Huonot alueet pk-seudulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meille on tarjottu päiväkotipaikkaa Hakunilasta ja tänään kävin lapsen kanssa siellä ajelemassa ja tutkailemassa, voi apua!
Oli aikamoinen herätys huomata miten suomessakin alkaa asuinalueet jakautua ns. parempiin ja huonompiin.
Talot tuolla oli vanhoja ja kuluneita, hirveästi kerrostaloja, joka paikassa sotkettu seiniä.
Maahanmuuttajia näkyi vähintään saman verran kuin suomalaisia.

En missään nimessä ota sitä pk-paikkaa vastaan.

Muutamaa viikkoa aiemmin kävin Helsingin Kannelmäessä ja siellä oli sama juttu.
Seutu oli tosi ikävän näköistä.
Parkkipaikka oli lasinsirujen peitossa ja kuluneiden talojen seiniä sotkettu.

Oikeasti tosi huolestuttavaa, että jotkut asuinalueet alkaa slummiutua.

Oletteko muut kiinnittäneet samaan huomiota?

Meille on tarjottu päiväkotipaikkaa Hakunilasta ja tänään kävin lapsen kanssa siellä ajelemassa ja tutkailemassa, voi apua!

Muutamaa viikkoa aiemmin kävin Helsingin Kannelmäessä ja siellä oli sama juttu.

Kun mä kävin Kannelmäessä, se on todella shokki, aivan kamala alue ja ihme hiippareita liikkeellä.

Hakunila vielä pahempi. Kävimme erään Saton vuokratalon pihassa ja siellä oli vain tummaihoisia ulkona istuskelemassa, emme edes uskaltautunee sisälle!

Kun mä kävin Kannelmäessä, se on todella shokki, aivan kamala alue ja ihme hiippareita liikkeellä.

Hakunila vielä pahempi. Kävimme erään Saton vuokratalon pihassa ja siellä oli vain tummaihoisia ulkona istuskelemassa, emme edes uskaltautunee sisälle!

Juu, uskon että jos asuntoa on katsomassa niin ei varmasti tarvitse enää siinä vaiheessa edes mennä katsomaan.

Mutta mulla kyllä aukes silmät, en oo osannut ajatella miten Suomessakin on jo näin isoja eroja alueissa.
Pelottavaa. Mitä on 10 vuoden kuluttua?

Tietääkö joku muuten tuleeko joku sanktio jos kieltäytyy tarjotusta pk-paikasta?
Tuo Hakunila ei ollut meillä hakemuksessa alueena mutta vain sieltä saisi tällä aikataululla paikan.

Hakunilan vieressä kasvaneena, ja tälläkin hetkellä siellä tuttuja asuu... Se on ihan hyvä paikka. Siellä on paljon muutakin kuin ne kerrostalot. Paljon luontoa, omakotitaloja.. ja rauhallista :)

Ja nyt mä asun tässä Kannelmäen vieressä Lassilassa, eikä täälläkään ole mitään Slummia.. Joo, on vähän enemmän etnisyyttä, mutta mitään häiriötä ole missään!

Talot rumat, joo, mutta ei se kerro paikasta yhtään mitään..

Ja hakunila on oikeasti tosi kiva, samoin kannelmäki. Täälläkin on paljon omakotitaloja, pururatoja, luontoa (usko pois!!!), tapahtumia.. :)

Tietääkö joku muuten tuleeko joku sanktio jos kieltäytyy tarjotusta pk-paikasta?
Tuo Hakunila ei ollut meillä hakemuksessa alueena mutta vain sieltä saisi tällä aikataululla paikan.

Jos tarkoitat kunnallista päiväkotia, niin ilmeisesti joudut taas 4kk jonon päähän, ellet keksi perustella miksi paikka ei vastaa toiveita. Asutko sit lähellä Hakunilaa, että voit edes viedä lapset sinne?

Mä itse olen jonottanut paikkaa lähes vuoden päiväkotiin, joten olisin kiitollinen mistä tahansa paikasta, kun työssä pitää käydä.

Kaikki alueet, joissa on halpoja tai tuettuja tai kaupungin vuokrataloja, ovat huonoa aluetta. Syy tähän on se, että sossun rahoilla eläviltä on usein elämänhallinta hukassa, ja sossun elätit saavat asuntoja vain näistä taloista. Ne alueet, joissa kaikki asunnot maksavat maltaita, ovat parempia alueita.
Toisin sanoen, ei edes kannata käydä katsomassa halpoja asuntoja.

Me asuttiin pari vuotta alueella, josta päiväkotipaikka irtos vain Länsimäestä. Ja joo, ei oo kivat hoodit ne. Mutta. Nyt kun ollaan asuttu jo useampia vuosia ns eliittisemmällä alueella jossa kaikki uutta päiväkoteja myöten, muistelemme edelleen tätä erästä Länsimäen päiväkotia, jossa oli vaatimattomasti puitteissa huolimatta ihan parhaat ja ahkerinmat työntekijät. Mikään toinen päiväkoti ei ole sittemmin yltänyt samaan.

Yhteistyössä