Mistä kertoo kun liitossa lihoo 30 kg?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ruma rouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ruma rouva

Vieras
Mistä se kertoo jos vaimo lakkaa huolehtimasta itsestään ja lihoo 30 kg? En vaan ole kiinnostunut enää itsestäni tai miltä näytän. Kotona pieni lapsi ja mies työnarkomaani. Pohdin avioeroa, liitto ei anna minulle mitään ja hoidan lasta yksin. Miehen ura vaatii ainakin 2-3 vuotta sen että hoidan lapsen yksin kotona. Omat urahaaveet kärsii kun toinen ei tue tai auta.

Voiko itsensä laiminlyönti olla ohimenevä pikkulapsiajan vaihe, vai onko se aina merkki huonosta liitosta johon ainoa lääke on ero?

Miehen kanssa ei voi keskustella, ei työpäivän jälkeen jaksa ja kommentteina ongelmiin on aina "vai niin" ja "tee mitä haluat että tulet onnelliseksi, en tiedä".

[QUOTE="vvvv";30839823]Olivat tai eivät, nii yleensä ihminen kokee itsensä kauniimmaksi, terveemmäksi, jaksavammaksi hoikkana kuin hikisenä lihavana.[/QUOTE]

Laiha kaverini hikoilee runsaasti ja pullea ystäväni taasen ei. Hän on aina raikas ja tuoksuu hyvälle :)

[QUOTE="vvvv";30839823]Olivat tai eivät, nii yleensä ihminen kokee itsensä kauniimmaksi, terveemmäksi, jaksavammaksi hoikkana kuin hikisenä lihavana.[/QUOTE]

Miksi kuvittelet, että ylipainoinen on koko ajan hikinen? En mä ainakaan ole ja osaan käydä suihkussa. Enkä myöskään makaa vain sohvalla jos sitä kuvittelet.

Huvittavia nämä ihmisten harhaluulot ylipainoisista.

[QUOTE="Barbarella";30839854]Miksi kuvittelet, että ylipainoinen on koko ajan hikinen? En mä ainakaan ole ja osaan käydä suihkussa. Enkä myöskään makaa vain sohvalla jos sitä kuvittelet.

Huvittavia nämä ihmisten harhaluulot ylipainoisista.[/QUOTE]

No jos nyt lähdetään siitä, että kuka yleistää ha mitä ajatuksia.
Minä en väittänyt, että läskit olisi rumia.
Enkä minä väittänyt että läskit ovat aina hikisiä tai eivät osaisi huolehtia hygieniastaan - itse nämä kaikki sanoit.

Mutta aivan varmasti 120kg hikoilee enemmän juostessaan lapsen perässä kuin 60kg. Tämä johtuu jo siitä valtavasta energiamäärästä eli lämmöstä mitä läski tuottaa liikuttaessaan tuota massaa, ja siitä isommasta ihopinta-alasta mikä läskillä on verrattuna laihaan.

Mutta hei hyvä että keskustelu pysyy ap:n asiassa, eikä yksittäisen sivusta huutelevan läskin navan ympärillä..eiku? Nyt ei puhuttu sinun läskeistä. Hyvä että itse olet halunnut läskisi hommata ja olet sinut läskisi kanssa - ap nyt vielä vähän ihmetelee asiaa, joten kuis on keskityttäiskö vaan ap:n läskeihin?

[QUOTE="vvvv";30839895]
Mutta aivan varmasti 120kg hikoilee enemmän juostessaan lapsen perässä kuin 60kg.[/QUOTE]

Voi olla, mutta laihan ihmisen hiki haisee pahalta, koska kuona-aineet tiivistyy pienemmältä pinta-alalta. Nih!

Kyllä ne hoikat taitaa olla hikisimpiä, koska ne harrastaa liikuntaa enemmän, kuin lihavat ja liikunta hiostuttaa. Lihavat kulkee kaikkialle autolla ja ei siksi hikoo. Hoikat kulkee paljon kävellen tai fillarilla ja hikoo.

Jos päivän ilo ja kohokohta on syöminen varmasti lihoo helposti. Pitäisi saada arkeen jotain muuta kivaa tekemistä, kuin syöminen... Mulla on samaa ongelmaa.

Se kertoo siitä, että et välitä itsestäsi ja terveydestäsi.

Miehen ja onnettoman parisuhteen piikkiin ei kyllä 30kiloa voi laittaa! Ihan omaa välinpitämättömyyttä ja laiskuutta.

Ylipainon kertyminen ei ole aina sen merkki että ihminen ei huolehdi itsestään, se voi olla myös sen merkki että ihminen nauttii elämästä. Ja parisuhteessa se voi olla myös sen merkki että molemmat nauttivat elämästä ja kokevat että hyvä elämä on jotain muuta kuin hoikkuutta, laihuutta, syömisten vahtimista, ulkonäköön huomion kiinnittämistä. Uskokaa tai älkää, mutta lihavatkin voivat olla terveitä, hyväkuntoisia, upeita, kauniita, rakastaa puolisoitaan ja elää onnellista elämää.

Ero ei ratkaise mitään, koska et erossa pääse itsestäsi eroon. Vaikka eroaisit, niin miten se ratkaisisi yhtäkäön mainitsemaasi ongelmaa. Vai onko mies kieltänyt sinulta töihin menon?

Jos on lihonut 30kg vuodessa (masennus, liikuntakyvyttömyys, raskaus tms) ne lähtee pois myös vuodessa. Jos sen sijaan 30 ylimääräistä kiloa on kertynyt pikkuhiljaa useamman (kymmenenkin) vuoden ainaka kestää niiden tiputus kauan.

Se 30 kg on tullut 1,5 vuodessa, siitä lähtien kun mies osoittautui työnarkomaaniksi. Ennen lasta kävin urheilemassa. Nyt olen vankina kotona lapsen kanssa, työnarkomaani ei hoida lasta ollenkaan. Masennuin ja aloin syödä koska urheilu oli mulle niin rakas.

Mies ei koskaan huomioi, ei seksielämää tai mitään.

Voihan lapsen kanssakin urheilla. Jopa kuntosaleilla on lapsiparkkeja ja kaikkea muutakin liikuntaa voi harrastaa lapsen kanssa.

Jos sulla on vaikka 0-1,5 -vuotias lapsi niin meetkö sä kuntosalille ja 5-15min välein kesken jumpan isket tissin suuhun, annat tuttia tai hyssyttelet itkeväää lasta? OK. Onko kuntosalilla lastenhoitajia tekemässä tämän kaiken muun puolestasi, paitsi imetyksen?

Yhteistyössä