Kuukuppi oli päin v***ua....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras aloittaja

Vieras
Ihan kirjaimellisestikin.

Ikinä ei oo näin käyny, mutta nyt kun kävi niin pakko jakaa tapahtuma. Menin illalla nukkumaan ja menkoista huolimatta alasti koska kuukuppi. En saanut nukuttua ja hetken päästä tuntui siltä kuin se antenni tuntuisi sisällä jotenkin. Jonkun aikaa tämän jälkeen tuli tunne, että jotain valuu. Ja vessaan mennessä asia paljastui. Sisäreidet ihan veressä ja lisää valui pihalle, kun nousin seisomaan. Kuppi oli oikeastaan tyhjä.

Mitä hittoa?!?!

Mulla ollut kuppi käytössä useita vuosia ja nyt tuntuu, että sieltä on ekoina päivinä alkanut vuotaa ohi ja kaksi kertaa se on tipahtanut vessanpyttyynkin. Ja nyt tämä. Vuoto itsessään on sen verran niukkaa ekoina päivinäkin, että riittää pari kertaa päivässä tyhjennyskin. Siis 12h väli.

Mietin, että voiko kuppi olla jotenkin "huonontunut" eli aika vaihtaa uusi?

Vika on varmaankin ennemmin paikkojesi löystymisestä kuin kupin pienentymisestä. Kunnon lantionpohjajumppaa pari viikkoa joka päivä niin kuppikin alkaa pysymään paikallaan.

Ei ole kyllä niissä mitään vikaa ja harjoitettuakin tulee kohtalaisen paljon. Seksiä vähintään kerran päivässä ja mieskin sanoo, että puristusvoimaa löytyy. Joku asentamisessa alkanut mättää yhtäkkiä.

Enkä kyllä sinänsä väittänyt kupin pienentyneen. :D Miten se muka olisi tapahtunut. Vaan, että onko kupin ominaisuudet kärsinyt vuosien saatossa. Kenties vain olen hosuen laittanut sen väärin.

Hyi helvetti, kuka tollasia oikein viitsii käyttää. On se kumma että kun on keksitty mukavat siteet, joiden käyttö on helppoa ja vaivatonta, niin jotkut ne tunkee jotain kumitutteja vaan sisäänsä.

Varmaan tosi kivaa ja vaivatonta. :headwall:

Mä en ole koskaan edes tampooneja käyttänyt, saati että jonkun kupin kanssa äheltäisin veri roiskuen. Te olette kyllä omituisia.
Siteissä ei ole mitään vikaa, senkun teippaa housuihin, ei tarvitse ronkkia itseään sisältä.

Missä asennossa sellanen edes laitetaan, voi jumalauta. Sitten leikitään että se on niin helppoa ja modernia. :X

Alkuperäinen kirjoittaja hahhaha yök;30845666:
Hyi helvetti, kuka tollasia oikein viitsii käyttää. On se kumma että kun on keksitty mukavat siteet, joiden käyttö on helppoa ja vaivatonta, niin jotkut ne tunkee jotain kumitutteja vaan sisäänsä.

Varmaan tosi kivaa ja vaivatonta. :headwall:

Mä en ole koskaan edes tampooneja käyttänyt, saati että jonkun kupin kanssa äheltäisin veri roiskuen. Te olette kyllä omituisia.
Siteissä ei ole mitään vikaa, senkun teippaa housuihin, ei tarvitse ronkkia itseään sisältä.

Missä asennossa sellanen edes laitetaan, voi jumalauta. Sitten leikitään että se on niin helppoa ja modernia. :X

Muutaman synnytyksen jälkeen ei vaipat piisaa, pitäis olla varmaan jotain mummovaippoja ettei tule yöllä ohivuotoja. Kuukuppi on varma, kun sitä ei sähellä, puhtaana se sinne lykitään, ei siinä veri lennä, sujautetaan paikalleen ja se on siinä, sitten otetaan pois ja kaadetaan veri pönttöön ja pestään kuppi, ja takasin paikalleen. Eikä tarvi mitään välineitäkään kuljettaa mukanaan, joka vessasta löytyy saippuaa, toisin kun rättejä.

Muutaman synnytyksen jälkeen ei vaipat piisaa, pitäis olla varmaan jotain mummovaippoja ettei tule yöllä ohivuotoja. Kuukuppi on varma, kun sitä ei sähellä, puhtaana se sinne lykitään, ei siinä veri lennä, sujautetaan paikalleen ja se on siinä, sitten otetaan pois ja kaadetaan veri pönttöön ja pestään kuppi, ja takasin paikalleen. Eikä tarvi mitään välineitäkään kuljettaa mukanaan, joka vessasta löytyy saippuaa, toisin kun rättejä.

Ei kuulosta kyllä ollenkaan mukavalta ja vaivattomalta (kuten siteet). Mutta tietysti jokainen tekee miten huvittaa.

Kai toi luontoa säästää. Ainakin se on hyvä.

Vai vielä mukavat siteet... Lilluva hiostava rätti pöksyissä. Ja ihan tiedoksi vaan, sen veren myös haistaa. Kuukupin kanssa ei haise eikä tule ikinä inhottava litisevä olo. Paljon pitempään voi pitää kuin sidettä/tamponia ja silti on varmempi. Jokainen käyttää mitä tykkää tietysti mutta itseäni ottaa päähän etten uskaltanut hankkia kuukuppiA paljon aikasemmin. Tästä mahdollisuudesta pitäisi kertoa kaikille tytöille jo koulun terveystiedossa!

Ei kuulosta kyllä ollenkaan mukavalta ja vaivattomalta (kuten siteet). Mutta tietysti jokainen tekee miten huvittaa.

Kai toi luontoa säästää. Ainakin se on hyvä.

Mielipiteensä kullakin, asiaan tutustumattakin... itselläni on kuukautiset olleet 30 vuotta, siitä ajasta olen käyttänyt siteitä 28 vuotta, kuukuppia olen käyttänyt pari vuotta ja ihan uteliaisuudesta lähdin koettamaan, ja siksi kun siteet valskasivat yöllä ja lakanat jatkuvasti veressä. Täytyy sanoa että käyttäisin kuppia koko vuodon ajan, mutta itse lienen vähän yliherkkä sille materiaalille, etten mielelläni pidä 5 päivää sitä kuppia, vaihdan pienempään vuotoon siteen. Side hiostaa, haisee, valskaa, pitää pitää varasiteitä mukana jne verrattuna kuppiin. Suosittelen olemaan pikkasen ennakkoluulottomampi ja testaamaan asiaa ennenkuin kovasti lähtee tuomitsemaan.

[QUOTE="Höh";30845793]Vai vielä mukavat siteet... Lilluva hiostava rätti pöksyissä. Ja ihan tiedoksi vaan, sen veren myös haistaa. Kuukupin kanssa ei haise eikä tule ikinä inhottava litisevä olo. Paljon pitempään voi pitää kuin sidettä/tamponia ja silti on varmempi. Jokainen käyttää mitä tykkää tietysti mutta itseäni ottaa päähän etten uskaltanut hankkia kuukuppiA paljon aikasemmin. Tästä mahdollisuudesta pitäisi kertoa kaikille tytöille jo koulun terveystiedossa![/QUOTE]

Katsos kun sen siteen voi välillä vaihtaa.
olen käyttänyt pelkästään siteitä (always paras), eli nyt noin 25 vuotta, ja ei ole mitään haju- eikä lillumisongelmia, kun vaihtaa säännöllisesti.

En voisi koskaan kuvitellakaan että asettelisin pilluuni jotain esineitä, ja pitäisin sitä vielä helppona. Hyvä että osaan pukea sukat jalkaan oikeinpäin. :laugh:
Siteet on ainoa vaihtoehto mulle, loppuun asti.

Katsos kun sen siteen voi välillä vaihtaa.
olen käyttänyt pelkästään siteitä (always paras), eli nyt noin 25 vuotta, ja ei ole mitään haju- eikä lillumisongelmia, kun vaihtaa säännöllisesti.

En voisi koskaan kuvitellakaan että asettelisin pilluuni jotain esineitä, ja pitäisin sitä vielä helppona. Hyvä että osaan pukea sukat jalkaan oikeinpäin. :laugh:
Siteet on ainoa vaihtoehto mulle, loppuun asti.

Kannattaa tosiaan pitäytyä niissä siteissä, kuukuppi on aika vaikea käyttää, pitää osua reikään oikein päin.

no hah hah haa en ollutkaan tajunnut että siteen voi vaihtaa :rolleyes: vaihdako itse kun siinä on eka pisara verta?

Ei mulla ole mitään sitä vastaan jos joku ei halua kuukuppia käyttää. Mutta jos ei ole kokeillut niin turha tulla huutelemaan miten vaikeaa se on. Ei meinaan ole.

[QUOTE="Höh";30845812]no hah hah haa en ollutkaan tajunnut että siteen voi vaihtaa :rolleyes: vaihdako itse kun siinä on eka pisara verta?

Ei mulla ole mitään sitä vastaan jos joku ei halua kuukuppia käyttää. Mutta jos ei ole kokeillut niin turha tulla huutelemaan miten vaikeaa se on. Ei meinaan ole.[/QUOTE]

Kyllä on, jos se pitää tunkea sisään. Se kertoo jo sen ettei se ole "helppoa". Tietty jotkut naiset voi tunkea sisäänsä tavaroita ihan työkseen, niin se tuntuu normaalilta. Minua kyllä häiritsis jos kantaisin jotain härveliä toosassa, ja sitten vielä se laittaminen ja poistaminen... jee, varmaan tosi fantsua.

Missä asennossa sä sen laitat? :x

Kyllä on, jos se pitää tunkea sisään. Se kertoo jo sen ettei se ole "helppoa". Tietty jotkut naiset voi tunkea sisäänsä tavaroita ihan työkseen, niin se tuntuu normaalilta. Minua kyllä häiritsis jos kantaisin jotain härveliä toosassa, ja sitten vielä se laittaminen ja poistaminen... jee, varmaan tosi fantsua.

Missä asennossa sä sen laitat? :x

Anteeksi, pakko puuttua keskusteluun kysymällä, oletko koskaan synnyttänyt? Ei siis liity mitenkään tähän asiaan, mutta työssäni olen huomannut synnyttäneiden yleensä suhtautuvan ylipäätään elimistöönsä normaalimmin ilman mitään inhoja.

Alkuperäinen kirjoittaja liäkäri;30845832:
Anteeksi, pakko puuttua keskusteluun kysymällä, oletko koskaan synnyttänyt? Ei siis liity mitenkään tähän asiaan, mutta työssäni olen huomannut synnyttäneiden yleensä suhtautuvan ylipäätään elimistöönsä normaalimmin ilman mitään inhoja.

Kyllä, ja se olikin aivan hirveää kun oltiin ronkkimassa raskausaikoina.
En suinkaan omaa elimistöäni inhoa, vaan tuollasta että sinne asenneltaisiin laitteita jotka ei sisään kuulu. Mikä siinä muka on "normaalia". Ei kyllä mikään.

Kuukuppi on siinä mielessä epävarma, että, kun se täyttyy, niin painoa tulee, niin paljon, että alkaa falskata yhtä äkkiä ja reilusti.
Täytyy siis aina varmistaa siteellä.

Aina tästä kuukuppi vs side/tamponi saadaan tappelu aikaan. Kai se on jokaisen oma asia minkä kokee helpoimpana vaihtoehtona.

Kun se ei ole. Tällä palstalla on päätetty, että vain kuukuppi on ainoa oikea, se jopa poistaa kuukautiskivut. Minut lähestulkoon haukuttiin pystyyn kun sanoin, että käytän ainoastaan siteitä. Toinen mitä en tule koskaan käyttämään on kierukka. Aina kehutaan miten sekin on niin helppo ja huoleton ja laittaminen kivutonta jne. ja sitten kuitenkin täälläkin kauhukertomuksia, miten hirveästi sattuu sen laittaminen sekä myös poistaminen :x

Kun se ei ole. Tällä palstalla on päätetty, että vain kuukuppi on ainoa oikea, se jopa poistaa kuukautiskivut. Minut lähestulkoon haukuttiin pystyyn kun sanoin, että käytän ainoastaan siteitä. Toinen mitä en tule koskaan käyttämään on kierukka. Aina kehutaan miten sekin on niin helppo ja huoleton ja laittaminen kivutonta jne. ja sitten kuitenkin täälläkin kauhukertomuksia, miten hirveästi sattuu sen laittaminen sekä myös poistaminen :x

Ihanaa, en ole ainoa "epänormaali".
Minua kammottaa että naiset tunkevat itseensä mitä tahansa, edes kyseenalaistamatta, ja sitten meidät jotka ei niin tehdä, manataan alimpaan helvettiin.
Ihan nurinkurista. Mutta netti on netti. Jokainen varmasti maalaisjärjellä tajuaa ettei noi asiat ole helppoja tai mukavia.

Luulis sen olevan typerän tuntuistakin kulkea joku kumivehje sisällään.
Itselleni ei tulis mieleenkään.

Sitten vielä ne kierukat, sinne vaan sullotaan jotain romua kohtuun, ja se on ihan ok.
Kyllä elämästä saa naisena todella karmivaa kauhuelokuvaa, jos kaikkeen suostuu, huhhuh, hrr.

Mitenhän olen selvinnyt näin pitkälle (yli 40) ilman tuollasta paskaa. Jopa tamponeilta olen välttynyt. Alapäätä on ronkittu vain raskausaikana, eli en juokse edes papakokeissa ja gynekologilla.. Ei ole kierukoitakaan ollut eikä tulekaan. En ole koskaan syönyt edes e-pillereitä.
Taidan olla jonkinasteinen ihme.
Kai tuohon soppaan lähtevät ovat kaikki aina parisuhteissa ja heitä rassaavat vuoronperään se puoliso ja vuoronperään terveyshenkilökunta. Ei tätä muulla voi selittää.

[QUOTE="hmmm";30846120]Luulis sen olevan typerän tuntuistakin kulkea joku kumivehje sisällään.
Itselleni ei tulis mieleenkään.

Sitten vielä ne kierukat, sinne vaan sullotaan jotain romua kohtuun, ja se on ihan ok.
Kyllä elämästä saa naisena todella karmivaa kauhuelokuvaa, jos kaikkeen suostuu, huhhuh, hrr.

Mitenhän olen selvinnyt näin pitkälle (yli 40) ilman tuollasta paskaa. Jopa tamponeilta olen välttynyt. Alapäätä on ronkittu vain raskausaikana, eli en juokse edes papakokeissa ja gynekologilla.. Ei ole kierukoitakaan ollut eikä tulekaan. En ole koskaan syönyt edes e-pillereitä.
Taidan olla jonkinasteinen ihme.
Kai tuohon soppaan lähtevät ovat kaikki aina parisuhteissa ja heitä rassaavat vuoronperään se puoliso ja vuoronperään terveyshenkilökunta. Ei tätä muulla voi selittää.[/QUOTE]

Taidat olla aito lepakko?

Yhteistyössä