Auttakaa nuorta miestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jesper91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jesper91

Uusi jäsen
31.05.2015
1
0
1
Eli ongelmani on se, että en osaa puhua ihmisille juuri mitään. Sanavarastoni on harvinaisen pieni, enkä osaa vastata kysymyksiinkään yleensä kuin muutamalla lauseella. Mulla ei ole ikinä ollut "oikeaa" kaveria ja en tiedä onko siinä syy ongelmaani vai johtuuko se juuri tästä puhumattomuudestani. Minua on kiusattu 6luokalta saakka ja varmaan aikaisemminkin mutta en ole kiinnittänyt ennen sitä huomiota siihen niin kovasti. Olen ollut aina semmoinen kotihiiri ja viihdyin nuoruuteni pelien ja tv:n parissa. Nyt kun vihdoin "heräsin" todellisuuteen ymmärsin että ihminen tarvitsee toisia ihmisiä vierelleen mutta pelkään, että se on nyt myöhästä. Ahdistaa aivan älyttömästi, etten osaa avautua tai edes small talkata. Onko muita kohtalotovereita? :(

Tsemppiä! On varmaan olemassa Kansalaisopiston tms. kursseja, joissa keskitytään ilmaisutaitoon.. Monet on nuorena arkoja, kunnes rohkaistuvat hyvien kokemusten kautta.

Juu, eli joko hommaat rahaa ihan vitusti tai sitten alat täydeksi kusipääksi, hakkaat kaikki tyttöystäväsi jne niin silloin naisia riittää.
Muuten et oikein naista voi saadakkaan. Tsemppiä! Ei muuta kuin nyrkkirautojen ostoon!

hei.muista että olet arvokas semmoisena kuin olet! ei kaikkien tarvitse olla puheliaita tai osata small talkkia!
jos koet että olet liian ahdistunut käy juttelemassa esim mielenterveystoimistossa rohkeasti!
tai hakeudu opiskelemaan/kurssille.....
päivä kerrallansa ja elämä kantaa ! :-)

Treffi palstalle ja kerrot suoraan millainen olet, älä yritä tekeytyä joksikin muuksi kuin mitä olet. On nuoria ihmisiä jotka arvostavat että sanot suoraan millainen olet. Naiset, oikeat naiset arvostavat tätä.

Eli ongelmani on se, että en osaa puhua ihmisille juuri mitään. Sanavarastoni on harvinaisen pieni, enkä osaa vastata kysymyksiinkään yleensä kuin muutamalla lauseella. Mulla ei ole ikinä ollut "oikeaa" kaveria ja en tiedä onko siinä syy ongelmaani vai johtuuko se juuri tästä puhumattomuudestani. Minua on kiusattu 6luokalta saakka ja varmaan aikaisemminkin mutta en ole kiinnittänyt ennen sitä huomiota siihen niin kovasti. Olen ollut aina semmoinen kotihiiri ja viihdyin nuoruuteni pelien ja tv:n parissa. Nyt kun vihdoin "heräsin" todellisuuteen ymmärsin että ihminen tarvitsee toisia ihmisiä vierelleen mutta pelkään, että se on nyt myöhästä. Ahdistaa aivan älyttömästi, etten osaa avautua tai edes small talkata. Onko muita kohtalotovereita? :(

Suosittelen lukemaan kirjoja. Lue mielenkiintoisia romaaneja, elämänkertoja ja myös tietokirjoja esim. psykologiasta. Kirjoista voisi olla apua, koska samaan aikaan kun luet myös mielikuvituksesi kehittyy, kun joudut kuvittamaan tapahtumat mielessäsi. Lue faktapohjaisia kirjoja sosiaalisuudesta ja psykologiasta esim. Sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot - Liisa Keltikangas-Järvinen

Voit myös kokeilla ulkomaanmatkaa. Matkusta jonnekin Euroopan kohteeseen ja yövy hostelleissa. Niissä tapaat nuoria muista maista. Ulkomailla on todella helppoa tutustua muihin, koska ihmiset ovat paljon avoimempia kuin suomessa. Ei ole samanlaisia ennakkoasenteita.

Minkä ikäinen olet? Muuta toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, kun tulee sen aika.

Suosittelen myös aloittamaan jonkun urheiluharrastuksen, jos et ole kovin paljoa liikkunut aiemmin. Se piristää mieltä. Esim. joku kamppailulaji. Voit hyvin aloittaa harrastuksen vasta aikuisielläkin. Pääset samalla myös pois ujoudesta ja opit kohtaamaan ihmisiä.

Tässä minun ideani. Pyri luottamaan ihmisiin jatkossakin kokemuksistasi huolimatta. Eivät kaikki ole mulkkuja. Kyynistymällä sahaat vain omaa oksaasi. Se saattaa olla myös kiusaajiesi tavoite. Muista unelmoida tulevaisuudesta.

Tsemppiä! Kiusaaminen on perseestä!

Älä määrittele itseäsi menneisyytesi perusteella vaan sen perusteella mistä unelmoit. Menneisyys ei ole todellisuutta. Älä myöskään pelkää tulevaisuutta.

Yhteistyössä