Riita, ero, uhkauksia. Kerro mielipiteesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kassiopeia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kassiopeia"

Vieras
Kotona on tulehdusarka ilmapiiri, no huonosti on mennyt jo jonkin aikaa. Mutta mielestäni olen itse jo oppinut rauhoittamaan räjähdysherkän temperamenttini. Yritän kuvailla tämän neutraalisti:
Mies intoilee taidealan pääsykokeista, olen oikeasti todella iloinen jos hän sinne pääsee. Muistutin jopa tietystä hakuajan päivämäärästä, muuten hän olisi itse pilannut koko jutun.
Aiheeseen liittyen hän oli nyt lainannut erästä tavaraani, josta huomautin että hän juuri osti ison pinon aivan vastaavaa tavaraa (mahdollisiin opiskeluihin liittyen) ja viimeksi kun tarvitsin kyseistä tavaraa oli se yllättäen loppu. Ja silloin hän nälvien huomautti että muukin vastaava käy - no koska olen aiheen harrastaja, ne eivät vain käy. No nyt hänellä itsellään oli vastaavia tarvikkeita hankittuna, mutta hän nosti asiasta metelin.
Ja se kärjistyi - kun en luovuttanut, vaan pidin sitä pikkujuttuna + edelleen muistissa hänen edellinen nävintä - kärjistyi siihen että hän imoitti haluavansa erota. LAPsen kuullen ilmoitti muuttavansa pois.
Ja alkoi luetella asioita joita minä täällä saan, tai paremminkin en saa käyttää. Juuri nyt hän jankkaa että minun täytyy sulkea musiikkipalveluni, jolla on monta tuhatta kappaletta. Koska se on hänen nimissään.
Siis minusta puhdasta kiusantekoa. Ilman minkäänlaista todellista pointtia. Vai olenko väärässä?
Sanoin voivani maksaa hänelle musiikista, koska se sattuu olemaan yksi tärkeimmistä asioista mitä minulla on. Mutta ei kuulema käy.

Miten lapsellisia ihmiset ovat.

Mies jatkaa erolla uhkailulla. Kyselee miten huoltajuus jaetaan ja käskee katkaisemaan musiikkipalvelun - se on nyt hänen huoli nro.1.
Totta puhuen minua ei ota niinkään päähän jos parisuhde päättyy, vaan se miten hän asiaa nyt hoitaa. Kiristää ja on todella hankala. Olen niin väsynyt tähän.

Juu sano että käy, lopetat palvelun ja että pakkaa tavaransa ja vuokraa vaikka varaston mihin ne sitten vie siksi aikaa kun kämppä löytyy. Hän yrittää nyt saada sinussa vain ärsytettyä ne heikoimmat kohdat. Jolloin välinpitämättömyys toimii.

Tai sitten pyydät anteeksi riitaa ja ymmärrät hänellä olevan stressin ja pelon epäonnistumisesta. Etkä jatka tollasia riitoja enään.

Niin sitä tässä oikeastaani hain. Jatkoinko minä riitaa? Kun mielestäni en. Yritin vain pitää kiinni jostain omastani.
Olen niin kyllästynyt antamaan aina periksi, olemaan virran vietävissä. Omasta mielestäni olen aina mukava, mutta viimeaikoina olen huomannut että niin ei ole. Vaan mukavuuden varjolla voin olla hyvinkin sokea tietyille asioille ja käytökselle. Omani ja muiden.

Nauraisin jos jaksaisin. Kuulostaa tietysti hyvinkin hauskalta. Tiedän että miestä ärsyttää kun olen kuukausia etääntynyt, eikä hän osaa tehdä mitään. Enkä minä osaa tehdä mitään, koska en ole varma johtuuko se hänestä, vai henkilökohtaisesta kriisistä.
Mutta en uskonut että hän alentuisi näin naurettavaan pikkumaisuuteen ja kiristykseen.
Joten tämä riita ei millään tavalla saa minua näkemään häntä sinä mahtailevana miehenä, jona hän juuri pullistellen yritti itsensä esittää. Uhkasi jopa väkivallalla.
Säälittävää.

t. keittiöpsykologi

No jos normaalisti annat aina periksi ja nyt muistelet vanhaa niin kyllä olet jatkanut tai kehittänyt riitä tuohon suuntaan. Lapsillekin pitää olla johdonmukainen, eikä niin että tuo ei haitannut eilen, mutta tänään se on perusoikeuteni. Ymmärrettävää että mies reagoi myös vahvasti.
Kuten itse sanoit ongelma on ollut jossain muualla, mutta haet nyt oikeutusta sillä että tässä riidassa mies on vetänyt yli. Hoida siis oikea ongelma äläkä lähde tätä yhtä taistelua voittamaan. Siinä tulet vain häviämään tai lapsi ainakin.

En hyväksyisi erolla uhkailua. Sanoisin, että jos vielä uhkailee erolla, niin sitten erotaan oikeasti. Teillä on vielä nuori liitto, joten jaksatko seuraavat 30 vuotta kuunnella sitä, kun toinen on koko ajan muka jättämässä ja eroamassa. Helpompi on erota saman tien kuin jatkaa tuollaista loppuelämän ajan.

Juu sano että käy, lopetat palvelun ja että pakkaa tavaransa ja vuokraa vaikka varaston mihin ne sitten vie siksi aikaa kun kämppä löytyy. Hän yrittää nyt saada sinussa vain ärsytettyä ne heikoimmat kohdat. Jolloin välinpitämättömyys toimii.

Tai sitten pyydät anteeksi riitaa ja ymmärrät hänellä olevan stressin ja pelon epäonnistumisesta. Etkä jatka tollasia riitoja enään.

Näin.

Ollaan oltu 13v yhdessä..
Mielestäni mies oli se joka jatkoi väittämistä. Hän halusi päteä.
Mutta törkeää oli että hän meni henkilökohtaisuuksiin ja väitti että minä tahallani pilasin hetken hänen ja lapsen välillä. Kehtaamalla huomauttaa asiasta. En ylipäätään ymmärrä mitä moisten ihmisten päässä liikkuu - niinkö he itse tekisivät, vai mistä moinen syytös. Ja sitten se musiikilla ym kiristys. Itselleni ei tulisi mieleenikään.
Tuntuu että en tunne häntä ollenkaan.
HUOH!

On on ja on.
Edelleen mies teki nyt väärin, mutta älä jumitu siihen vaan astu pari askelta taakseppäin ja näe koko kuva. Tämä on sellainen taistelu mikä kannattaa käydä omassa tilassaan omalla ajallaan. Älä liikaa jumitu vain tähän vääryyteen.

Väsyttää olla kuin lapsia kaitsemassa, kotona ei ole mies ja lapsi, vaan kaksi lasta.
Ja sitten minä olen miehen mielestä se lapsi - voin ollakin, mutta eri asioissa.
Ja tästä tulee isoja yhteentörmäyksiä.

Asia unohtui jo. Hän tuli tekemään sovintoa = "miksi sun pitää aina aloittaa riitelemään" :S

Niin, tekisi mieli lähteä, kokeilla jotain uutta. Jättää kaikki. Nyt tai ei koskaan.
Mutta mitä?
Opistoon opiskelemaan, samalla katto pään päälle? Ulkomaille töihin, mitä ja minne?
Taidan hakea sellaista puolittain taputeltua ratkaisua, ns. hermolomaa.:D

Väsyttää olla kuin lapsia kaitsemassa, kotona ei ole mies ja lapsi, vaan kaksi lasta.
Ja sitten minä olen miehen mielestä se lapsi - voin ollakin, mutta eri asioissa.
Ja tästä tulee isoja yhteentörmäyksiä.

Asia unohtui jo. Hän tuli tekemään sovintoa = "miksi sun pitää aina aloittaa riitelemään" :S

No nythän on riidan jälkeen hyvä yrittää puhua ns neutraalisti noista pahimmista aiheista, ettei taas seuraava kerta mene samoin.

Yhteistyössä