Miss Suomen 178cm, 63kg pitäisi laihduttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierass

Vieras
Just.

Mallipomon neuvo Miss Suomelle: "Ainakin viisi kiloa pois"

Snellman on myös tyytyväinen siihen, että missikilpailun voittajalla on pituutta komeat 178 senttiä. Sen sijaan Rosa-Marian 63 kilon paino ei aiheuta riemunkiljahduksia.
- Antaisin neuvon, että ennen Miss Universum -kisoja on saatava ainakin viisi kiloa pois. Se vain on niin, että mitä hoikemmassa kunnossa on, sen paremmin siellä pärjää.

- Missin täytyy olla kiinteä, eli pelkkä laihduttaminen ei riitä. Toisaalta liian bodattu ei saa olla, vaan naisellisuus on säilytettävä.
Snellman on varma, että Suomessa Rosa-Maria pärjää joka tapauksessa hyvin. Missin sopivuutta mallin töihin hän ei osaa arvioida, ennen kuin näkee tämän ilman meikkiä.
- Tällä hetkellä hän tietysti on liian iso malliksi, valitettavasti se vain on näin.

Mallipomo Snellman ei vain ymmärrä, että missi on eri asia kuin malli. Missit on klassisen kauniita ja hieman on muotojakin. Mallit on niitä, jotka tilataan mihin tahansa kuvauksiin ja kropan pitää olla sellainen, että koko 34 menee vaatteista päälle tuosta noin vain.

Mallipomo Snellman ei vain ymmärrä, että missi on eri asia kuin malli. Missit on klassisen kauniita ja hieman on muotojakin. Mallit on niitä, jotka tilataan mihin tahansa kuvauksiin ja kropan pitää olla sellainen, että koko 34 menee vaatteista päälle tuosta noin vain.

Luulin myös että missien pitää olla sellaisia klassisia ja terveen näköisiä hoikkia naisia, en tosin ole mitään missijuttuja koskaan seurannut kun ei oikein kiinnosta, mutta vähän yllätyin tästä. En tiennyt että niilläkin on jotain ikuisia viisikiloisia jotka pitää hoikankin päältä karistaa. Tuon Bmi:kin on alle 20 niin luulisi olevan just hyvä.

Itsehän on alansa valinnut ja tuolla alalla nyt suositaan laihoja.
Mun silmiin oikein sopiva missiksi kyllä. Mutta valitettavasti nuo katsoo sitä vaa'an lukemaa eikä niinkään kroppaa kun töitä jaellaan myöhemmin.. Silti pitäisi pitää erillään missit ja mallit. Malliksi ei ketään pakoteta joten ne kilovaatimukset ovat verrattavissa vaikkapa jonkun muun alan esim.hygieniapassiin tai että läpäiset hitsauskokeet jne. ;) Yks tekee töitä kropallaan ja toinen muilla taidoilla.

Hlökohtaisesti katson mittoja ja peilikuvaa, en vakaa. :) Mutta en olekaan missi tai malli, hih.

Siis eihän tuossa siitä ole kyse, etteikö olisi hyvä ja hyvännäköinen juuri tuollaisena, mutta valitettavasti se vaan on niin, että esim. Miss Universium-kilpailuihin on turha lähettää ja mallintöitä tuskin saa..missit siis tekee useimmiten jonkinlaisia mallihommia ja sellaisiin pyrkivät.
Mä oonkin joskus miettinyt, että mikä koko missikisojen funktio nykyisin on, kun ei pikkutyttöjäkään ko. pesti kiinnosta, niille ei ole kysyntää mallimarkkinoilla ja Suomen tapauksessa kansainvälinen menestyskin jää haaveeksi.

Esimerkiksi viime vuoden Miss Universe oli 178cm/48kg, sitä edellinen 180cm/57kg, 179cm/56kg jne.
Ihan oikeassahan toi siis on kun sanoo, ettei tule noin "isona" pärjäämään.

Voi tuntua hullulta joo, mutta itse on tuonne hakeutunut niin luulisi, että on valmis ottamaan neuvoja ja tekemään asioita sen eteen, kun Suomea edustamaan on hakeutunutkin.

Siis eihän tuossa siitä ole kyse, etteikö olisi hyvä ja hyvännäköinen juuri tuollaisena, mutta valitettavasti se vaan on niin, että esim. Miss Universium-kilpailuihin on turha lähettää ja mallintöitä tuskin saa..missit siis tekee useimmiten jonkinlaisia mallihommia ja sellaisiin pyrkivät.
Mä oonkin joskus miettinyt, että mikä koko missikisojen funktio nykyisin on, kun ei pikkutyttöjäkään ko. pesti kiinnosta, niille ei ole kysyntää mallimarkkinoilla ja Suomen tapauksessa kansainvälinen menestyskin jää haaveeksi.

Esimerkiksi viime vuoden Miss Universe oli 178cm/48kg, sitä edellinen 180cm/57kg, 179cm/56kg jne.
Ihan oikeassahan toi siis on kun sanoo, ettei tule noin "isona" pärjäämään.

Voi tuntua hullulta joo, mutta itse on tuonne hakeutunut niin luulisi, että on valmis ottamaan neuvoja ja tekemään asioita sen eteen, kun Suomea edustamaan on hakeutunutkin.

Hyi, nuo mitathan ovat reippaasti alipainon puolella! Ei ole tervettä, ei!

Joo, aika sairas kehityssuunta tuolla alalla kyllä.

Toki meitä on monen mallisia ja kokoisia ja joku näyttää vielä ihan hyvältä ja hoikalta, vaikka bmi olisi ylipainon puolella ja joku taas, vaikka bmi olisi selkeästi alipainon puolella, eli bmi ei aina kerro, mutta onhan toi aika hölmöä, että ihan perusvaatimus on niin pienikokoinen pituuteensa nähden, että menee periaatteessa "luonnonoikun" puolelle.

Mietimme tässä yhtenä päivänä mieheni kanssa että missäköhän noita missejä oikein punnitaan.
Kun minä laihduin surutyötä tehdessäni niin että painoa oli 61 kiloa (pituus 174) niin olin suorastaan järkyttävän laiha. Lihakset oli olemassa edelleen mutta luut töröttivät melkoisen ikävästi. Jotenkin tuntuu että ilmoitetut missien painot eivät aivan voi täsmätä...

Alkuperäinen kirjoittaja mitenkähän on;30778195:
Mietimme tässä yhtenä päivänä mieheni kanssa että missäköhän noita missejä oikein punnitaan.
Kun minä laihduin surutyötä tehdessäni niin että painoa oli 61 kiloa (pituus 174) niin olin suorastaan järkyttävän laiha. Lihakset oli olemassa edelleen mutta luut töröttivät melkoisen ikävästi. Jotenkin tuntuu että ilmoitetut missien painot eivät aivan voi täsmätä...

Et ilmeisesti ole nähnyt livenä nuita missejä? Tai jotain todella kevyitä malleja?

Niiden RUUMIINRAKENNE on erilainen kuin monilla muilla, ne on pituudestaan huolimatta hyvin pienikokoisia ja pieniluisia.
Eli vaikka sinun (tai minun) luut törröttäisivät jo 60kg tietämillä, niin pienirakenteisimmilla niin ei välttämättä käy vasta kuin viidenkympin alkupäässä.
Ja sitten taas joku näyttää hoikalta ja timmiltä 75-kiloisena.

Rakennekysymys, eli jotkut ovat keskivertoa isokokoisempia, suurinosa "normaalikokoisia" ja sitten on ne rakenteeltaan pienet kuten esimerkiksi moni missi tai malli.
Tosin Suomessa missit on pääosin (onneksi) ihan normaalin kokoisia, eikä vaatimuksena ole todella harvinaista pienikokoisuutta.

Oikeasti, jos ihmisellä törröttää luut ja on JÄRKYTTÄVÄN laiha mitoissa 174/61 niin pitäisi tajuta, että on rakenteesta kysymys ja luultavasti vaan "isokokoinen" ja/tai omaa hyvin ulkonevat luut.

Tai sitten sinä liiottelet tuon järkyttävän laihuuden ja luiden törröttämisen kanssa. :D

Esimerkiksi jos minä laittaisin kavereideni kroppakuvia riviin, niin lähes kaikki näyttäisi suunnilleen yhtä hoikilta.
Mutta sitten, kun olisivat livenä rivissä, niin osa olisikin selkeästi isokokoisempia ja joku selkeästi pienikokoisempi, joku "keskiverto" jne., vaikka jokainen hyvässä kunnossa ja "timmi" onkin.

Aika turha pelkkien kuvien perusteella vertailla.

No minä taas olen kaikista hoikimmilla ajoillani painanut 59-60 kiloa ja pituus on 176 cm. En ollut mikään liian laiha ja luut ei törröttäneet, olin todella hoikka kyllä ja tuo paino on mulle varmaan se alhaisin missä voin olla vielä terveenä ja syödä kaikkea mahdollista, tietenkään ei liikaa. Nykyään paino onkin noin 70, en ole ylipainoinen mutta koen itseni isoksi tässä kilomäärässä, joku toinen taas ei kokisi. Ja ihan samalla tavalla on naisia jotka minun pituudella voi helposti painaa vähemmän kuin tuon 59 ja silti olla täysin terveitä, riippuu varmaan paljon tosiaan siitä onko sellainen hento vai isompi rakenteinen.

Yhteistyössä