Olen raskaana, en tiedä mitä tehdä.

  • Viestiketjun aloittaja Olivia95
  • Ensimmäinen viesti
Olivia95
Oon siis kohta 20v ja toista kertaa raskaana. Eka olin viime syksynä ja päädyin keskeytykseen, jota en kadu. Silloin tulin raskaaksi omasta typeryydestä ehkäisyä kohtaan. Nyt tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta ja järkytin, koska asiaa en tosiaankaan osannut odottaa.

En tiedä mennäkkö uudestaan keskeytykseen vai jatkaa. Toisaalta en pitäis lasta kovinkaan pahana juttuna, mutta miinuspuolia löydän siltiki paljon:

1. Vanhemmat ja muut sukulaiset asuvat 100km päässä. Mulla ei oo lähellä tukea.

2. Mitä jos kyllästyn lapseen ja en jaksakaan enää sitä kaikkea. En voi noin vaan heivata lasta pois ku jotain vaatteita.

3. Parisuhde silloin varmaan lopullisesti mennyttä yhteisen ajan kadottua. Nyt meillä on ollut pitkään melko usein riitoja (ei kovin isoja) ja en tiedä onko suhde pysyvä. Tätä me molemmat toivotaan, mutta riidat vie paljon kiinnostust. Suhdetta takana 3v. Haluan lapsen sellaiseen suhteeseen missä voi olla "varma" että lapsi saa kasvaa molempien vanhempien ympäröimänä.

4. Tunnen itteni liian nuoreks. En kumminkaan menettäisi mitään elämältä sillä en juo enkä polta. Oon kotihiiri, joten ystävyyssuhteet ei kumminkaan kärsis.

5. Oon vasta nyt ekaa kertaa työelämässä. Työt alotin vasta 3kk sitten. Enpä kerkeis saada paljoo kokemusta ja taidot ruostuu (hoitoala)

6. Yleinen jaksaminen. Meillä on 7 gerbiiliä, 2 marsua ja 2 kissaa. Yhdestäkään en olisi valmis luopumaan lapsen tai jaksamisen takia.

Ääh päivällä oli lisääkin syitä mieles mut nyt ei muistu. Haluaisin vaan teidän kokeneempien näkökulmaa asiaan. Tuntuu, että tekisin väärän päätöksen ilman ulkopuolisten mielipiteitä. Ja enkä sillä sitä tarkoita, että niiden mukaan teen :D onhan mulla kumminkin tässä vielä aikaa miettiä mikä ois järkevää. Ton laskurin mukaan ois neljäs viikko menossa.

Ei kiitos sitten haukkuja :)
 
Just joo
Anteeksi nyt, mutta tuo sinun listasi on järkyttävä. Olet ihan täysi kakara vielä. Tee silti vielä lista positiivisista puolista. Lapsen saaminen aikuistuttaa kummasti jopa vielä toivottomampiakin tapauksia. Sinun itsesi pitää asian kanssa elää, joten kuuntele sydäntäsi ja juttele myös avopuolisosi(?) kanssa.
 
Koita myös miettiä asiaa sen syntyvän lapsen kannalta eikä vain miten vaikuttais sinun tämän hetkiseen elämäntilanteeseen. Ehkä jotkut gerbiilit on tässä nyt aika sivuseikka kun ne nyt ei kauaa elä muutenkaan...
 
"joopajoo"
Samaa mieltä.Listasi on järkyttävä.Tee abortti.

Kyllästyt lapseen? Anna mun kaikki kestää.

Itse olin 17v kun sain ekan... onneksi olin jo raskaaksi tullessa hiukan kypsempi.
 
"xyz"
1. Tämä on kieltämättä miinus.
2. Huomaat itsekin, että tämä on hyvin naiivi ajatus.
3. Varma suhde on ihana, mutta tosiasiassa mikään suhde ei ikinä ole 100%:sti varma.
4. ..
5. Olet kuitenkin jo työelämässä, mikä vaikuttaa positiivisesti kelan tukiin raskausaikana. Töihin ehtii kyllä takaisinkin.
6. Lapsi menee noiden elukoiden ohi ihan täysin. Ja jos jaksamisen kanssa tulee vaikeuksia niin elukat suosiolla pois (gerbiilit nyt vähenevät luonnollisen poistuman kautta nopeasti kuitenkin). Ei ihmisiä ja eläimiä samalla viivalle. Toisaalta eläimet voivat olla rikkaus ja jos voimia riittää niin miksipä ei yhteiselo toimisi.
 
provoko
Voi hohhoijaa... monenko lapsen pitää vielä kuolla sun itsekkäisssä käsissäs?? Mites ois niiden haarojes ummessa pitäminen niin kauan että oot valmis kantaan vastuun tekemisistäs?!
Toivottavasti et saa lapsia enää sitten joskus kun keksit alkaa niitä hinkuaan. Et ole niitä enää murhan jälkeen ansainnut.
Anna nyt edes tän lapsen elää ja joidenkin kunnon ihmisten luona!
 
vakavissaan
[QUOTE="xyz";30835758]
6. Lapsi menee noiden elukoiden ohi ihan täysin. Ja jos jaksamisen kanssa tulee vaikeuksia niin elukat suosiolla pois (gerbiilit nyt vähenevät luonnollisen poistuman kautta nopeasti kuitenkin). Ei ihmisiä ja eläimiä samalla viivalle. Toisaalta eläimet voivat olla rikkaus ja jos voimia riittää niin miksipä ei yhteiselo toimisi.[/QUOTE]

Ei kaikki vain ajattele noin ja kaikki eivät ole samanlaisia äiti-ihmisiä tai äidiksi sopivia ollenkaan. Minä en ikinä pystyisi pitämään syntymätöntä lasta, tai no jos rehellisiä ollaan niin syntynyttäkään, tärkeämpänä kuin koirani ja puolisoni. En koskaan voisi rakastaa lasta niin kuin rakastan lemmikkejäni, en koskaan. Enkä pitää puoliksikaan niin tärkeänä ja arvokkaana olentona. Abortti ei hetkauta ajatuksena tai kokemuksena ollenkaan, mutta lemmikeistä luopuminen tai niiden kaltoin kohtelu saa ajatuksenakin ahdistamaan niin että sieluun sattuu, jos valinta olisi lemmikkien hyvinvointi vs. abortti, niin säntäisin siltä seisoamalta aborttiin. En inhimillistä eläimiä, vaan pidän niitä tärkeämpinä juurikin siksi että ne eivät ole ihmisiä, vaan ovat niin paljon rakastettavampia ja kaikin puolin parempia.

Sivuhuomiona lisättäkööt kun aina noita "ja mene sterilisaatioon!!11" meuhkaajia tulee, niin edes kertomalla edelläolevan asiaintilan, ei sterilisaatiota heru. Ei vaikka ehkäisyt ei toimi luotettavasti, yksi abortti on tehty ja ikä olisi karvan verran vaille riittävä sterilisaatioon, niin sitä ei myönnetä. Ja silti tälläkin palstalla meuhkataan, että sterilisaation ikärajaa olisi vielä nostettava entisestään, mutta jokainen abortintekijä on silti murhaaja. Ei vaan voi ymmärtää.

Aloittajaa kehotan tekemään abortin ja hankkimaan vaikka kierukan tai kapselin.
 
Boobabe
[QUOTE="eeva";30835804]Miksi olet jatkuvasti yhdynnässä vaikka et ole valmis äidiksi? Vagina ei ole leikkikalu.[/QUOTE]

Vaikka harrastaa seksiä niin ei se tarkoita että haluaa lapsia.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Boobabe
[QUOTE="eeva";30835825]Seksiä voi harrastaa täyttämättä vaginan spermalla.[/QUOTE]

Jos on parisuhteessa ja ehkäisy niin kyllä voi. Jos on tuntematon niin sitten kumilla.
 
Boobabe
[QUOTE="eeva";30835837]Mitä tarkoitat? Seksiä voi harrastaa ilman vaginaaliyhdintää siviilisäädystä riippumatta.

Jokainen peruskoulun suorittanut tietää mistä lapset tulevat ja miten raskauden voi estää 100% varmuudella tilanteessa jossa ei ole valmis äidiksi.[/QUOTE]

Seksissä pitää olla yhdyntä. Ei se muuten tyydytä.
Ehkäisy on sitä varten kun ei haluta lasta. Jokainen tietää sen.
 
Tri68
Abortin voi tehdä myös kotona jos ei lääkäriin halua/uskalla mennä.
Menetelmä on amerikassa kovin suosituksi tullut pölynimuri abortti.
Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan imetään vaginan kautta vahinko pois.
 
Boobabe
Ehkäisyn kanssa pelleily on vain nykyajan länsimaalaisten järjenvastaisia huvituksia. Ennen vanhaan osattiin kyllä pitäytyä yhdynnästä silloin kun perheenlisäys ei ollut toivottu.
Oletko ihan järjissäsi? Vai provoiletko? Ehkäisy ei ole pelleilyä. Mulla on ollut ehkäisy vuosikausia enkä ole tullut raskaaksi. Jotkut ottavat sterilisaation kun lapsiluku on täysi eivätkä tule raskaaksi.
Kyllä kyllä. Mun isä on avioton lapsi joka annettiin adoptioon häpeän takia 40-luvulla.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
huoh.
Oletko ihan järjissäsi? Vai provoiletko? Ehkäisy ei ole pelleilyä. Mulla on ollut ehkäisy vuosikausia enkä ole tullut raskaaksi. Jotkut ottavat sterilisaation kun lapsiluku on täysi eivätkä tule raskaaksi.
Kyllä kyllä. Mun isä on avioton lapsi joka annettiin adoptioon häpeän takia 40-luvulla.
Otat siis riskin tulla raskaaksi pelkästään huvin vuoksi. Onko tässä järkeä? Aloittajan elämänvaiheessa hupiyhdynnässä ei ole mitään järkeä koska hän ei ole valmis perustamaan perhettä.
 
"tii-"
Otat siis riskin tulla raskaaksi pelkästään huvin vuoksi. Onko tässä järkeä? Aloittajan elämänvaiheessa hupiyhdynnässä ei ole mitään järkeä koska hän ei ole valmis perustamaan perhettä.
Mistä näitä kommentoijia tulee? Hupiyhdyntä? :D

Minusta ap:n ajatukset ovat ihan hyviä asioita pohdittavaksi, toki kannattaa listata ne positiivisetkin asiat. Ei ole lapsellista miettiä jaksaako sitä lapsen hoitamista, kai se on ihan aiheellista jokaiselle. Kannattaa myös miettiä sitä sitoutumista, lapseen ei tosiaan voi kyllästyä. Ap:n ajatus oli kuitenkin asteella "mitä jos kyllästyn" eikä "kun kyllästyn".

Mieti erityisesti sitä parisuhdetta ja sen kestävyyttä, sen lapsen isän pitäisi kuitenkin olla tukipilari nro 1. Tai olisitko valmis muuttamaan lähelle vanhempiasi saadaksesi heiltä tukea?
 

Yhteistyössä