Käräytin kaveri kun sillä on suhde

  • Viestiketjun aloittaja entinen kaveri
  • Ensimmäinen viesti
Eri mieltä saa olla ja saa keskustella ja hyvä on myös kunnioittaa toisen mielipidettä ja jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja tuoda se julki.

Jossain toisessa keskustelussa voi olla samaa mieltä, välillä on eri mielipide.
 
Varsinainen "kaveri" olet kyllä eikä mikään ihme, ettet sieltä "kaveriasteelta" ystäväksi ikinä päässyt.

Jos joku mun "kavereista" saati ystävistä tekisi noin, niin tietäisi tehneensä.
Ja ei, en tarkoita, että kavereiden ja ystävien pitäisi aina minua suojella mitä tahansa teenkin, mutta tuollainen juoruilu on vaan aivan helvetin alhaista.

Hyi sinua, todella halveksuttava
 
Minnnnaaaa
Varsinainen "kaveri" olet kyllä eikä mikään ihme, ettet sieltä "kaveriasteelta" ystäväksi ikinä päässyt.

Jos joku mun "kavereista" saati ystävistä tekisi noin, niin tietäisi tehneensä.
Ja ei, en tarkoita, että kavereiden ja ystävien pitäisi aina minua suojella mitä tahansa teenkin, mutta tuollainen juoruilu on vaan aivan helvetin alhaista.

Hyi sinua, todella halveksuttava
Sinua siis saa pettää ja kaverisi pitää salata asia. Kiva kiva.

"Kivoja" kavereita sinulla.

Esim. jos tietäisit että Pinin mies pettäisi Piniä, et kertoisi siitä Pinille vaan antaisit pettää. Nice!
 
Sinua siis saa pettää ja kaverisi pitää salata asia. Kiva kiva.

"Kivoja" kavereita sinulla.

Esim. jos tietäisit että Pinin mies pettäisi Piniä, et kertoisi siitä Pinille vaan antaisit pettää. Nice!
Jotenkin ei yllätä, että pettämisvouhkaava ihminen on noin typerä ettei tajua edes eroa siinä, että aloittajan tapauksessa kaveri juorusi kaveristaan kun taas tuossa sinun esimerkissä ystävä kertoo ystävälle.
Etkö tajua ystävyyden ja "kaverin miehen" välistä tunnetason huomattavaa eroa?

Ja eipä me kyllä Pinin kanssa olla mitään pettämisvouhkaavia, epävarmoja ja henkisesti niin vitun pieniä/heikkoja ihmisiä, että meillä ylipäätään olisi tarvetta kahlita kenenkään seksuaalisuutta - etenkään rakkaan kumppanin. :)
Seksi on meille seksiä, ei mikään elämää suurempi asia kuten joillekin..
 
niinnäin
Sinua siis saa pettää ja kaverisi pitää salata asia. Kiva kiva.

"Kivoja" kavereita sinulla.

Esim. jos tietäisit että Pinin mies pettäisi Piniä, et kertoisi siitä Pinille vaan antaisit pettää. Nice!
Käsitikö tossa edes mitä kommentoit? Tää kommentti on jotenkin perin outo...

Ja huutelen toki väärään viestiketjuun, mut ymmärrän täysin Ciervon kommentin.

Omaa ystävää ei narauteta. Mutta jos joku pettää ystävääni, kerron mitä tiedän. Se on lojaaliutta.

Sitä ei ymmärrä kuin sellaiset immeiset jotka on elämässä vähän kokeneet muutakin kuin mustaa ja valkoista.

Voihan se toki sinisilmäisestä tuntua oudolta, mutta pettäjäkin on oikeutettu omistamaan ystävän. Jos himpun avaa omaa mieltään, sen voi ymmärtää. Pettämisen taustat on monasti paaaaljon monisyisemmät kuin ulkopuolinen kokee ymmärtämään.
 
Pekka ja Susi
Jotenkin ei yllätä, että pettämisvouhkaava ihminen on noin typerä ettei tajua edes eroa siinä, että aloittajan tapauksessa kaveri juorusi kaveristaan kun taas tuossa sinun esimerkissä ystävä kertoo ystävälle.
Etkö tajua ystävyyden ja "kaverin miehen" välistä tunnetason huomattavaa eroa?

Ja eipä me kyllä Pinin kanssa olla mitään pettämisvouhkaavia, epävarmoja ja henkisesti niin vitun pieniä/heikkoja ihmisiä, että meillä ylipäätään olisi tarvetta kahlita kenenkään seksuaalisuutta - etenkään rakkaan kumppanin. :)
Seksi on meille seksiä, ei mikään elämää suurempi asia kuten joillekin..
Sinusta Ciervo on tullut jotenkin tosi ilkeä ja paha suustasi. Vai oletko aiemmin peitellyt todellista luonnettasi, sitä en tiedä.
 
Tosin ystäväni tietävät, ettei mi
Sinusta Ciervo on tullut jotenkin tosi ilkeä ja paha suustasi. Vai oletko aiemmin peitellyt todellista luonnettasi, sitä en tiedä.
Ainahan mä olen tällainen ollut.
Ehkä et ole lukenut viestejäni kovin tarkkaan tai sitten muistat vain sen ajan, kun olin juuri tullut äidiksi ja elin sellaisessa "tittidiii"-hattarassa ja olin persoonalleni epätyypillisen "jeesjees :)"-tyylinen vähän kaikkeen.
 
shokki
Tekis mieli hiukan kiusata teitä pettämiskohkaajia ;)

Ajattele, olen ollut mieheni salarakas. Okei, kun tavatiin, en tiennyt että hän on parisuhteessa... no asia kuitenkin selvisi myöhemmin. Silloin se oli kuitenkin liian myöhäistä. Olin korvia myöten rakastunut, kuten miehenikin. Hän ei vaan "pystynyt" lopettamaan velvollisuuden tunteesta suhdettaan silloiseen avovaimoon (opiskeli mieheni elättämänä jne jne)....

Ehdimme olla salasuhteessa noin 3kk kun miehelleni paljastui että tämä hänen avokkinsa oli pettänyt miestäni jo yli 6kk mieheni veljen kanssa.... Että sillei.

Tuosta on aikaa kohta 15 vuotta. Kun tuo suhde paljastui, meni 2kk kun menimme mieheni kanssa kihloihin. Pian vietämme 14 vuotis hääpäivää. Lapsia on, eikä kertaakaan ole tarvinnut miettiä että toinen pettäisi. Jos suhde on paska, niin silloin pettää. Jotkut saa suhteen korjattua pettämisen jälkee, uudelle tasolle. Toiset ei. Mutta se irroittaminen entisestä ei aina ole niin suoraviivaista ja helppoa. Kuten sanoin, miehenikään ei olisi halunnut jättää opiskelevaa avokkiaan "Pulaan", olihan hän joskus kuitenkin tähän henkilöön rakastunut ja pitänyt tärkeänä (hui, exät ei aina olekaan maailman kamalimpia ihmisiä...)
 
  • Tykkää
Reactions: Boobabe
Jotenkin ei yllätä, että pettämisvouhkaava ihminen on noin typerä ettei tajua edes eroa siinä, että aloittajan tapauksessa kaveri juorusi kaveristaan kun taas tuossa sinun esimerkissä ystävä kertoo ystävälle.
Etkö tajua ystävyyden ja "kaverin miehen" välistä tunnetason huomattavaa eroa?

Ja eipä me kyllä Pinin kanssa olla mitään pettämisvouhkaavia, epävarmoja ja henkisesti niin vitun pieniä/heikkoja ihmisiä, että meillä ylipäätään olisi tarvetta kahlita kenenkään seksuaalisuutta - etenkään rakkaan kumppanin. :)
Seksi on meille seksiä, ei mikään elämää suurempi asia kuten joillekin..
Aika ikävästi haukut niitä,jotka ei hyväksy pettämistä. Minusta ihminen joka ei hyväksy pettämistä ei välttämättä ole mikään epävarma ja henkisesti vitun pieni / heikko ihminen. Vaikka mä en hyväksy pettämistä, mulla on hyvä itsetunto enkä koe olevani mikään pieni ja heikko. Mies voi aina myös erota, jos haluaa panna muita. Sulle ehkä sopii että että mies panee muita mutta kaikille Se ei sovi, eikä tarvitse sopia. Ihmisiä ja parisuhteita on erinlaisia.
 
Pitikin ihan tovi miettiä....jotenkin ihan ajatuksena tuntuu mahdottoman ahdistavalta jo se, että ystäväni joutuisi tuollaiseen välikäteen ja tiedottamaan tollaisesta asiasta. Mikä mahtaakaan olla se hänen olotilansa siinä paikassa ja tilanteessa sanansaattajana ja ennen kaikkea moisen asian kantajana...

Ja sitten se oma suhtautuminen tuollaiseen sanomaan toisen - parisuhteen ulkopuolisen ihmisen - kertomana. En välttämättä osaisi edes ymmärtää arvostaa sitä, koska enemmänhän se herättäisi niitä kysymyksiä ja sitä epävarmuutta ja ennen kaikkea pahaaoloa. Että kuinka moni ihminen tähän asiaan onkaan linkitettynä. Ja toisaalta sitten sellainenkin hajatelma että kenenkä sanaan on lopulta luottamista, vallankin kun tuollainen asia tulee kuitenkin tollaisenaan tietoon kiertokautta - olkoonkin kuinka ystävästäni kyse.

Jotenkin toivoisin, että olisi sellaisia ystäviä, jotka toimisivat suoraan sen pettäjän kanssa. Sanoisivat suoraan hänelle tietävänsä pettäjän puuhista ja puhuisivat järkeä päähän lähteä itse pesemään omaa likapyykkiään eli rohkaisis ottamaan vastuuta tekemisestään.

Käräyttäjäksi musta itsestäni ei olisi myöskään. Jotenkin koen tuollaisen asian niin pariskunnan itsensä väliseksi asiaksi, että en todellakaan halua olla se osoite, josta asian tietoonsa saisi. Sen sijaan yrittäisin ystävän ominaisuudessa olla se olkapää ja kuunteleva korva, jos tuollaisesta asiasta mulle uskouduttaisiin, ja myös se rohkaiseva taho, joka kannustaa kertomaan asiasta suoraan oikeeseen osoitteeseen itse.
 
vierailija
Minä en ainakaan kertoisi jos pettäjällä on lapsiperhe. Ei se välttämättä ole hyvä asia petetylle että saa tietää kun oma mies tai vaimo pettää. Ajatellaanpa että tunnet miehen jonka vaimo pettää. Sitten päätä kertoa hänelle tästä asiasta. Mitä sitten tapahtuu? Mies suuttuu vaimolle, tulee ero, vaimo vie lapset ja suuren osan miehen omaisuudesta. Mies maksaa elareita lapsista joita näkee joka toinen viikonloppu. Miehestä tulee katkera ja vihainen. Onko se todella parempi miehelle että tietää pettämisestä?

Itse en ainakaan haluaisi tietää jos olisin naimisissa ja olisi lapsia, että vaimo pettää. Ja itse en pettäisi ystäväni luottamusta. Jos ystäväni pettäisi tyttöystäväänsä tai vaimoaan, yrittäisin mieluummin saada hänet lopettamaan.
 
Hui kauhistus!!
Minä en ainakaan kertoisi jos pettäjällä on lapsiperhe. Ei se välttämättä ole hyvä asia petetylle että saa tietää kun oma mies tai vaimo pettää. Ajatellaanpa että tunnet miehen jonka vaimo pettää. Sitten päätä kertoa hänelle tästä asiasta. Mitä sitten tapahtuu? Mies suuttuu vaimolle, tulee ero, vaimo vie lapset ja suuren osan miehen omaisuudesta. Mies maksaa elareita lapsista joita näkee joka toinen viikonloppu. Miehestä tulee katkera ja vihainen. Onko se todella parempi miehelle että tietää pettämisestä?

Itse en ainakaan haluaisi tietää jos olisin naimisissa ja olisi lapsia, että vaimo pettää. Ja itse en pettäisi ystäväni luottamusta. Jos ystäväni pettäisi tyttöystäväänsä tai vaimoaan, yrittäisin mieluummin saada hänet lopettamaan.
No johan oli materialistinen ja stereotypinen näkökanta.

Jokainen tietää pettäessään mitä kiinni jääminen pahimmillaan tuo, ja siihen pitää olla valmis jos pettää. Näin aikuisen pitää osata ajatella.

...Vaimo vie lapset ja suuren osan miehen omaisuudesta..., mehestä tulee katkera ja vihainen... ihme kommentteja :D. Ehkä pitäisi sitten vaan antaa kaikkien pettää ettei miehestä vaan tule katkeraa ja vihaista :D.
 
No johan oli materialistinen ja stereotypinen näkökanta.

Jokainen tietää pettäessään mitä kiinni jääminen pahimmillaan tuo, ja siihen pitää olla valmis jos pettää. Näin aikuisen pitää osata ajatella.

...Vaimo vie lapset ja suuren osan miehen omaisuudesta..., mehestä tulee katkera ja vihainen... ihme kommentteja :D. Ehkä pitäisi sitten vaan antaa kaikkien pettää ettei miehestä vaan tule katkeraa ja vihaista :D.
Niin, tuossa esimerkissä siis se vaimo oli pettävä osapuoli. Esimerkin tarkoitus oli kai osoittaa, että joskus se petetty osapuoli voi menettää erossa enemmän kuin se pettäjä, tai yleensä hänen elämänsä voi mennä pahemmin sekaisin. Voihan pettäjä itse ollakin sinut sen asian kanssa, että jos jää kiinni, voi tulla ero.
 
vierailija
Täällä sanotaan että ei saa sanoa ja puuttua kun on pariskunnan välinen asia. Miten se voi olla kun toinen ei todennäköisesti ole tietoinen koko asiasta? Tai mahdollisesti epäilee ja kärsii kun ei ole varma miten asiat ovat, ja kukaan ei katsoa sinua rehellisyyden arvoiseksi.

Se henkinen kärsimys voi suistaa toiset todella pahaan jamaan, kun selviääkin että selän takanasi on pelleilty ties miten kauan ja moni ollut tietoinen. Olet ollut tosissasi ja toinen on kohdellut sinua roskana. Oikeasti se nöyryytys että kukaan ei katsonut asiakseen sinulle kertoa ja mahdollisesti olet luottanut tulevaisuutesi (lapsen hankkimisen, talouden jne.) parisuhteeseen.

Sanoisin että tämä on sitä aikuisten tekemää pahoinpitelyä, missä yhtä henkisesti pahoinpidellään ja muut kääntävät selän ja esitättävät että mitään ei tapahdu, syyllistyvät itse yhtä loukkaavaan käytökseen. Ja sitten yritämme opettaa lapsille että jos jotain kiusataan niin pitää puolustaa ja kertoa eteenpäin. Jos joku ei halua uskoa niin sitten se on oma asia, mutta antakaa petetylle edes mahdollisuus.
Jos avoin suhde niin siinähän on helppo kuitata että ei ongelmaa, meillä asiasta on sovittu.
 
vierailija
No johan oli materialistinen ja stereotypinen näkökanta.

Jokainen tietää pettäessään mitä kiinni jääminen pahimmillaan tuo, ja siihen pitää olla valmis jos pettää. Näin aikuisen pitää osata ajatella.

...Vaimo vie lapset ja suuren osan miehen omaisuudesta..., mehestä tulee katkera ja vihainen... ihme kommentteja :D. Ehkä pitäisi sitten vaan antaa kaikkien pettää ettei miehestä vaan tule katkeraa ja vihaista :D.
No juuri niin. Miksi haluaisit tehdä miehestä katkeran ja vihaisen?? Onko se rehellisyys niin tärkeää? Perheetkin voi rikkoa kunhan rehellisyys toteutuu?

Joskus se todellakin on pahempi kun mies saa tietää että vaimo pettää.
Pettäjä-vaimo voi olla jopa mielissään että kerroit miehelle, jotta hänen ei tarvitse kertoa. Ja tämän jälkeen viedään erossa mieheltä rahat ja lapset. Mikä se pointti siinä kertomisessa on, jos petetystä tulee katkerampi ja vihaisempi? Kerrotko kaverillesi että hänen puoliso pettää hänen vuoksi vai koska itse tunnet syyllisyyttä? Jos ajattelet kaverisi tunteita, niin sitten pitää ajatella mitä voi tapahtua erossa.
 
Hui kauhistus!!
No juuri niin. Miksi haluaisit tehdä miehestä katkeran ja vihaisen?? Onko se rehellisyys niin tärkeää? Perheetkin voi rikkoa kunhan rehellisyys toteutuu?

Joskus se todellakin on pahempi kun mies saa tietää että vaimo pettää.
Pettäjä-vaimo voi olla jopa mielissään että kerroit miehelle, jotta hänen ei tarvitse kertoa. Ja tämän jälkeen viedään erossa mieheltä rahat ja lapset. Mikä se pointti siinä kertomisessa on, jos petetystä tulee katkerampi ja vihaisempi? Kerrotko kaverillesi että hänen puoliso pettää hänen vuoksi vai koska itse tunnet syyllisyyttä? Jos ajattelet kaverisi tunteita, niin sitten pitää ajatella mitä voi tapahtua erossa.
Minkälaiselle ihmiselle rehellisyys ei ole tärkeää?

Jos nyt unohdetaan venäläiset ja virolaiset.
 

Yhteistyössä