Miksi joillain on semmoiset omituiset kohonavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "murina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"murina"

Vieras
Siis ihan järkyttäviä on kohonavat. Kaunis normaalinapa on kuoppa. Piste. Miksi joillain on sitten myös kohonapa? Onko kätilö leikannut napanuoran väärin vai vanhempi hoitanut napatynkää vauvalla jotenkin väärin? Oi miksi oi miksi.

Musta tuntuu, että nykylapsilla on kaikilla sellaset. Oisko sairaaloissa joku uus käytäntö napanuoran suhteen. En tiiä. Odotan mielenkiinnolla vastausta, jos joku tietää. :D Mua ne nyt ei suuremmin ahdista.

Joo toki joillekin jää sellainen 10cm napa jos se leikataan vähän pidemmältä, toisille ne leikkaa sen ihan tyvestä ja vielä kaivaa siihen kuopan. Niin syntyy napakuoppa, se ainoa normaali napa.

Se nyt on ihan rakenteellinen seikka ja riippuu varmaan millainen napanuorakin on ollut. Paksunapanuoraisella on kunnon leveä kuoppanapa, ohut napanuoraisella on paljon pienempi nöpönapa.

Meillä harjotteleva kätilö jätti solmi napanuoran hieman liian ylhäältä ja napatyngän irtoamisen jälkeen vauvalle jäi 0,5 cm napavartta, neuvolasta saivat onneksi sellaisella tökötillä sen kuivatettua normaaliksi mutta sanoi ensin että siihen voi tulla pieni pallo napa mutta ei se vaarallista oo. Lohduttaa hirveesti sitä koulukiusattua joka itkee uimahallin pukkarissa...

Ne on hoikkia? Läskillä napa on kuoppa...

Ei taida olla painosta kiinni vaan siitä kuinka on se napanuora leikattu vauvana.
Itse alipainoinen ja vatsaan ei kerry rasvaa juuri yhtään normaalipainossakaan, silti aivan nätti kuoppa ja näkyy napa viivamaisena.
Sen verran on tullut nähtyä napoja jotta olipa se mies tai nainen, lihava tai laiha niin napoja on monenlaisia. Ehkä sitten enemmän treenaavilla näkyy silleen "viivana" napa mutta mutta.. Voi toki olla jotta itsekin olen "läski" mutta en vain tajua sitä. ;)

[QUOTE="murina";30768846]Siis ihan järkyttäviä on kohonavat. Kaunis normaalinapa on kuoppa. Piste. Miksi joillain on sitten myös kohonapa? Onko kätilö leikannut napanuoran väärin vai vanhempi hoitanut napatynkää vauvalla jotenkin väärin? Oi miksi oi miksi.[/QUOTE]

Täällä Ruotsissa syntyneen lapsen isä leikkaa yleensä napanuoran. Kätilö vaan näyttää että mistä kohdin se on leikattava.

Meidän lapsilla jättivät pitkän napanuoran tyngän ja heillä on kyllä ihan normaalin navan näköinen napa.

Oma napa taas on varmaan tuon aloittajan tarkoittama kohoava napa kun tulee ympäröivän ihon tasalle. Ja raskauden toisella kolmanneksella pullahtaa ulos. Ja omaa napaa olen perustellut sillä että minulla on suhteellisen tiukka vatsalihaksien väli, vaikka vatsalihaksia en näkyviä omistakkaan niin napa ei pääse vetäytymäänkään sinne sisään.

Mutta jos kokeilen esimerkiksi miehen napaa sormella ja pyydän häntä jännittämään vatsalihaksia niin hänellä tuntuu selkeä kuoppa vatsalihaksissa navan kohdalla.

[QUOTE="hilkka";30769779]Meidän lapsilla jättivät pitkän napanuoran tyngän ja heillä on kyllä ihan normaalin navan näköinen napa.

Oma napa taas on varmaan tuon aloittajan tarkoittama kohoava napa kun tulee ympäröivän ihon tasalle. Ja raskauden toisella kolmanneksella pullahtaa ulos. Ja omaa napaa olen perustellut sillä että minulla on suhteellisen tiukka vatsalihaksien väli, vaikka vatsalihaksia en näkyviä omistakkaan niin napa ei pääse vetäytymäänkään sinne sisään.

Mutta jos kokeilen esimerkiksi miehen napaa sormella ja pyydän häntä jännittämään vatsalihaksia niin hänellä tuntuu selkeä kuoppa vatsalihaksissa navan kohdalla.[/QUOTE]

Jaa-a jos napa pullahtaa ulos niin silloinhan se pääsee lihasten välistä pullahtamaan...

[QUOTE="hilkka";30769779]Meidän lapsilla jättivät pitkän napanuoran tyngän ja heillä on kyllä ihan normaalin navan näköinen napa.

Mutta jos kokeilen esimerkiksi miehen napaa sormella ja pyydän häntä jännittämään vatsalihaksia niin hänellä tuntuu selkeä kuoppa vatsalihaksissa navan kohdalla.[/QUOTE]

Älä missään nimessä haistele sormeasi sen jälkeen, kun olet koetellut miehesi napaa...

Yhteistyössä