Vasemmisto tuhoaa lapsiemme tulevaisuuden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pallo on sinulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pallo on sinulla

Vieras
Kyllä ei voi muuta kuin ihmetellä tätä vasemmistopuolueiden suoranaista tyhmyyttä. Heidän näkemyksensä mukaan Suomen ongelmat ratkaistaan ottamalla vain lisää lainaa. Suomen velkaantumisen tahti on jo nyt ollut huolestuttavaa, mutta vasemmiston mielestä samaa tietä pitäisi vain jatkaa. Heidän näkemyksistään tulee väkisinkin mieleen peilikuva vasemmiston äänestäjäkunnasta. Siellä pienituloinen Maija Möttönen paikkaa talouttaan ottamalla vain lisää pikavippejä ja kulutusluottoja. Maijalla tietää itsekin sen olevan turmion tie (kuten vasemmistokin), mutta ”vielä ei olla siinä pisteessä, etteikö vähän voisi ottaa lisää velkaa”. Näinhän mm. Arhinmäkikin asiaa perusteli, että häntäkin velkaantuminen huolestuttaa, mutta jos vielä vähän otettaisiin lisää lainaa.

Kun joku Maija Möttöstä viisaampi neuvoo Maijaa, että mitäpä jos lainan ottamisen sijaan muuttaisit halvempaan vuokra-asuntoon, ostaisit halvempia/heikkolaatuisempi kulutushyödykkeitä ja luopuisit turhan kalliista harrastuksestasi, niin vastaus on: ”en minä voi rapauttaa elintasoani”. (vrt. ”emme me voi rapauttaa hyvinvointivaltiota”).

Toisin kuin yksityishenkilöiden kohdalla – valtiolla velka periytyy tulevalle sukupolvelle. Maijan kuollessa hänen henkilökohtaiset varantonsa ja velkansa tasataan ja mikäli lopputulos jää negatiiviseksi, ei Maijan lasten tarvitse maksaa äitinsä rästivelkoja. Mutta valtion tasolla Maijan ja hänen kaltaistensa ”talousnerojen” päätöksistä vastaavat heidän ja meidän kaikkien lapset. He saavat maksaa takaisin jokaisen nyt lainatun euron, halusivat he sitä tai eivät.

Miettikää tilanne, jos Maijan lapset joutuisivat maksamaan äitinsä henkilökohtaiset velat Maijan kuollessa! Ympärillä olisi huutava ihmisjoukko, joka vaatimalla vaatisi Maijaa sopeuttamaan elinkustannuksensa suhteessa tuloihin. He eivät missään nimessä hyväksyisi ”elintason ylläpitoa” sillä kustannuksella, että lasten harteille jäisi lopulta maksaa tämä Maijan elintaso. Nyt kun samasta asiasta kuitenkin puhutaan valtiollisella tasolla, niin vasemmisto vain nyökyttelee ja jopa rohkaisee siihen.

Suurin osa vastuullisista vanhemmista toivoo ja pyrkii antamaan lapsillensa parasta. Heille pyritään antamaan mahdollisimman hyvät eväät ja lähtökohdat elämään. Harva meistä vanhemmista toivoo, että lapsen kasvettua aikuiseksi, hän saa aloittaa velkahelvetistä ja vasta sen hoidettuaan ehkä rakentaa hyvinvointia itselleen.

Nyt järki käteen!! Lapsiemme ei kuulu maksaa meidän lamastamme ja meidän virheistämme. Se vastuu kuuluu meille, vaikka se onkin kurjaa ja tervanjuontia. Perusteluksi ei riitä se, että ”en minä tätä lamaa aiheuttanut”. Ei sitä ole aiheuttanut sinun lapsesikaan!

Vasemmiston ideologia on kautta historian ollut siirtää vastuu jollekin muulle kuin itselle. Joten ei tämäkään ole siinä millään tavalla poikkeus. Oikeistolainen ajattelee, että minä rakennan hyvinvointia ja vastaan myös itse omasta hyvinvoinnistani. Vasemmistolainen ajattelee joka tilanteessa, että minusta pitää huolen joku muu.

Vasemmisto ajattelee muutenkin elämää mikrotasolla, ns. päivä kerrallaan. Se että jos nyt ei ole rahaa, niin hommataan sitä jostain. Sillä ei ole väliä vaikka se pitkällä aikavälillä olisi turmiollista.

Elekää ny kehatko :D Vasemmistopolitiikka on heleppoa: kaikille kaikkea toisten kustannuksella. Ekkö ite muka haluaisi lissää rahhaa hä? Opiskelijat, vanhukset, työttömät, tyhmät, laiskat ja muuten vaan saamattomat -> äänestäkää vasemmistoa. Viiään rahat pois niiltä, ketkä töitä tekkee ja jaetaan me ne keskenään. Jos sie kokoomusta tai kepua äänestät, jout pian töihin! :D

[QUOTE="Miranda";30779667]Elekää ny kehatko :D Vasemmistopolitiikka on heleppoa: kaikille kaikkea toisten kustannuksella. Ekkö ite muka haluaisi lissää rahhaa hä? Opiskelijat, vanhukset, työttömät, tyhmät, laiskat ja muuten vaan saamattomat -> äänestäkää vasemmistoa. Viiään rahat pois niiltä, ketkä töitä tekkee ja jaetaan me ne keskenään. Jos sie kokoomusta tai kepua äänestät, jout pian töihin! :D[/QUOTE]

Vanhukset saamattomia? Ikänsä aikaisin nousseet ja raskasta työtä tehneet saamattomia? Eiköhän ne ole jotkut ihan muut...

Minä ajattelen vasemmistolaisuuden solidaarisuutena: ne joilla on, antavat niille joilla ei ole. Lapsena ja nuorena olen saanut palveluita ja ennen kaikkea hyvän koulutuksen muiden maksamilla veroilla. Nyt olen kykenevä ja halukas maksamaan omat veroni niiden hyväksi jotka sitä tarvitsevat. Tämän päivän hyvinvointi on rakennettu eilispäivän solidaarisuuden ansiosta.

[QUOTE="Heinekeeni";30780389]Minä ajattelen vasemmistolaisuuden solidaarisuutena: ne joilla on, antavat niille joilla ei ole. Lapsena ja nuorena olen saanut palveluita ja ennen kaikkea hyvän koulutuksen muiden maksamilla veroilla. Nyt olen kykenevä ja halukas maksamaan omat veroni niiden hyväksi jotka sitä tarvitsevat. Tämän päivän hyvinvointi on rakennettu eilispäivän solidaarisuuden ansiosta.[/QUOTE]

Onneksi kaltaisiasi idiootteja löytyy vielä.:)

Valtiontalous ei ole kotitalous. Kun ihmiset jäävät työttömiksi, pitää valtion sekä maksaa työttömyysmenot että siltä jää saamatta verotulot. Lama-aikana oikeisiin kohteisiin tehty elvyttäminen maksaa itsensä takaisin pienempänä velkana, tätä ovat Suomelle suositelleet jopa IMF ja OECD. Tänään viimeksi brittiläinen The Economist ihmetteli, miksei Suomessa puhuta elvyttämisestä.

Jostain syystä meillä TV:ssä rahaa Wahlroosin Nordea-pankin propagandisti Kangasharju kertomassa, kuinka elvyttäminen on vastuutonta. Ei se ole. Ihmisten ajaminen työttömiksi on vastuutonta ja sitä velkaa me maksamme vielä pitkään.

Valtiontalous ei ole kotitalous. Kun ihmiset jäävät työttömiksi, pitää valtion sekä maksaa työttömyysmenot että siltä jää saamatta verotulot. Lama-aikana oikeisiin kohteisiin tehty elvyttäminen maksaa itsensä takaisin pienempänä velkana, tätä ovat Suomelle suositelleet jopa IMF ja OECD. Tänään viimeksi brittiläinen The Economist ihmetteli, miksei Suomessa puhuta elvyttämisestä.

Jostain syystä meillä TV:ssä rahaa Wahlroosin Nordea-pankin propagandisti Kangasharju kertomassa, kuinka elvyttäminen on vastuutonta. Ei se ole. Ihmisten ajaminen työttömiksi on vastuutonta ja sitä velkaa me maksamme vielä pitkään.

No nythän on elvytetty, eli eletty lainarahalla jo monta vuotta. Eli kerrotko tarkemmin mitenkä Suomen tilanne on nyt sen ansiosta parantunut? Onko lainaamalla rahaa saatu vaikka uusia työpaikkoja? Onko lainaamalla saatu vienti vetämään? Lainaamalla on kyllä saatu Suomi velkaiseksi ja ylläpidetty "hyvinvointivaltiota", eli että vaikka rahaa ei ole, niin palveluja silti piisaa.

[QUOTE="Heinekeeni";30780389]Minä ajattelen vasemmistolaisuuden solidaarisuutena: ne joilla on, antavat niille joilla ei ole. Lapsena ja nuorena olen saanut palveluita ja ennen kaikkea hyvän koulutuksen muiden maksamilla veroilla. Nyt olen kykenevä ja halukas maksamaan omat veroni niiden hyväksi jotka sitä tarvitsevat. Tämän päivän hyvinvointi on rakennettu eilispäivän solidaarisuuden ansiosta.[/QUOTE]

Onko lapsesi samaa mieltä? Rohkaise heitä lukemaan pitkälle ja menestymään, jotta he saisivat olla solidaarisia ja antaa rahansa niille ketä ei ehkä vain huvita... tai ovat luonnostaan vain tyhmiä... Sano että kovalla työllä et saa kivaa asuntoa ja kesämökkiä, mutta helsingin kontulan juopoille saat hommattua vuokrarahat ja apetta alle.

Suomen taloutta on elvytetty viimeisen 7 vuoden aikana noin 50.000.000.000 eurolla ja yhä ollaan kusessa: pitäiskö keksiä jotain muuta?

Vaikka tosiaan onhan tässä jo vuosikausia velalla elvytetty, ja jätetty kaikki uudistukset tekemättä. Ikävä fakta vain on se, että Suomessa väestö ikääntyy ja tuottaa näin yhä enemmän kuluja, kun samaan aikaan niiden maksajien joukko pienenee.

Joo ja kokoomus kokee päätehtäväkseen nimenomaan kurittaa keskiluokkaa ja varattomampia viemällä joka ikisen pennosen lomakosta. Rikkailta kyllä yrittävät poistaa kaikki perintöverot ja maksut ja samalla köyhemmille keksitään veroja ja maksuja maksun perään. Puhuvat muka ansioveroprosentin laskemisesta mutta lykkäävät varattomimmille ja keskiluokalle koko ajan moninkertaisia maksuja.

Ja auta armias jos ihminen sattuu olemaan työtön, eläkeläinen, opiskelija tai sairas. Silloin on kokoomuksen politiikan mukaan yhteiskunnan vihollinen numero yksi. Jos kokoomukselta kysytään niin nämä ihmiset voisi lähettää suoraan työleirille tai antaa eutanasiapillerit. Köyhienhän ei kokoomuslaisten mielestä kuulu "elää" saati millään tapaa tykätä elämästään. Kaikki nämä vaan risutalkoisiin tai muuhun kehittävään työhön parinsadan kilsan päähän kotoa. Palkkana korkeintaan 9 euron päiväpalkka. Pitäähän rikkailla orjat olla. Mutta ay-liitot, lakot ja kaikki työntekijöiden oikeudet alas.

En jaksanut lukea ap:n enkä muidenkaan nillitystä, mutta ole ihan rauhallisilla mielein, voi olla että saadaan kaikkien aikojen oikeistolaisin hallitus, jos sinne menee kok, persut, keskusta. Siinä ei ole sillon tilaa enää minkäänlaiselle inhimillisyydelle ja kovat arvot jylläävät entistä kovemmalla kädellä.

Hyvinvointivaltiosta on jäljellä kohta enää savuavat rauniot. Kiitos tyhmät äänestäjät.
Vaalituloksen perusteella voisi kuvitella (jos nuo kolme ovat isoimmat) että Suomen kansasta valtaosa olisi hyvin varakkaita, maajusseja tai yrittäjiä.
Näinhän todellisuudessa ei ole, valtaosa kansasta on tavallisia duunareita, höystettynä työttömillä ja vanhuksilla.

Ihmisille pitäisi opettaa, mitä politiikkaa puolueet harjoittavat. Moni äänestää selvästi ummikkona.

Suomesta halutaa yhtä oikeistolainen maa mitä venäjä on. Ihmisoikeudetkin tämä persesuomalainen puolue haluaisi poistaa isolta osalta kansaa.
Muistelkaapa mitä siinä puolueessa ajatellaan vammaisista, naisista, köyhistä, erivärisistä, erilailla ajattelevista ja homoista esimerkiksi.

Joo parempi on tää linjaus, ett suljetaan silmät; ei ole mitään köyhiä Suomessa. Esim. lapsilisän vähentäminen koskettaa eniten pienituloisia duunareita, työttömät ym. saavat sen erotuksen sossusta tai muista tuista ja suurituloisia muutama euro vähemmän kuussa ei hetkauta. Mutta pienituloiselle duunarille ne muutamatkin eurot on rahaa.

Mua ärsyttää tuo ajatus siitä, että jokainen ns. köyhä on idiootti työtön vikavippien ottaja. Mulla on akateeminen loppututkinto ja työskentelen naisvaltaisella alalla, joten palkkani jää alle 2500e (ja meitähän siis ei ole edes olemassa Suomessa). Yksinhuoltajana elätän perheeni ja pyrin tarjoamaan lapsilleni tarvittavat hyödykkeet ja harrastukset. Millä helkutin perusteella mun palkka on paljon pienempi kuin jonkun paperinpyörittelijän, vain siksi että olen nainen. Teen vastuullista työtä ja ilman minua ja kollegojani aika harva teistä kokkkareista ja persuista pääsisi edes sinne työpaikalleen. Ja sitten te haluatte vielä hajottaa ne hyvinvointivaltion rippeet, jotka vielä on jäljellä ja jotka auttavat minunlaisiani elämään sillä surkealla palkalla.

Mä niin toivon, että sdp ja vasemmisto nousee....

Joo parempi on tää linjaus, ett suljetaan silmät; ei ole mitään köyhiä Suomessa. Esim. lapsilisän vähentäminen koskettaa eniten pienituloisia duunareita, työttömät ym. saavat sen erotuksen sossusta tai muista tuista ja suurituloisia muutama euro vähemmän kuussa ei hetkauta. Mutta pienituloiselle duunarille ne muutamatkin eurot on rahaa.

Mua ärsyttää tuo ajatus siitä, että jokainen ns. köyhä on idiootti työtön vikavippien ottaja. Mulla on akateeminen loppututkinto ja työskentelen naisvaltaisella alalla, joten palkkani jää alle 2500e (ja meitähän siis ei ole edes olemassa Suomessa). Yksinhuoltajana elätän perheeni ja pyrin tarjoamaan lapsilleni tarvittavat hyödykkeet ja harrastukset. Millä helkutin perusteella mun palkka on paljon pienempi kuin jonkun paperinpyörittelijän, vain siksi että olen nainen. Teen vastuullista työtä ja ilman minua ja kollegojani aika harva teistä kokkkareista ja persuista pääsisi edes sinne työpaikalleen. Ja sitten te haluatte vielä hajottaa ne hyvinvointivaltion rippeet, jotka vielä on jäljellä ja jotka auttavat minunlaisiani elämään sillä surkealla palkalla.

Mä niin toivon, että sdp ja vasemmisto nousee....

Palkkasi on pienempi siksi, että et ole paperinpyörittäjä. Ei siksi, että olet nainen.

Yhteistyössä