Käräytin kaveri kun sillä on suhde

  • Viestiketjun aloittaja entinen kaveri
  • Ensimmäinen viesti
vierailija22
Täällä sanotaan että ei saa sanoa ja puuttua kun on pariskunnan välinen asia. Miten se voi olla kun toinen ei todennäköisesti ole tietoinen koko asiasta? Tai mahdollisesti epäilee ja kärsii kun ei ole varma miten asiat ovat, ja kukaan ei katsoa sinua rehellisyyden arvoiseksi.

Se henkinen kärsimys voi suistaa toiset todella pahaan jamaan, kun selviääkin että selän takanasi on pelleilty ties miten kauan ja moni ollut tietoinen. Olet ollut tosissasi ja toinen on kohdellut sinua roskana. Oikeasti se nöyryytys että kukaan ei katsonut asiakseen sinulle kertoa ja mahdollisesti olet luottanut tulevaisuutesi (lapsen hankkimisen, talouden jne.) parisuhteeseen.

Sanoisin että tämä on sitä aikuisten tekemää pahoinpitelyä, missä yhtä henkisesti pahoinpidellään ja muut kääntävät selän ja esitättävät että mitään ei tapahdu, syyllistyvät itse yhtä loukkaavaan käytökseen. Ja sitten yritämme opettaa lapsille että jos jotain kiusataan niin pitää puolustaa ja kertoa eteenpäin. Jos joku ei halua uskoa niin sitten se on oma asia, mutta antakaa petetylle edes mahdollisuus.
Jos avoin suhde niin siinähän on helppo kuitata että ei ongelmaa, meillä asiasta on sovittu.
Juuri näin.
 
vierailija
Minkälaiselle ihmiselle rehellisyys ei ole tärkeää?

Jos nyt unohdetaan venäläiset ja virolaiset.
On se tärkeää, mutta vielä tärkeämpää on että saan nähdä lapsiani joka päivä. En halua taistella huoltajuudesta ja elareista. Niin käy miehelle kun eroaa. Jos vaimolla olisi joku toinen, en varmaan haluaisi erota, koska sitten tästä toisesta miehestä tulee isä-puoli, varmaan pääsee viettämään enemmän aikaa lasten kanssa kuin minä. Joitakin asioita on vain parempi olla tietämättä.
 
kohta 30 v yhdessä
Idiootti. Se mitä ei tiedä, ei satuta. Minä en ainakaan antaisi ikinä ystävälleni anteeksi, jos sekaantuisi perhe-elämäämme tuolla tavalla.

Mustavalkoisuus ja ehdottomuus on karissut aikuiseksi kasvamisen myötä ja tiedän, että maailmassa on paljon pahempiakin asioita kuin pettäminen. Meidän avioliittoa ei miehen pettäminen kaataisi.
 
vierailija
Idiootti. Se mitä ei tiedä, ei satuta. Minä en ainakaan antaisi ikinä ystävälleni anteeksi, jos sekaantuisi perhe-elämäämme tuolla tavalla.

Mustavalkoisuus ja ehdottomuus on karissut aikuiseksi kasvamisen myötä ja tiedän, että maailmassa on paljon pahempiakin asioita kuin pettäminen. Meidän avioliittoa ei miehen pettäminen kaataisi.
Samaa mieltä.
 
vierailija
Mä olen kyllä aika vahvasti tällainen ns. "pettämiskouhkaaja", tai miksi täällä nyt niitä ikinä kutsuittekaan. En siis hyväksy pettämistä, enkä ikinä itse voisi miestäni pettää. Olemme kuitenkin luvanneet olla toisillemme uskollisia. Jos nyt niin kävisi, että mies rakastuisi johonkin toiseen toivoisin, että hänellä olisi sen verran kunnioitusta minua kohtaan, että kertoisi tunteistaan minulle ja vaikka jättäisi minut sitten. Olen sivusta joutunut seuraamaan vuosikymmeniä kestänyttä pettämistä ja sen jälkipyykkiä enkä itselleni sitä toivo.

Mutta nyt kun asiaa mietin, niin en varmaankaan kertoisi ystäväni miehelle, jos tietäisin ystäväni häntä pettävän. Jos mies pettäisi ystävääni, niin siinä tapauksessa kertoisin. En hyväksyisi kummassakaan tapauksessa pettämistä, mutta molemmissa tapauksissa ajattelisin minulle tärkeämmän ihmisen eli ystäväni parasta. Toisaalta pari ystävääni sattuvat olemaan myös veljieni vaimoja, jolloin homma on sitten taas kimurantimpi. Luultavasti kertoisin veljilleni, jos tietäisin vaimon pettävän.
 
vierailija2
Idiootti. Se mitä ei tiedä, ei satuta. Minä en ainakaan antaisi ikinä ystävälleni anteeksi, jos sekaantuisi perhe-elämäämme tuolla tavalla.

Mustavalkoisuus ja ehdottomuus on karissut aikuiseksi kasvamisen myötä ja tiedän, että maailmassa on paljon pahempiakin asioita kuin pettäminen. Meidän avioliittoa ei miehen pettäminen kaataisi.
No kerran se ei siihen kaatuisi niin mikäs ongelma siinä on että joku siitä sanoo? Ehkä pystytte korjaamaan asiat sitten ettei moista tapahdu enää. Mutta oikeasti sinua ei häiritsisi että miehesi elää elämäänsä myös jonkun muun kanssa?
 
sama..
No kerran se ei siihen kaatuisi niin mikäs ongelma siinä on että joku siitä sanoo? Ehkä pystytte korjaamaan asiat sitten ettei moista tapahdu enää. Mutta oikeasti sinua ei häiritsisi että miehesi elää elämäänsä myös jonkun muun kanssa?
Ongelma on se, etten halua muiden sekaantuvan elämäämme. Pettämiseen on varmasti syynsä ja se ei muille kuulu. Olen tyytyväinen liittooni, eikä sitä tarvitse mitenkään korjata. Siksi en halua edes tietää, käykö mies vieraissa vai ei. Tietoisuus asiasta ei parantaisi millään tavalla kenenkään oloa perheessämme.

Mikäli en olisi tyytyväinen mieheeni tai parisuhteeseemme, niin eroaisin. Ei siihen tarvitse kaivella mitään erityisiä syitä, kuten todisteita pettämisestä. Kun taas olen tyytyväinen parisuhteeseeni, niin silloin ei ole merkitystä pettääkö mies vai ei.

Jos mieheni kävisi joskus tyhjentämässä pussejaan muuallekin, niin ei se ole millään tavalla minulta pois, kun kuitenkin hoitaa velvollisuutensa myös kotona. Pettäminen ei välttämättä tarkoita sitä, että olisi toiseen rakastunut tai eläisi elämäänsä myös jonkun muun kanssa.
 
Lieriöhattu
Idiootti. Se mitä ei tiedä, ei satuta. Minä en ainakaan antaisi ikinä ystävälleni anteeksi, jos sekaantuisi perhe-elämäämme tuolla tavalla.

Mustavalkoisuus ja ehdottomuus on karissut aikuiseksi kasvamisen myötä ja tiedän, että maailmassa on paljon pahempiakin asioita kuin pettäminen. Meidän avioliittoa ei miehen pettäminen kaataisi.
Eli sitten sinulle on yhdentekevää vaikka sinulle kerrotaankin. Suhteenne ei siitä kaadu, eikä se hetkauta teistä kumpaakaan.
 
Lieriöhattu
Ongelma on se, etten halua muiden sekaantuvan elämäämme. Pettämiseen on varmasti syynsä ja se ei muille kuulu. Olen tyytyväinen liittooni, eikä sitä tarvitse mitenkään korjata. Siksi en halua edes tietää, käykö mies vieraissa vai ei. Tietoisuus asiasta ei parantaisi millään tavalla kenenkään oloa perheessämme.

Mikäli en olisi tyytyväinen mieheeni tai parisuhteeseemme, niin eroaisin. Ei siihen tarvitse kaivella mitään erityisiä syitä, kuten todisteita pettämisestä. Kun taas olen tyytyväinen parisuhteeseeni, niin silloin ei ole merkitystä pettääkö mies vai ei.

Jos mieheni kävisi joskus tyhjentämässä pussejaan muuallekin, niin ei se ole millään tavalla minulta pois, kun kuitenkin hoitaa velvollisuutensa myös kotona. Pettäminen ei välttämättä tarkoita sitä, että olisi toiseen rakastunut tai eläisi elämäänsä myös jonkun muun kanssa.
Eli elät rakkaudettomassa liitossa. OK.
 
sama..
Eli sitten sinulle on yhdentekevää vaikka sinulle kerrotaankin. Suhteenne ei siitä kaadu, eikä se hetkauta teistä kumpaakaan.
Usko jo, että en halua tietää puolisoni mahdollisista seikkailuista. Tasan tarkkaan ampuisin viestintuojan, jos joku sekaantuisi sillä tavalla asioihimme. Juoruämmät pitäkööt suunsa kiinni ja antakoot muiden elää rauhassa omaa elämäänsä haluamallaan tavalla.
 
Pin
Sinua siis saa pettää ja kaverisi pitää salata asia. Kiva kiva.

"Kivoja" kavereita sinulla.

Esim. jos tietäisit että Pinin mies pettäisi Piniä, et kertoisi siitä Pinille vaan antaisit pettää. Nice!
Etkö tosiaan näe mitään eroa tuollaisessa ja siinä, että kertoisin parhaalle ystävälleni luottamuksella pettämisestä ja hän menisi sen kertomaan miehelleni?! :D

No... onneksi ei tarvitse elää ollenkaan sellaisessa sukupuolielinten omistajuudessa, että varsinaiseen pettämiseen olisi edes mitään syytä. Tai kyllä mieheni olisi aivan saatanan saapas jos menisi salaa pettämään ja mahd satuttamaan minua, kun asia on sovittavissakin ilman mitään salamyhkäisiä panoreissuja ja siitä koituvia draamoja, puhumattakaan jostain lapsellisista "mä jätän sut ku kävit panees, perhe rikki, mua on loukattu, sori lapset MINUA on nyt loukattu!". :D

Onneksi minulla on luotettava ystävä hyvällä harkintakyvyllä.
 
Pin
Höpsistä. Jos rakastaa toista, ei pysty(/halua) harrastamaan seksiä muiden kanssa. Kohta väität että voi, mutta minäpä kerron että sitten ette edes tiedä minkälaista on rakastaa toista.
Miten perustelet tämän? Miksi se seksi on juuri se asia joka kertoo kaikkien parisuhteiden rakkaudesta? Omiin korviini tuo kuulostaa yhtä typerältä kuin väittää, ettei voi rakastaa jos on pakko keskustella toisten miesten kanssa. MINÄ PÄÄTIN, ETTÄ KESKUSTELU ON VAIN MEIDÄN ASIA joten se on se pahin mahdollinen, haluan mieheni käyttävän äänihuliaan vain minuun. Kaikilla muillakin on oltava näin, hiuksetkin saa nähdä vain mies, hän omistaa ne kuten sen alapäänikin, hih.

Hunnuttaudu hullu.
 
vierailijax
Kyllä huomaa kun keskustelua seuraa että ne naiset on nykyään niitä jotka a) hyväksyvät pettämisen b) pettävät kun tilaisuus tulee.
Tuossa valossa ymmärrän hyvinkin lynkkausmielialaa joka täällä nyt vallitsee aloittajaa kohtaan.

Itse kehun ap:ta hyvästä teosta.
 
se sama äskeinen
Miten perustelet tämän? Miksi se seksi on juuri se asia joka kertoo kaikkien parisuhteiden rakkaudesta? Omiin korviini tuo kuulostaa yhtä typerältä kuin väittää, ettei voi rakastaa jos on pakko keskustella toisten miesten kanssa. MINÄ PÄÄTIN, ETTÄ KESKUSTELU ON VAIN MEIDÄN ASIA joten se on se pahin mahdollinen, haluan mieheni käyttävän äänihuliaan vain minuun. Kaikilla muillakin on oltava näin, hiuksetkin saa nähdä vain mies, hän omistaa ne kuten sen alapäänikin, hih.

Hunnuttaudu hullu.
Mahtaa teillä olla hurja seksielämä kun puhuminen on sinulle yhtä intiimiä kuin rakastelu.

Ja asetat pettämisen vastakohdaksi hunnuttautumisen. Teillä taidetaan todella pettää kun pidät sitä jopa välttämättömyytenä tai muuten on yhtä nurkassa ja nyrkin puhuttelema kuin hunnutetut naiset.

On sinulla vielä paljon opittavaa lapsi.
 

Yhteistyössä