Jos nyt olisit menossa naimisiin....

• Viestiketjun aloittaja "morsian"
  • Ensimmäinen viesti
"morsian"
niin minkälaisen hääkakun haluaisit?

Mun pitäisi löydä lukkoon heinäkuussa pidettävien häitteni kakku mutta ihan raksuttaa niin kierroksilla aivot muutenkin etten tiedä minkä tyylistä kakkua edes haluaisin.
Ainut mitä tiedän niin ei peruskermakkua vaan jotain persoonallisempaa.

Linkitelkää tai laittakaa kuvia omasta unelma hääkakusta

Leipuri
Tällä hetkellä taitaa perinteinen mansikkakermakakku oli harvinaisin hääkakku. Kaikki haluaa persoonallista ja erilaista eli kaikilla on kuitenkin samanlainen. Moussekakku jollain hedelmäsosepinnalla ja tuoreilla marjoilla....
Itse toivoisin hyvän makuisen, raikkaan ja yksinkertaisen kakun. Tosin nude-kakut on tulossa muotii eli kohta kaikilla..
Ja se kerroskakku... Se ylin jätetään hääparille myöhenpää syömistä varten -sitä ei leikata jalan polkemisten yhteydessä... Hääpari aloittaa mistä muutkin syö.
Älä ressaa kakusta, harva muistaa mitä kakkua häissä oli... Onnea hähin : )

Me mennään naimisiin elokuun 1 päivä ja kakkua en ole juurikaan miettiny. Häät meillä tulee muutenkin poikkeemaan noista perus häistä, että hyvin omannäköset häät tulee. Mä oon gootti ja mies rokkari, niin teema on ollu hyvin pitkälti selvä meillä, että mitä linjaa kuljetaan häitten suunnittelussa :). Hääkimppu on jopa hyvin poikkeava normista. Mulla on musta hääpuku ja sitä pystyy käyttämään jopa arkena, eli ei mikään yli ampuva pörhellys. Mutta kakkua en tosiaan ole miettiny, että pitäis varmaan johki väliin alkaa miettimään.

vierass
Omat hääni olivat talvella, kakku oli sacherkakku ja siellä väissä oli valkosuklaahyytelökakku. Pinnalla erittäin ohut kerros kermavaahtoa ja aivan sileä, ruusu pienellä varrella, sopii talveen. Kesällä tekisin perusmansikkakakun. Pohjaan jauhoista puolet perunajauhona, jolloin kakku on pehmeämpi ja vähän makeampi, väliin sitruunatahnaa, mansikoita ja kermavaahtoa, koristelu mansikoilla ja kermavaahdolla.

"piip"
Jossain hääohjelmassa oli kakun sijaan erilaisia väreiltään toisiinsa sopivia kuppikakkuja kauniisti aseteltuna, oli varsin kivan näköinen systeemi.

Kakku kannattaa varmaan olla tosiaan aika sellainen perus, jos ei kermakakusta innostu niin mites sitten jonkinlainen suklaakakku? Vaikken itse niin perustakaan perinteisistä häistä, niin tykkään kyllä siitä, että kakku on kerroksittain telineessä ja se ylin säästetään hääparille. :)

"Blondi misu"
Tekisin yhä kuin vuosia sitten omissa häissämme. Perinteinen mansikkakakku tuoreilla marjoilla, päällä oli kermavaahto, marjoja ja kukkia koristeena. Oli todella herkullinen, kaunis! Viimeisen 5 vuoden aikana kaikki häät joissa ollaan oltu, on tarjolla ollut "se vähän erilainen kakku" eli yllätys yllätys moussekakku kiilteellä. Ei siinä mitään, ihan ok. Maku ei kyllä ole niissä missään ollut kummoinen, eikä se sitten enää neljänsissä häissä mitenkään erilaiseltakaan vaikuttanut. Miettisin kakkua sen mukaan, mitä makuja itse rakastaa ja minkä tyylisistä kakuista pitää. Asiantunteva ja työhönsä intohimolla suhtautuva kondiittori osaa kyllä asiakkaan toiveiden mukaan hahmotella ja ehdotella vaihtoehtoja. Onnea!

"Nimetön"
Ottaisin marenki marja kakun tai sitten jäätelö keksi marja kakun eli siis pohja kekseja sitten jäätelöä ja marjoja sekoitettuna ja taas keksi ja jäätelö marja seos

Yhteistyössä