No meillä on nurmikko siksi että rakastan nurmikkoa. Ja nimenomaan nurmikkoa, en halua villiniittyä pihalleni vaikka ne teiden reunilla ovatkin ihania. Käytännönsyistä haluan nimenomaan sen nurmikon. Kaunis ja siinä on ilo temmeltää ja maata.Ymmärrän ap:ta ihan täysin!
Minkä takia ihmisten pihoissa ylipäätään on nurmikko jos se heti pitkäksi kasvettuaan houkuttaa paikalle punkit ja käärmeet? Voisko olla joku helppohoitosempi piha? Tosin nää maaniset ruohonleikkaajat ei varmaan ymmärrä muita vaihtoehtoja olevankaan...
Taitaa se nurmikko tulla edelleen halvemmaksi...Entä jos laitat hiekkaa lasten leikkialueelle, isommat kukkapenkkejä, teet kivetyt kulkureitit ja lopun peität maan peittokasveilla. Tai sitten laitat perinnenurmikon joka kestää tallaamista eikä vaadi jatkuvaa leikkaamista. Iso patio voisi myös korvata osan nurmikosta niin ei tarvii kolkkoa asvalttia ja kiviä käyttää.
Jos kehtaisin niin kuvaisin naapurin(!) pihan täydelliseksi esimerkiksi kauniista pihasta jota ei tarvitse jatkuvasti jyrskyttää ruohonleikkurilla.
Halutaan siis halpa joten laitetaan nurmikko? Eikös täällä juuri sanottu että nurmikko on kaunis...Taitaa se nurmikko tulla edelleen halvemmaksi...
Käypä katselemassa vanhojen maatalojen pihoja. Siellä on ratamoa ja sauniota. Perinnenurmikko jota ei ajella.Mikä se sellanen perinnenurmikko on joka ei vaadi jatkuvaa ajamista?
No meillä nimenomaan kasvaa siellä, ja todellakin se ajellaan. Mitä helvettiä, sitä ei muka ajettaisi? Vitun tyhmä.Käypä katselemassa vanhojen maatalojen pihoja. Siellä on ratamoa ja sauniota. Perinnenurmikko jota ei ajella.
Naapurilla on tuollainen heinäniitty takapihallaan. Ei se meitä haittaa. Aita on välissä. Jokainen trimmatkoon puskiaan miten haluaa...
no varmaan aika vitun moni mamma osaa teroittaa viikatteen? ootko vähän vitun tyhmä jos luulet ettei joku sitä osais tehä? vitun idiootti.Joutomaa, joka työntää ohdaketta, pujoa ja juolavehnää ei ole keto. Kedon hoitaminen niin, että se on kaunis kukkaniitty, vaatii kärsivällisyyttä ja taitoa. Pitää niittää viikatteella (kuinka moni mamma osaa teroittaa viikatteen?) pariin kertaan kesässä ja kerätä niittotulos pois.
AP:n ongelma ei ole ruohonleikkuu vaan se, että hän haluaa elää eri rytmissä kuin aktiiviset ihmiset = nukkua puoleen päivään. Suosittelen unirytmin muutosta niin ei tarvitse turhasta imeskellä niitä herneitä nenään.
Käypä katselemassa vanhojen maatalojen pihoja. Siellä on ratamoa ja sauniota. Perinnenurmikko jota ei ajella.
Mä oon käyttänyt meidän pihalla soraa ja kuorikatetta, mutta niitäkin pitää aika paljon lisätä vuosien varrella että kasvusto (varsinkin ihanat rikkaruohot) ei puskisi alta. Tai noita molempia saa olla hervoton kerros jotta riittää pitämään kasvit kurissa.Entä jos laitat hiekkaa lasten leikkialueelle, isommat kukkapenkkejä, teet kivetyt kulkureitit ja lopun peität maan peittokasveilla. Tai sitten laitat perinnenurmikon joka kestää tallaamista eikä vaadi jatkuvaa leikkaamista. Iso patio voisi myös korvata osan nurmikosta niin ei tarvii kolkkoa asvalttia ja kiviä käyttää.
Jos kehtaisin niin kuvaisin naapurin(!) pihan täydelliseksi esimerkiksi kauniista pihasta jota ei tarvitse jatkuvasti jyrskyttää ruohonleikkurilla.
WTF? Jos hiekkatiellä alkaa kasvaa rikkaruohoja niin sä roudaat lisää hiekkaa päälle vaan? Ei jumalauta.Mä oon käyttänyt meidän pihalla soraa ja kuorikatetta, mutta niitäkin pitää aika paljon lisätä vuosien varrella että kasvusto (varsinkin ihanat rikkaruohot) ei puskisi alta. Tai noita molempia saa olla hervoton kerros jotta riittää pitämään kasvit kurissa.
Kai mä nyt kitken ja möyrin sen alustan puhtaaksi. Mutta esim.juolavehnä tekee semmoiset rihmastot katteiden alle että ei mene kuin pari kesää niin seasta pilkistää juolavehnää.WTF? Jos hiekkatiellä alkaa kasvaa rikkaruohoja niin sä roudaat lisää hiekkaa päälle vaan? Ei jumalauta.