Onhan tämä absurdia, etten millään pääse näistä tunteista eroon.
Tänään nähtiin pitkästä aikaa, sillä miehellä oli joku kaverikin mukana ja se jutteli mulle, siis mulle. Minua ärsyttää olla näin lätkässä siihen mieheen, kun mitään vastakaikua ei koskaan ole tulossa, vaikka kuinka epätoivoisesti yritän toivoa sitä.
Minua itkettää, kun olen ollut näitten tunteitten vallassa jo näin kauan. On mulla nyt sentään jollakin tapaa vähentynyt, kun ajattelen häntä enää vain useita kertoja päivässä, kuitenkin päivittäin. Kun yhdessä välissä en muuta ajatellutkaan kuin sitä miestä, kaikki tekemiset ja ajatukset johtivat sen miehen ajatteluun.
Mä en vaan ole vieläkään valmis päästämään irti. En sitten millään. Huomaan välillä palanneeni tasan siihen tuulilasilappuajatteluun. Nyt vaan suunnittelen, että kirjoitan lapun valmiiksi ja vaan ojennan sen sille ohimennessäni, jäämättä odottamaan minkäänlaista reaktiota. Tyhmäähän tämä on, kun se mies on edelleenkin varattu.
Miksi ihastumisen pitää olla tällaista hölmöä? Miten vastakaiuton ihastuminen voi kestää näin kauan?
Minua edelleen välillä itkettää tämä minun tilanne. Varsinkin niinä hetkinä, kun olen pakotettuna kohtaamaan hänet. Jos olisikin niin, ettei mun tarvitsisi koskaan missään sitä miestä kohdata, niin olisinkin ehkä jo unohtanut hänet.
:'(
Ja kaikki mun ympärillä näkee, että minun käytös muuttuu sen miehen läsnäollessa, että kai kaikki tavallaan tietää ihastumisestani, vaikka en koskaan kelleen siitä ääneen ole maininnut. En uskalla kertoa.