Halla-aho pitää uuden hallituksen maahanmuutto-ohjelmaa hyvänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tavoitteet saavutettu:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30827588:
Sinä oletat, että minä tunnen kaikki täällä palstailevat? Minähän en voi tietää, keitä nämä kirjoittajat ovat olleet.

Miksi sinä kyselet tällaista? Mikset voi vain uskoa, kun sanon, että tällä palstalla nimettömät ovat tällaista huutaneet? Onko se sinusta jotenkin mahdottomuus? Jos taas et minua usko, niin mitä merkitystä silläkään on tässä keskustelussa? Kaikki ovat nyt onnellisia, kun maahanmuuttopolitiikka korjaantuu ja pakolaisia tulee Suomeen edelleen, eikös?

Eihän sun kaikkia tarvitse tuntea, vain ne, edes osa, jotka ovat huudelleet väittämälläsi tavalla.

Ai sä olet onnellinen siitä että maailmalla riittää pakolaisia, no kukin tyylillään...

Alkuperäinen kirjoittaja hyvähyvä;30827611:
Eihän sun kaikkia tarvitse tuntea, vain ne, edes osa, jotka ovat huudelleet väittämälläsi tavalla.

Ai sä olet onnellinen siitä että maailmalla riittää pakolaisia, no kukin tyylillään...

Missäs näin sanoin? Sanoin, että Suomeen tulee edelleen pakolaisia. Pakolaisuuden toivottavuuteen en sanonut yhtään mitään, ainoastaan siihen, miten he saavat apua.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30827621:
Missäs näin sanoin? Sanoin, että Suomeen tulee edelleen pakolaisia. Pakolaisuuden toivottavuuteen en sanonut yhtään mitään, ainoastaan siihen, miten he saavat apua.

Viestissä #26.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvähyvä;30827644:
Viestissä #26.

Ensinnäkin viesti #26 oli sinun viestisi.

Toiseksi, kuten jo sanoin, pakolaisten riittävyys ei ollut iloni aihe, vaan se, että he saavat apua myös Suomelta. Jos et tiedä mikä ero näissä on, niin se on valitettavaa.

Eikö tämä linjaus nyt ollutkaan sinusta hyvä juttu? Eikö uusi hallitus ollutkaan hyvä?

Mielenkiintoinen porttiteoria, mutta valitettavasti täysin perustelematon ja esittäjänsä kaltaisesti huuhaata.

Tai ehkä vihervasemmistolla on esittää joku Suomen allekirjoittama kansainvälinen ihmisoikeussopimus, jonka mukaan ulkomaalaisille tulee maksaa samanlaista sosiaaliturvaa kuin suomalaisille? :D

Toi on ihan perustuslaissa.
Laki on sama kaikille. Koskee niin kansalaisia kuin maassa laillisesti oleskelevia.

Älä taas jauha paskaa.

Perustuslaissa ei todellakaan sanota mitä väität siellä olevan.

Mä oletin, että ketju koskee maahanmuuttoa. En hoksinut, että jonkun ymmärryksessä "mamu" tarkoittaa tarvittaessa turistiakin.

En sit tiedä miten sun lukutaitosi tai ymmärryksesi perustuslakiin suhtautuu, mut ei toi hirveesti jätä tulkinnanvaraa.

6 §
Yhdenvertaisuus

Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30827609:
Tässä nimimerkille hyvähyvä eräs esimerkki siitä, että eräät eivät todellakaan näe maahanmuuttoon käytettäviä rahoja säästönä. Näitä suvisvääntöjähän täällä on ollut vaikka millä mitalla ennen vaaleja, mutta ovat tainneet ainakin vähentyä vaalien jälkeen.

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...llolle-virastoista-ja-viinin-ruokakauppoihin/

Sinä kun näköjään olet maahanmuutto- asiantuntija, kertoisitko miksi "taakkaa tulee jakaa" jos kerran maahanmuutosta on pelkkää hyötyä? Luulisi näistä kultamunista olevan suorastaan kilpailua jos he ovat niin hyödyllisiä kuin "suvakit" väittävät??

Entä miksi esim. Englanti on valmis jopa eroamaan EU:sta jos maahanmuuttajien määrää ei saa rajoittaa? Eikös heidän päinvastoin pitäisi olla onnellisia kun mamuja punkee ovista ja ikkunoista?

Riita leimahti maahanmuutosta – Toteutuuko Merkelin uhkaus? | Uusi Suomi

Tai miksi enemmistö eurooppalaisista vastustaa maahanmuuttoa, eniten niissä maissa joissa on paljon siirtolaisia (poikkeuksena Ruotsi)?

Kyselyn karu tulos: Eurooppalaiset tyrmäävät maahanmuuton | Uusi Suomi

Mä oletin, että ketju koskee maahanmuuttoa. En hoksinut, että jonkun ymmärryksessä "mamu" tarkoittaa tarvittaessa turistiakin.

En sit tiedä miten sun lukutaitosi tai ymmärryksesi perustuslakiin suhtautuu, mut ei toi hirveesti jätä tulkinnanvaraa.

6 §
Yhdenvertaisuus

Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

No sittenhän miesten asevelvollisuus on laitonta.;)

[QUOTE="Huoh";30827850]Sinä kun näköjään olet maahanmuutto- asiantuntija, kertoisitko miksi "taakkaa tulee jakaa" jos kerran maahanmuutosta on pelkkää hyötyä? Luulisi näistä kultamunista olevan suorastaan kilpailua jos he ovat niin hyödyllisiä kuin "suvakit" väittävät??

Entä miksi esim. Englanti on valmis jopa eroamaan EU:sta jos maahanmuuttajien määrää ei saa rajoittaa? Eikös heidän päinvastoin pitäisi olla onnellisia kun mamuja punkee ovista ja ikkunoista?

Riita leimahti maahanmuutosta – Toteutuuko Merkelin uhkaus? | Uusi Suomi

Tai miksi enemmistö eurooppalaisista vastustaa maahanmuuttoa, eniten niissä maissa joissa on paljon siirtolaisia (poikkeuksena Ruotsi)?

Kyselyn karu tulos: Eurooppalaiset tyrmäävät maahanmuuton | Uusi Suomi[/QUOTE]

Miksi pidät minua maahanmuuton asiantuntijana? Kysy näitä asioita perussuomalaisilta. Hehän sinne hallitukseen maahanmuuttopolitiikkaansa olivat viemässä. Ja Halla-Ahokin on ihan tyytyväinen taakanjakoon.

Tässä nimimerkille hyvähyvä toinen esimerkki kysymykseensä.

6 §
Yhdenvertaisuus

Kansalaisuutta ei mainita sanallakaan...

Kannattaa vaikka katsoa ulkomaalaislaki ja se, mitä siellä lukee toistuvasta sosiaalietuuksiin turvautumisesta maasta poistamisen perusteena.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30827931:
Miksi pidät minua maahanmuuton asiantuntijana? Kysy näitä asioita perussuomalaisilta. Hehän sinne hallitukseen maahanmuuttopolitiikkaansa olivat viemässä. Ja Halla-Ahokin on ihan tyytyväinen taakanjakoon.

Tässä nimimerkille hyvähyvä toinen esimerkki kysymykseensä.

Ai keskustalla ja kokoomuksella ei ole omaa maahanmuuttopolitiikkaa?

[QUOTE="qwerty";30827958]Ai keskustalla ja kokoomuksella ei ole omaa maahanmuuttopolitiikkaa?[/QUOTE]

Sanoinko näin? Nyt puhuttiin perussuomalaisista ja heidän tavoitteistaan. Luitko aloitusta?

Hallitusneuvotteluissa niinkuin neuvotteluissa yleensäkkin kaikki joutuvat antamaan jonkin verran periksi. Tällä kertaa keskusta joutuu nöytrymään vähiten koska sen puheenjohtaja on hallitustunnustelija. Varmaan palstalaisten ihannoimat vihreätkin joutuivat inan verran perääntymään neljä vuotta sitten.

[QUOTE="neuvottelija";30827984]Hallitusneuvotteluissa niinkuin neuvotteluissa yleensäkkin kaikki joutuvat antamaan jonkin verran periksi. Tällä kertaa keskusta joutuu nöytrymään vähiten koska sen puheenjohtaja on hallitustunnustelija. Varmaan palstalaisten ihannoimat vihreätkin joutuivat inan verran perääntymään neljä vuotta sitten.[/QUOTE]

Tämän useimmat palstalaiset tiesivät kyllä jo neljä vuotta sitten ja siksi perussuomalaisten oppositioon menoa tässä on neljä vuotta ihmeteltykin.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30827993:
Tämän useimmat palstalaiset tiesivät kyllä jo neljä vuotta sitten ja siksi perussuomalaisten oppositioon menoa tässä on neljä vuotta ihmeteltykin.

Jos sallitte että ryhdyn ennustajaksi niin ennustan että seuraavat neljä vuotta taivastellaan persujen hallitukseen menoa.

[QUOTE="neuvottelija";30828009]Jos sallitte että ryhdyn ennustajaksi niin ennustan että seuraavat neljä vuotta taivastellaan persujen hallitukseen menoa.[/QUOTE]

Juu, säpäleiden mielestä persut tekevät aina väärin.

[QUOTE="qwerty";30828024]Juu, säpäleiden mielestä persut tekevät aina väärin.[/QUOTE]

En ole missään kohtaan sanonut, että persut tekevät väärin. Olen koko ajan ihmetellyt vain näiden palstavaahtoajien kommentteja ja odotuksia. Ymmärrättekö mikä ero on puolueella ja palstavaahtoajalla?

[QUOTE="qwerty";30828028]Osaatko muuta sanoa kuin "sanoinko näin?"? :D[/QUOTE]

No noihin kommentteihin, joissa pistetään sanoja minun suuhuni, en osaa. No ensi kerralla voin sanoa "en sanonut näin". Onko se parempi? :D

[QUOTE="neuvottelija";30828009]Jos sallitte että ryhdyn ennustajaksi niin ennustan että seuraavat neljä vuotta taivastellaan persujen hallitukseen menoa.[/QUOTE]

Niin, ehkä. Tuolla jo ketjun alussa jo Halla-Ahoa tämän asian tiimoilta lainasinkin.

[QUOTE="qwerty";30828024]Juu, säpäleiden mielestä persut tekevät aina väärin.[/QUOTE]

Ja tähän vielä sen verran, että tuolla jo aiemmin sanoin, että nythän kaikkien luulisi olevan tyytyväisiä. Halla-Aho on tyytyväinen, Arhinmäki on tyytyväinen. Sinä olet tyytyväinen, minä olen tyytyväinen.

Mutta tuossa nyt esimerkiksi nimimerkki Huoh näköjään ei ole vieläkään tyytyväinen ja heitä tässä nyt ihmettelen. Ja olen ihmetellyt aiemminkin. Ja heistä Halla-Ahokin puhuu.

Minä en ole tyytyväinen. Haluaisin, että työperättömän maahanmuuton kustannukset budjetoitaisiin yhdeksi selväksi luvuksi. Eikä niin kuin nyt että päätetään maahanmuuttokiintiöistä miettimättä yhtään että mitä se tulee maksamaan

[QUOTE="neuvottelija";30828151]Minä en ole tyytyväinen. Haluaisin, että työperättömän maahanmuuton kustannukset budjetoitaisiin yhdeksi selväksi luvuksi. Eikä niin kuin nyt että päätetään maahanmuuttokiintiöistä miettimättä yhtään että mitä se tulee maksamaan[/QUOTE]

Eikös niitä laskelmia ollut tarkoitus tehdä?

Yhteistyössä