Miten hoidat kauneuttasi/laittaudut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mam...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mam...

Vieras
Mitkä ovat kauneusrutiinisi?
Meikkaatko päivittäin? Mitä meikkejä käytät?
Miten laitat hiuksesi? Värjäätkö, käytkö säännöllisesti kampaajalla?
Kuinka usein hoidat ihoasi, teet kasvonaamioita?
Lakkaatko kynsiäsi?
Käytätkö hajuvettä?
Miten pukeudut?
Oletko tyytyväinen itseesi?

Niin ja loppuun vielä ikäsi, onko lapsia ja tämänhetkinen ammattisi.

Itsellä kaksi lasta ja toisen lapsen vauvavuosi lähenee loppuaan. Tuntuu että olen kadottanut itseni. Jotenkin en osaa enää meikata muuten kuin ripsari+meikkivoide- akselilla. Tuntuu jotenkin turhamaiselta laittaa huulikiiltoja ja luomiväriä, vaikka eihän se nyt sitä aina tarkoita. Haluaisin rohkeutta taas löytää naisellisen puoleni. Käyttää ehkä enemmän naisellisempia vaatteita, laittaa hiuksia eri tavalla, meikata enemmän... Kai ajanpuute myös iso syy siihen ettei laita itseään niinkuin ennen. Itsellä ikää 23 ja tällä hetkellä kotiäiti.

Ihannoin niitä äitejä jotka panostavat myös itseensä ja silti ovat hyviä äitejä lapsilleen. Rohkaisuja siis tännepäin kiitos! :)

En meikkää päivittäin. Töihin ja kouluun ehostan hiukan. Ripsaria ja kulmia hiukan ei muuta. Kampaajalla olen käynyt viimeksi 9 vuotta sitten, en siedä kyseistä touhua, leikkaan hiukseni itse kun siltä tuntuu. Muutoin hiukset saa olla niin kuin on, en juuri harjaa niitä enkä tee niille muutenkaan yhtään mitään.
Ihon pidän puhtaana vedellä ja sen jälkeen ripaus rasvaa, naamioita ehkä kerta vuodessa jos sitäkään, en lakkaa kynsiäni leikkaan vain lyhyeksi. Hajusteitakin käytän todella vähän ja pukeudun itse tehtyihin vaatteisiin, kirppisvaatteisiin sekä tuunattuihin vaatteisiin. En seuraa muotia ollenkaan. Olen tyytyväinen siihen miltä näytän ja tyytyväinen itseeni. Olen 42 vuotias, nuorisotyössä työskentelevä ja opiskelen toista tutkintoa nuoriso-ja vapaa-ajanohjaajaksi.

Meikkaan töissä päivittäin. BB-voide, puuteri, aurinkopuuteri, ripsiväri ja huulikiilto. Kulmat käyn värjäyttämässä/nypityttämässä.

Pukeutuminen töissä siistiä asiallista linjaa, tyyliin suorat housut, pusero, jakku. Kotona sitten enempi urheiluvaate/verkkarilinjaa. Kauppaan jne laitan farkut.

Koruja käytän päivittäin ainakin korvikset ja kaulakoru, useimmiten rannekoru. Juhliin sitten enemmän, töihinkin usein vähän näyttävämpiä koruja.

Hajuvettä käytän päivittäin, kevyttä sellaista. Juhliin hieman vahvempaa.

Hoidan ihoani kasvovedellä, silmänympärysvoiteella ja päivä- ja yövoiteella.

Hiukset on lyhyet ja niitä en yleensä laita sen kummemmin. Värjäys ja kunnon leikkaus kerran kuussa.

Ikää 42 v.

Neljän lapsen äiti, kätilö. Päivittäin ripsari+meikkivoide! kampaajalla parin kk välein. Koruja en käytä juurikaan arkisin, juhlissa. Vaatetuksena yleensä vaeårkkarit tai farkut, juhlapukeutumisen sit erikseen :)
Kynsilakkaa vain varpaankynsissä, kasvonaamiota en tee koskaan, hajuvettä kotioloissa joskus.

Mites ihokarvojen laita - kainalot, sääret, bikinialue (sheivaattko kokonaan, vai osittain)? Sheivailetteko päivittäin?

Itse kainalot sheivaan päivittäin, sääret ehkä kerran viikkoon, bikinialue vaihtelevasti.

Mitkä ovat kauneusrutiinisi? Putsaan naamani 1-2 krt päivässä ja laitan naamarasvaa

Meikkaatko päivittäin? Mitä meikkejä käytät? Joskus meikkaan. Laitan silmänrajaukset, ripsiväriä ja meikkipuuteria. Kerran viikossa ehkä.

Miten laitat hiuksesi? Värjäätkö, käytkö säännöllisesti kampaajalla? En värjää. Käyn parturissa noin 1,5kk välein. Minulla on lyhyet hiukset, sellaiset vähän irokeesinmalliin leikatut. Ne laitan joka aamu hyvin.

Kuinka usein hoidat ihoasi, teet kasvonaamioita? Pari kertaa vuodessa.

Lakkaatko kynsiäsi? Joskus lakkaan, minulla on mustaa kynsilakkaa.

Käytätkö hajuvettä? Joka päivä

Miten pukeudut? Ostan vaatteet EMP:ltä, että aika rock-henkisesti.

Oletko tyytyväinen itseesi? Jo vain.

Meikkaan päivittäin, vähintään cc-voide ja ripsiväri, usein myös luomiväri.
Hiukset laitan päivittäin "harakanpesä"nutturalle, kampaajalla käyn 1,5kk:n välein ottamassa raidat ja tasaamassa latvat/siistimässä otsiksen.

Suihkussa käyn joka ilta, ajalen samalla kainalot, sääret ja alapään (en ole täysi posliini, karvakolmio on tallella :D )
Kasvojen ihon kuorin kerran viikossa kahvinpuruilla, vartalon pesen joka kolmas päivä kuorivalla suihkugeelillä. Rasvaus aina suihkun jälkeen.
Kasvojenpesuun käytän lactolinen hellää kasvopesuainetta, voiteena Nivean sininen.

Hajuvettä käytän päivittäin, kevyt ja raikas tuoksu. Voimakkaat tuoksut sattuu omaankin nenään.

Koruina aina hopeiset Talon sydän-sarjan korvikset, kaulakoru, sormus ja rannekoru.
Kynnet hoidan viikottain, lakan käytön olen rajoittanut minimiin, kynnet hapertuvat kynsilakasta.

Vaatetus on rento, mutta vartaloa myötäilevä. Käytän usein mustia vaatteita. Tänään päällä mustat lämpösukkikset ja neulemekko, pitkävartiset villasukat.

Ikää 32. Lapsia kaksi, nuorempi 2v. Olen vielä hoitovapaalla.

Meikkaatko päivittäin? Mitä meikkejä käytät? Meikkaan. Olen aina tykännyt meikata. Meikkivoide, poskipuna, vähän luomiväriä, rajaukset, kulmakarvat vain geelillä, ripsari.

Miten laitat hiuksesi? Värjäätkö, käytkö säännöllisesti kampaajalla? Mulla on luonnollisesti vaalea tukka, jota vain hoidan hopeashampoolla ja säännöllisellä leikkauksella.

Kuinka usein hoidat ihoasi, teet kasvonaamioita? Joka päivä hoidon. Teen rullausta neulalla, laitan kasvovoiteet aamuin illoin, silmänympärysvoiteet, puhdistan, ja laitan kasvovettä.

Lakkaatko kynsiäsi? Harvoin. Ei pysy, kun pesen jatkuvasti käsiä.

Käytätkö hajuvettä? Harvoin.

Miten pukeudut? Aikalailla katson muotia, mutta omien mieltymysten mukaan. Säännöllisesti uusin kaapin sisältöä.. Myyn vanhaa ja ostan uutta tilalle.

Oletko tyytyväinen itseesi? No joo, olen. Kroppa ok, naama ok (en näytä ikäiseltäni ollenkaan), vaatteet ok. Saan paljon kehuja ulkonäöstäni. Laittaudun, mutta olen luonnollinen.

2 lasta, 28v, opiskelija / teen osa-aikaisesti töitä.

:)

Aaamulla pesen hampaat ja harjaan hiukset. Sit (kun on aurinkoista) kerros aurinkovoidetta naamaan ja automatkalla letitän hiukset. Ja illalla saunaan. Sen päälle kosteusvoiteet ja dödöt sun muut.

Ja mä teen ulkona raskasta fyysistä duunia.

Vapaalla sit vähän monimutkaisemmat rituaalit.

Näin!

Meikkaatko päivittäin? Mitä meikkejä käytät?
- Lähes päivittäin, riippuen siitä mitä on ohjelmassa. BB-voide, puuteri, hiukan luomiväriä, ripsiväri. Kulmat värjäytän ja nypin säännöllisesti.

Miten laitat hiuksesi? Värjäätkö, käytkö säännöllisesti kampaajalla?
- Lyhyet hiukset. Käyn kampaajalla 1,5kk välein ja värjään vähän harvemmin.

Kuinka usein hoidat ihoasi, teet kasvonaamioita?
- Puhdistan aamuin illoin, laitan yöksi kevyttä kasvovoidetta. Kuorinta 1-2 kertaa viikossa saunan yhteydessä.

Lakkaatko kynsiäsi?
- En.

Käytätkö hajuvettä?
- Kevyttä edt:tä joskus.

Miten pukeudut?
- Yleensä farkut/stretch-housut/verkkarit ja yläosaksi jotain tilanteeseen ja vuodenaikaan sopivaa. Tai joku kiva mekko.

Oletko tyytyväinen itseesi?
- Ihan tyytyväinen. Hiustyyliin kaipaisin muutosta, mutta toisaalta tämä nykyinenkin on kiva ja kasvatusprojekti on ärsyttävä.

- 32 vuotta, kaksi lasta (4 ja 2), sosiaalialalla.

Pesen hampaat ja kampaan hiukset,riippuu päivästä laitanko hiukset kiinni.
Laitan kosteusvoidetta ja deodoranttia.
Kerran tai 2 viikossa sheivaan kainalot,sääret ja alhaalta.

Kerran tai 2 viikossa teen kasvohoidon, samalla myös jalkakylpy ja hoito.
Harvoin lakkaan kynsiä.

En meikkaa joka päivä,kun meikkaan niin, teen yleensä hillityn tai nudemeikin.
Koruja käytän päivitäin, vihki ja kihlasormukset,korvikset ja kultainen horoskooppiriipus aina,muita koruja vaihtelevasti.

Hajuvesiä käytän useasti, paitsi jos meen töihin tai terveyskeskukseen.
En käy kampaajalla enkä värjää.

Yleisemmin pukeudun farkkuihin, sctreh- housuihin, joskus suorat housut, lyhyt ja pitkähihaiset t-paita tai toppi ja neuletakki yleensä.
Kesällä useasti mekko tai hame.
Kotona voi olla välillä olla rennompi asu päällä.

Tytyväinen olen ihteeni mutta terveyden takia puodan painoa.
38, ei lapsia, lähihoitaja.

Viimeksi muokattu:
26v sairaanhoitaja kolmivuorotyössä.

Kasvot pesen herkän ihon pesuaineilla päivittäin, kosteutus apteekkituotteilla. Päivittäinen meikki on sekoitus kahdesta meikkivoiteesta, peitevoide nypyille, poskipunaa, kulmakynää ja ripsiväriä. Meikkaamseen menee n. 5 minuuttia. Huuliin sävyttävää huulirasvaa. Näyttävämmin meikatessa käytän valokynää ja varjostuksia, silmien rajausta ja luomiväriä.

Hiukset ovat luonnostaan hyvän väriset ja hyväkuntoiset (vähän liiankin: suorat ja lasimaiset) joten en hiuksia värjää. Aiemmin kun oli pitkä tukka, kävin 1-2 kertaa vuodessa tasaamassa latvat, nyt leikkasin pitkän polkan jota täytyy ehkä useammin leikata. Useimmiten hiukset pesen ihan markettishampoolla, ei hoitoainetta. Suihkautan muotoilevaa lämpösuojaa ja föönaan tukan paksuksi. Jos haluan erityisesti laittaa hiuksia, kiharran suoristusraudalla.

Suihkussa käyn melkein joka päivä, samalla sheivaan ainakin kainalot ja siistin bikinialuetta. Kesällä sääret joka päivä.

Pukeudun aika tavallisesti, yritän korostaa parhaita puolia ja häivyttää ongelmakohtia. Viime talvena ''univormu'' oli tummat pillifarkut, rento kauluspaita ja neule, jalassa nahkanilkkurit. Usein mulla on joku iso huivi, talvella paksumpi ja lämpimämmällä ohut ja kevyt. Lämpenevät ilmat tuovat garderobiin hameet ja shortsit, mulla on nätit pitkät jalat joita mieluusti esittelen :) Yläkroppa taas on pieni, olen aika laiha mutta leveälanteinen, hartiat taas ovat kapeat ja rinnat eivät kelpaisi Maisa Torpalle :D Paidoista tykkään rentoina, ei mitään telttoja muttei ihonmyötäisinäkään. Kovin avonaisista vaatteista en pidä.

Koruja en korviksia lukuunottamatta juurikaan käytä: juhliin toki asustaudun.

Yhteistyössä