Mitä tähän oviskeskusteluun voin ottaa kantaa, niin mähän oikeastaan limailen ympäri kierron koko ajan todella paljon (joskus ärsyttää kun on ihan vetinen koko ajan!!) mutta sitten oviksen aikoihin sitä kyllä tulee tavalliseenkin verrattuna niin paljon että pakkohan se on huomata. Plus koostumus ja väri muuttuvat aavistuksen oviksen aikoihin. Kipuja ei yleensä ole ollut, mitä nyt ehkä vähän jotain nipistelyä. Menin muuten kerran juomaan vähän greippimehua yhdessä kierrossa ihan vaan ajatellen että josko siitä olisi jotain muutakin hyötyä ja herranen aika kun mun piti melkein kuukautissuojaa mennä laittamaan kun lainehdin....
Ehkä ei oo mulle ihan toi greippimehu kun muutenkin oon ku Niagaran putous. Silti oon kyllä suhteellisen heikkoa viivaa ovistikkuihin aina saanut, en varmaan kertaakaan aivan selkeää plussaa.
Vähän nyt pelottaa kun menkat sitten tosiaan olivat myöhässä useita päiviä ja kestivätkin tavallista pidempään, yli kaksi päivää enemmän kuin normaalisti ja olivat myös järkyttävän kipeät. Nyt sitten menkat on jo ohi, mutta eilen tunsin hirvittävän kipeiltä vihlaisuja alavatsalla useampaan otteeseen, meinasi ihan itku päästä kun sattui. Pelko sitten iski taas että mitä jos se kysta kasvaa / repeää / tulee uusi. Kauhea paniikki, toisaalta tiedän että kipu olisi varmasti vielä kestämättömämpi ja vertakin varmasti lykkäisi jos kystaan liittyisi, mutta en tiedä... Ahdistaa vain. Poliaika on ensi viikolle, mutta kohta multa kyllä kärvähtää hermot kun pelottaa ja ahdistaa tää tilanne kun koko ajan saa stressata kystaa ja mahdollista leikkausta / sitä että onko sitten enää toista munasarjaa. Ja nyt sitten kirsikkana kakun päälle vielä se, että nää menkat on oikeasti alkaneet kiukuttelemaan ja kivut sekä vuodon määrä tällä kertaa olivat jo niin hirveitä että pelkään tosissani että mulle on taas palaamassa ne teinivuosien menkat jotka olivat ennen pillereitä. Sitten se on sitä että vaan huudetaan sängyn pohjalla ja töihin lähteminen on aivan mahdottomuus kahteen päivään... Kai lääkäri voi jotenkin helpottaa kuukautiskipuja / vuodon määrää ilman ehkäisypillereitäkin, vai voiko? Kipulääkkeillä ei juuri ole tehoa, jotain muuta tarvitsisi olla. Pelkään nyt ottaa asiaa esille polilla kun pelottaa että sieltä tulee vaan että kärsi kivuista ja yritä vauvaa tai pillerit takaisin :/ En kyllä muutenkaan haluaisi pillereitä takaisin vaikkei me yritettäisikään, niin sekasin pisti kropan ja mielen...
Ovulaationkin ajankohta mietityttää nyt, kun menkkojen kettuilun vuoksi en osaa enää sanoa kuinka kauan ne antaa odottaa itseään ja siten sitten edes suhteellisesti sitä sopivaa päivää jolloin alkaisi testailla. Toisaalta en kyllä jaksaisi edes testailla kun stressi vaan nousee tikkujen myötä.
Vähän ottaa aivoon kun oma hääpäivä lähestyy kohisemalla ja haluaisin iloita tulevasta juhlasta sekä keskittyä valmisteluihin, mutta päässä pyörii lähinnä vauvat ja kuukautisongelmat, ei hääjutut. :/