Käppi, te joilla lapsia jotka tietää miten tunnistaa aito..?

  • Viestiketjun aloittaja "hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"Maam"
Mut sellainen juttu, että ne tarrat kuuluis ottaa irti. Mutta Suomessa on näköjään tullut tapa, että sitä tarraa ei todellakaan oteta pois :)
Mä oon kamala äiti, mä otin sen tarran pois.. Yritin kyllä sanoa pojalle, et tuo merkki ei kuulu olla siinä, et ei se ole se juttu, vaan se aitous näkyy muista asioista. Se on ihan älytöntä, kun siinä tarrassahan on mainittu vielä se koko..

No, ei se kyllä ollut mulle edes vihainen :)
 
Mä rupesin ihan mielenkiinnolla tutkimaan pojan NY lippistä joka on ostettu Virosta :D Kultainen tarra, kahdeksan tikkiä lipassa ja takana on koko sekä "hiphophonour" merkki..käänsin takasaumat ja siin lukee "new era fits" ja "made in china" :D
 
Viimeksi muokattu:
kfkfkf
Lipassa pitää olla myös tietty määrä tikkausraitoja :D Muuten ei ole "aito"

Mä ostin pojalle torilta sellaisen ja ihan innoissaan selitti ja näytti kaverilleen et on tää "aito" ku on näin ja näin monta raitaa

No ei kyllä tasan ole mikään aito kun 15e maksoi, mitä tuolla aidolla sit ikinä tarkoitetaankaan :LOL:
 
OONKAIKKITIETÄVÄINEN!!
[QUOTE="hämmentynyt";24376978]ostin pojalleni tänään urheiluliikkeestä käpin ja oletin että se on aito, mutta nyt olen pörränny googlessa ja alkaa tuntuun että tuo ei olekkaan aito, joten ois kiva tietää että mistä aidon tunnistaa ja mistä niitä saa?
tuo minkä ostin niin tuossa päällä olevassa hopea/musta tarrassa lukee fatpipe.fi ja sit jotain muuta tekstiä ja pääkallon kuva, jos tuo on feikki niin saankohan enää palautettua kun myyjä leikkas hintalaput pois jo kassalla?[/QUOTE]

siin on tarra ja se on varmaa pyöree ja se on lipas ja sen käpin pää osassa alapuolella on teksii jos on aito ja yleensä ne on merkkikäppei eli esim: New York ja muit
 
hahha
[QUOTE="mörkö";30144043]käpissä on sen sisä puolella kolme lappu&merkkiä jos on kaksi niin puoli aito.[/QUOTE]

kuka niitä lappusia sieltä sisältä katsoo?Ei tulis mieleenkään tehdä pojan kavereitten lippiksille aitousratsia :D
 
Empä tiiä
Juu sitä käpin aitoutta ei katsota onko siinä 8 vai 4 raitaa tai, että mikä tarra siinä on vaan, se katsotaan siitä minkä merkkinen se on.
Jotkut väittävät tätä NEW ERA merkkinen tai GENUINE MERCHADISE merkkinen on aito. Mutta oikeastaan ei aitoa käppiä ole olemassakaan. Vaan se on se merkki.
 
vierailija
Muotipukeutuminen voi toki joskus olla ihan hauskaa hupia, mutta mä ainakin vältän kannustamasta lapsia 'kaikilla täytyy olla tai muuten on huono' -vaatetukseen. Välillä noista merkeistä on koulussa lapsilla ollut puhetta ja jotkut lapsen kavereista niitä vertaileekin, mutta itse en ole lähtenyt hypettämään noita. Jos jotain erityisesti halutaan, toki voidaan ostaa, mutta muotimannekiiniksi ei kannata lähteä. Mieluummin sen verran vahvaa itsetuntoa, että voi kantaa vaikka väärää lippistä. Eikä tule samalla kannustettua sitä kaveriakaan vaateostoksille, vaikka silläkin olisi se väärä lippis. Nää jutut kun tahtoo tarttua lapsesta toiseen.
 
vierailija
Aidon tunnistaa tietenkin siitä että se on hevonvitun kallis. Jos jollain lapsella on joku halvempi malli niin se on tottakai vitun huono. Jos ostat lopulta sen "aidon" kalliin käpin niin vikaa löytyy kyllä jostain muusta vaatteesta. Jos asiaa mietitään järjellä hetken aikaa niin lippiksen tarkoitushan on suojata auringon valolta! Se että onko se lippis aito on kai saanut joskus alkunsa siitä että joku saatanan ärsyttävä pentu on kiusannut toista ylistäen omaa lippistään paremmaksi ja koittanut sillä pönkittää omaa itsetuntoaan. Itsetunto on luultavasti tarvinnut kovin pönkitystä koska lapsi on ilmeisesti lellitty uusavuton kusipää! Jossain vaiheessa aikuiset on lähtenyt tuohon hölmöilyyn mukaan ja alkaneet ostaa näitä "aitoja" käppejä. Aito on siis alkuperäis tarkoitusta ajatellen sellainen joka suojaa silmiä auringonvalolta. Eli aidossa on lippa!
 
vierailija
Aidon tunnistaa tietenkin siitä että se on hevonvitun kallis. Jos jollain lapsella on joku halvempi malli niin se on tottakai vitun huono. Jos ostat lopulta sen "aidon" kalliin käpin niin vikaa löytyy kyllä jostain muusta vaatteesta. Jos asiaa mietitään järjellä hetken aikaa niin lippiksen tarkoitushan on suojata auringon valolta! Se että onko se lippis aito on kai saanut joskus alkunsa siitä että joku saatanan ärsyttävä pentu on kiusannut toista ylistäen omaa lippistään paremmaksi ja koittanut sillä pönkittää omaa itsetuntoaan. Itsetunto on luultavasti tarvinnut kovin pönkitystä koska lapsi on ilmeisesti lellitty uusavuton kusipää! Jossain vaiheessa aikuiset on lähtenyt tuohon hölmöilyyn mukaan ja alkaneet ostaa näitä "aitoja" käppejä. Aito on siis alkuperäis tarkoitusta ajatellen sellainen joka suojaa silmiä auringonvalolta. Eli aidossa on lippa!
Suurin vaara siinä "aidon" käpin ostamisessa on kuitenkin se, että kohta sun oma kersa on samanlainen mulkku ja alkaa katsoa alaspäin niitä joilla sitä "aitoa" ei ole.
 
Hauska keskustelu :)
Kyllä ne pikku prinsessat tulee heppiä saamaan ilman aitoa käppiäkin. Jos on aito käppi niin kuinkahan aito se heppi on jos kiinnittää huomionsa tytössä siihen käppiin?
 

Yhteistyössä