The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Aamupäivää :)

Tuli piipahdettua illalla parilla tsihillä naapuritalossa kun kyseli iltaa istuun roskia viedessäni :D

Pyykkiä viety ulos kuivuun, toinen koneellinen menossa.

Nä vähänkö eri kätevää tommonen roskisreissu :D - oikeesti, toihan on tosi kivaa, että on tommosta naapurustoa sulla siellä :). Tulee ihania arkisia yllärihetkiä :)

Mä meinaan kans laittaa tässä toisen koneellisen roiskimaan, mutta mun täytys ekaks käydä hakemassa huuhteluainetta, kun viimonen tippa meni tohon eka koneelliseen. Mutta se vastapestyn puhtaan pyykin tuoksu...ja vallankin kun se on saanut ulkona hulmutella :)...
 
Heipä hei!!

Paistasi nyt vaan tuo aurinko, illalla mennään tsekkaamaan mr. Cooperin nykykunto. Muuta mun mieleistä ei Tuskassa olekaan.

Päivä menee muurauspuuhissa, keksin muurata kaivon ympärille luonnonkiviä koristeeksi.
 
Vesisateessa ja kylmässä on se hyvä puoli että voi hyvällä omallatunnolla nysvätä sisällä mutta tällänen ilma...väkisinkin pitäs olla reipas ja mennä ulos kun kaikki muutkin.
Mä haluun oman pihan jonne voin mennä tönkimään sillon kun tykkään enkä olla kerrostalo helvetissä missä ulkoilutkin on sitä että pitää lähtemällä lähteä jonnekin...eikä siltikään pääse tönkimään ja kuopsuttamaan maata.
..no ei kait se mikää pakko ole ulos mennä, jos se tuntuu väkinäiseltä ja pakolta, sen kuin tekee sitä mikä parhaammalta tuntuu...ja vallankin jos/kun sulla miggeä on ja ulkona jos paistaa aurinko, niin - ehkä ois hyvä himmailla vaikka varovasti sinä parvekkeella...mulla ainakin se auringon valo vain saa olon pahenemaan, jos on migreeniä...

Joten koetahan selätellä siellä sitä migreeniä ihan rauhassa pois :)...

Ei siellä ois sitten mitään ns. siirtolapuutarhajuttua, mistä vois ottaa oman pikku plantaasin kuopsutettavaksi? Ne on tosi käteviä paikkoja, pääsee siihen mullan makuun ja tuoksuun ja kasvattamisen riemuun :)...
 
Nä vähänkö eri kätevää tommonen roskisreissu :D - oikeesti, toihan on tosi kivaa, että on tommosta naapurustoa sulla siellä :). Tulee ihania arkisia yllärihetkiä :)

Mä meinaan kans laittaa tässä toisen koneellisen roiskimaan, mutta mun täytys ekaks käydä hakemassa huuhteluainetta, kun viimonen tippa meni tohon eka koneelliseen. Mutta se vastapestyn puhtaan pyykin tuoksu...ja vallankin kun se on saanut ulkona hulmutella :)...
Joo, on se :D

Mulla on huuhteluainetta mutta viimeset pesuaineet meni.
Kirjotin jo heti lapulle että muistan ostaa kun kaupassa käyn.
 
..no ei kait se mikää pakko ole ulos mennä, jos se tuntuu väkinäiseltä ja pakolta, sen kuin tekee sitä mikä parhaammalta tuntuu...ja vallankin jos/kun sulla miggeä on ja ulkona jos paistaa aurinko, niin - ehkä ois hyvä himmailla vaikka varovasti sinä parvekkeella...mulla ainakin se auringon valo vain saa olon pahenemaan, jos on migreeniä...

Joten koetahan selätellä siellä sitä migreeniä ihan rauhassa pois :)...

Ei siellä ois sitten mitään ns. siirtolapuutarhajuttua, mistä vois ottaa oman pikku plantaasin kuopsutettavaksi? Ne on tosi käteviä paikkoja, pääsee siihen mullan makuun ja tuoksuun ja kasvattamisen riemuun :)...
E se mikään pakko kai olekaan mutta silti tuntuu jotenkin että pitäs kun kaikki muutkin. No eilen kyllä sateessa ulkoilin :D
On tääl ainakin pieni tollanen siirtolajuttu mutta se on tosi pieni ja vuodesta toiseen täynnä.Ei mikään iso mesta.tai joku tollanen kai se on en tiedä. Mut ei se ole sama asia...sinnekin pitää erikseen lähteä.Oma piha olis paras minne ei tarvi kun astuu ovesta ulos.
Joskus oli....ei oo enää ja tuskin yksin sellasii ikinä enää on.
Mulle sopii sellanen elämä,ei tällänen kerrostalo elämä,tälläseen kuolee.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
E se mikään pakko kai olekaan mutta silti tuntuu jotenkin että pitäs kun kaikki muutkin. No eilen kyllä sateessa ulkoilin :D
On tääl ainakin pieni tollanen siirtolajuttu mutta se on tosi pieni ja vuodesta toiseen täynnä.Ei mikään iso mesta.tai joku tollanen kai se on en tiedä. Mut ei se ole sama asia...sinnekin pitää erikseen lähteä.Oma piha olis paras minne ei tarvi kun astuu ovesta ulos.
Joskus oli...oli mansikkamaat ja isot kasvimaat....ei oo enää ja tuskin yksin sellasii ikinä enää on.
Mulle sopii sellanen elämä,ei tällänen kerrostalo elämä,tälläseen kuolee.

Olisko siellä suunnalla mitään rivitaloa mihin voisi hakemusta laittaa?
 
Olisko siellä suunnalla mitään rivitaloa mihin voisi hakemusta laittaa?
Joo on,sellasella alueella missä on vuodesta toiseen vapaita asuntoja...sinne ei kukaan järkevä muuta. Toisin rivari vuokrakämppiä ei oikeestaan ole vapaana yhtään,ne on sitten myynnissä.
Edes niitä maajuseeja ei tunnu olevan missään että sais miehen ja maalaispihan samaan pakettiin:geek: Maajussitkin nykysin kovin tarkkoja millanen se naisen pitäs olla.
 
Kuinkas koiruli on yöt ollut?
Nyt ja silloin aiemmin?
Me tullaan hauvelin kans hirveen hyvin juttuun.
Tuo on hiljainen ja hyväkäytöksinen. Ei herättele yöllä eikä yritä vallata koko sohvaa.

Lenkitykset on yllättävämpiä. Kun tullaan paikkaan mis hän haistaa, et tästä on viime yönä menny citykani, niin sopii olla tyytyväinen, että tuo ei ole kovin iso hauveli. Muuten mentäis pitkin maita ja mantuja.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
E se mikään pakko kai olekaan mutta silti tuntuu jotenkin että pitäs kun kaikki muutkin. No eilen kyllä sateessa ulkoilin :D
On tääl ainakin pieni tollanen siirtolajuttu mutta se on tosi pieni ja vuodesta toiseen täynnä.Ei mikään iso mesta.tai joku tollanen kai se on en tiedä. Mut ei se ole sama asia...sinnekin pitää erikseen lähteä.Oma piha olis paras minne ei tarvi kun astuu ovesta ulos.
Joskus oli....ei oo enää ja tuskin yksin sellasii ikinä enää on.
Mulle sopii sellanen elämä,ei tällänen kerrostalo elämä,tälläseen kuolee.
Joo, niinhän se kyllä taitaa olla, että tommoset siirtolapuutahrajutut ovat kysyttyjä ja se jolla semmonen pikkunen plantaasi on, pitää siitä isosti kiinni :).

Mutta - eläpäs siellä ollenkaan heitä haaveitas kaivoon, vaan entistä tiukemmin pidä kiinni siitä :)! Aseta ajatukset vaan siihen suuntaan, että ihan varmasti jonain päivänä sullakin on se oma maa, mitä hoitaa ja kuopsuttaa, olipa se sitten pikkuisen mökin kanssa tai sitten vaikka pienen okt:n. Tavotteita ja haaveita pitää olla aina, jotta on jotain mitä kohti mennä :)

..ja mitäs jos tekisit sinne omalle parvekkeelles semmoseen laatikkoon jonkun pienen kasvimaan, missä kasvattaisit yrttejä vaikka :). Jostainhan se on aloitettava, pienikin multapläntti parvekkeella on jo eteenpäin menoa.
 
Me tullaan hauvelin kans hirveen hyvin juttuun.
Tuo on hiljainen ja hyväkäytöksinen. Ei herättele yöllä eikä yritä vallata koko sohvaa.

Lenkitykset on yllättävämpiä. Kun tullaan paikkaan mis hän haistaa, et tästä on viime yönä menny citykani, niin sopii olla tyytyväinen, että tuo ei ole kovin iso hauveli. Muuten mentäis pitkin maita ja mantuja.
Haa, eli metsästysviettiä ois havaittavissa....hmmm...nyt kun sä siellä tuut oikein hyvin toimeen sen hauvelis kanssa, niin äkkiäkös kuule sipistelet rapsutellessa koiruliinin korvaan että seuraavalla kerralla ei vainuakaan mitään citykania vaan onkin terhakkana sen suhteen, että missäs likellä se peppinen luuraileekaan :)....toisaalta - et sä taija siihen hommaan kyllä koiruliinia tarvita, kyllä se kohtaaminen hoituu vallan mainiosti ilman sitä koiran vainua - mutta sitähän ei kukaan tiiä, etteikö hauveli voi toimia hyvinkin puhemiehenä :)....
 
..ja mitäs jos tekisit sinne omalle parvekkeelles semmoseen laatikkoon jonkun pienen kasvimaan, missä kasvattaisit yrttejä vaikka :). Jostainhan se on aloitettava, pienikin multapläntti parvekkeella on jo eteenpäin menoa.
Nii... tää hauvahoitola on saunallinen kerrostalokaksio. Mut en mä täällä saunaan pääse. Siit on tehty chilikasvattamo...
 
Tollanen pieni mummonmökki on kyllä hinnoissaan melkein yhtä hintanen kuin kerrostalo/rivari osake...mutta onhan se nyt ihan eri asia ruveta makselee yksin kuin kaksin. Ja tuleehan noihin okt:hin ne omat ylimääräset maksut sitten kans.Että kyllä näillä palkoilla hyvä jos eläkeiässä saa mitään ostettua yksin.
 
Tollanen pieni mummonmökki on kyllä hinnoissaan melkein yhtä hintanen kuin kerrostalo/rivari osake...mutta onhan se nyt ihan eri asia ruveta makselee yksin kuin kaksin. Ja tuleehan noihin okt:hin ne omat ylimääräset maksut sitten kans.Että kyllä näillä palkoilla hyvä jos eläkeiässä saa mitään ostettua yksin.
Tottapa tuokin. Mutta - eihän sitä oikeesti koskaan tiiä, jos vaikka löytyiskin joku kiva rivarikämppä, siinähän sitä omaa pihaakin olis mitä laitella miten haluaa...

...ja...eikä sitäkään tiiä, että milloin ja mimmonen plantaasinomistaja se seuraavalla kerralla tulee sun tielles, jolloin se onkin sitten menoa :)...
 
Ei o kyseessä pelkät kukkapurkit, vaan sitä on rempattu enemmänkin...
..eli siis on totaalisesti pois käytöstä. No, pahkeinen sentään, sille ei voi mitn tietty. Mutta - sitten kun hauvapestisi loppuu, niin käydä roimasetkin semmosissa saunalöylyissä että pari viikkoinen saunattomuuskärvistely häviää siihen rentoutuksen tunteeseen helposti :)
 
Apua, pieni käytännön ongelma. Pitäisi lähteä tirpan kanssa uimahalliin ja yritän raapia kamoja kokoon. Uimapuku, lasit tirpalle, läpsyttimet jalkaan (?), pyyhe, rasvaa, saippua, huulirasva, mitä muuta? Olen viimeksi käynyt uimahallissa 90-luvun alussa. En pidä uimisesta...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä