?
-.-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eri henkilö;30753101:Olen kyllä samaa mieltä realistin kanssa.
Mitä tulee asuntoasiaan. Niin kyllähän sen vähän kalliimman asunnon kulut on helpompi arvioida, kun halvan auton. Okei, asut kaueampana koska halvempaa. Mutta tarvitset auton, ja koska ei ole varaa kuin halpaan, saa koko ajan jännittää mitä uusia kuluja autosta tulee. Eli kun alkaa laskemaan, se kalliimpi asunto on mahdollisesti jopa pitkällä tähtäimellä vähän halvempi. Varsinkin jos lähempänä voi kulkea jalan taikka pyörällä töihin, harrastuksiin ja lapset samaten ilmaiseksi kulkevat kouluun.
Ja itse ainakin arvostan siivoojien työtä, vaikka mielestäni heillä palkka on kohdillaan työn vaativuuteen nähden.
Ja itse olen amk-insinööri joka nyt kahden lapsen kanssa opiskelee maisterivaihetta eli vuoden kuluttua pitäisi olla diplomi-insinöörin paperit taskussa. Miehen tuloilla elelee neljä henkeä. Kyllähän tässä saa laskea mihin on varaa, mutta onneksi parempi palkka häämöttää jo lähitulevaisuudessa.
Niin et sun mielestä on ok että esim. siivojan palkka on niin alhainen että hänen pitää kuitenkin mennä myös sossun luukulle kun ei tule toimeen?
Kyllä palkan pitäisi aina olla sellainen että sillä tulee toimeen.
Se nyt on päivänselvää että tulojen mukaan eletään. Mutta kun moni joutuu käymään siellä sossun luukulla siltikin, vaikka eletään jo hyvin niukasti.
Ja tiesitkö, niitä siivoojia tarvitaan siellä tuppukylissäkin missä olennaisinta on oma auto