutta nyt pian 24-vuotiaana on sellainen ehdottomuus ja idealistisuus hiipumassa vähitellen. :)

vetonaula
Samoja hoitajia he siellä on. Ehkä vaan vähemmän väsyneitä ja stressaantuneita ottaen huomioon työn rankkuuden ja palkkauksen. Siis vauvana vien sinne treenini ajaksi. En varmaan vuosi sitten järkyttävänä idealistina olisi voinut kuvitellakaan, mutta nyt pian 24-vuotiaana on sellainen ehdottomuus ja idealistisuus hiipumassa vähitellen. :)
No sä et nyt ihan tajua, mutta ihan miten vaan. Kyllä se vauva sua vielä opettaa.

marjaljlji
Niin että vauvalle on tuntematon hoitaja? Totta. Mutta sehän on vain noin tunti mikä mulla menee jumpassa, suihkussa käyn kotona. Eihän vauva kerkeä kun katsoa ympärilleen ja ihmetellä leluja ja muita lapsia ja aika meni :D
Ajattelet siis ihan oikeasti, että jos vauvan antaa tuntemattomalle ihmiselle ja lähtee paikalta pois niin se vaan ihmettelee kattoa? Mitä mä just luin?

vierailija2000
Tulee nyt vaan itsemurha mieleen. Ennen oli aina olemassa se takaportti että pääsee täältä pois kun alkaa liikaa vituttaa. Nyt ei voi lähteä kun pitää ajatella lastakin.
Mutta ei se mikään "ihanne" ole.
Elämä muuttuu kyllä ihan kokonaan kun tulee äidiksi. Ei siitä pääse mihinkään.

marjallli
Ei kun anteeksi traumatisoituu lopullisesti ja parantumattomasti :/ Voi minua pahaa ihmistä kun saatan edes suunnitella niin tekeväni!
Täh? Eikö käy mielessä sekunttiakaan, että alkaa itkemään hysteerisenä ja paniikissa äitinsä perään? Eikö oikeasti tämä käy sun mielessä? Ja vauvasta kun on puhe niin sillon sitä ei niin vaan jätetä ja lähdetä menee. Mikä sua vaivaa?

vierailijaihmettelijä
Täh? Eikö käy mielessä sekunttiakaan, että alkaa itkemään hysteerisenä ja paniikissa äitinsä perään? Eikö oikeasti tämä käy sun mielessä? Ja vauvasta kun on puhe niin sillon sitä ei niin vaan jätetä ja lähdetä menee. Mikä sua vaivaa?
Ei häppäri tuollaista ajattele, se ei vielä nää sitä vauvaa ihmisenä jolla on tunteet ja tarpeet.

Nyt saat syyttää hyvin, hyvin monia uraohjus-vanhempia jotka ma-pe vievät vuoden tai jopa alle ikäisen vauvan päivähoitoon, jopa yli 8h!
Siihen nähden tuo ei ole yhtikäs mtn.

marjall
Nyt saat syyttää hyvin, hyvin monia uraohjus-vanhempia jotka ma-pe vievät vuoden tai jopa alle ikäisen vauvan päivähoitoon, jopa yli 8h!
Siihen nähden tuo ei ole yhtikäs mtn.
Ei helvetti, tää on sama kuin yrittäs sokeelle kertoa miltä väri punainen näyttää. Jos ei ole sitä nähnyt niin ei se selittämällä sille aukene, se vaan pitää nähdä. Mutta hei tuu sitten kertoo miten jumppailut meni ;)

Yhteistyössä