Kyllä meillä aika reilu tuo jako on, vaikka mies ei pyykkiä pesekään käytännössä koskaan. Minä teen suurimman osan talouden vaatehankinnoista koska mulla on esimerkiksi lasten vaatteista enemmän mielipiteitä, ja minulla on siis muistissa paremmin miten vaatteet lajitellaan ilman että tarvitsee joka pesulappua tihrustaa. Eli minä kesen oikeastaan kaiken pyykin, mies kyllä ripustaa ja viikkaa. Mun hommia on myös useimmiten vessan pesu, mutta onnistuu se mieheltäkin. Useimmiten minä laitan ruokaa nyt kun olen lasten kanssa kotona, viikonloppuisin menee tasan.
Mies useimmiten imuroi ja tekee viikkosiivousta muutenkin enemmän kun minä vien pienet lapset ulos pois jaloista. Mies on myös se joka käy useammin ruokakaupalla ja pesee käsin tiskattavat astiat.
Yhdessä/molemmat pyyhkii pölyjä, vaihtaa lakanoita (tätä mies ei tosin oma-aloitteisesti muista), pesee lattioita, täyttää ja tyhjentää astianpesukonetta ja siivoaa keittiötä.
Kyllä meillä aika hyvin tasan menee. Nyt kotivanhempana ollessa toki jossain jutuissa vaakakuppi kääntyy mun puoleen, toisaalta ihan pikkuvauva-aikana en tehnyt juuri mitään - eli se tekee kuka ehtii, jaksaa ja haluaa. Ei ole tarvinnut riidellä, joskus kyllä keskustella.