Vauvan puurot ja vellit mietityttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pepti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pepti

Vieras
Mulla on maitoallerginen vauva, joka syö nyt aamuisin ja iltaisin riisi- ja kauravelliä (ovat maidottomia). Haluaisin pikkuhiljaa alkaa kumminkin testaamaan vauvalla myös muita viljoja: vehnä, ruis, ohra.

Onko todella niin, että kaupoista ei löydy muita puuroja/vellejä ilman maitoa vauvoille? Vauvani on nyt 7kk. Muutamia valmiita hedelmäpuuroja löytyy, mutta kaikissa löytämissäni on mukana lisäksi omenaa tai sitruunaa ja vauvani on niille allerginen myös.

Minkä ikäinen vauva saa syödä esim. nalle puuroja ns. 'aikuisten hyllystä'? Eli ei vauvanruokahyllystä.

Kuinka päästä testaamaan vehnä, ruis ja ohra jos allergiavauvalle ei missään myynnissä sopivia puuroja?

Mä tein velliä jauhamalla tavan ryynit sauvasekoittimella ihan hienoksi ja sit keitin sen löysäksi velliksi meidän tapauksessa maitoon ja sinun tapauksessa veteen tms.

Eiköhän niitä "aikuisten" puuroja saa alkaa syöttää ihan siinä vaiheessa kun viljoja aletaan testailee. Ei niissä ole muuta kuin ehkä rakenne voi olla joistakin lapsista ällö.

Mä tein velliä jauhamalla tavan ryynit sauvasekoittimella ihan hienoksi ja sit keitin sen löysäksi velliksi meidän tapauksessa maitoon ja sinun tapauksessa veteen tms.

Eiköhän niitä "aikuisten" puuroja saa alkaa syöttää ihan siinä vaiheessa kun viljoja aletaan testailee. Ei niissä ole muuta kuin ehkä rakenne voi olla joistakin lapsista ällö.

Erona on myös hinta, onhan se kiva maksaa 10-15e/kg vauvapuuroista, kun normi paketti on n.1-1,5e/kg :laugh:

Kiitos vastanneille. Menen seuraavaksi ostamaan Nalle puuroja Mukkusvellien loputtua ja jauhan hiutaleet hienommiksi, jotta saa velliä. Tuo hintajuttu oli myös hyvä pointti!

Kaurapuuro? Sisältää kauraa, teet veteen. Noin vauvojen valmiit puurot sisältävät kaikenmaailman turhaa, sokeria ym. Ja kauhean hintaisia. Saat pehmeää kun laitat hiutaleet (nalle pika) kylmään veteen ja kiehutat valmiiksi.

Mä jouduin aika pitkää ostaa noita kaliimpia kun se oli ainut koostumus mikä kelpasi muksulle. Eli ei pitäisi koskaan alkaa tarjoamaankaan edes noita vauvapuuroja :mad: Tuli höynäytetty olo.

Mulla ois tarkoitus saada myös sen verran pehmeää ja hienojakoista velliä, että menee vellituttipullon läpi. Meillä syödään nimittäin aamu- ja iltapuurot sängyssä pullosta, koska kätevää. Siirrytään syömään sitten lautaselta puurot, kun vauva osaa istuakin itse. Joskus korkeintaan välipalapuuroa keskellä päivää on syöty lautaseltakin päivällä.

Meneekö tämä nalle pika -puuro vellituttipullosta läpi?

Mulla ois tarkoitus saada myös sen verran pehmeää ja hienojakoista velliä, että menee vellituttipullon läpi. Meillä syödään nimittäin aamu- ja iltapuurot sängyssä pullosta, koska kätevää. Siirrytään syömään sitten lautaselta puurot, kun vauva osaa istuakin itse. Joskus korkeintaan välipalapuuroa keskellä päivää on syöty lautaseltakin päivällä.

Meneekö tämä nalle pika -puuro vellituttipullosta läpi?

Olen tehnyt siitä ihan puuro.

Voithan keittää vaikka ruisjauhoista puuron ja tehdä siitä velliä. Tai antaa ruisleivän käteen..
Tai mannapuuroa(manna on vehnää), sitä en tiedä meneekö mannaryynit tuttipullosta läpi.

On ne lapset niin erilaisia, meidän ei ole ikinä mitään "valmispuuroja" syönyt. Pienempänä kokeilin niitä 2dl tetroja, yökötti vaan häntä. Samoin muumi-pussipuurot joita tuli remontti aikaan hankittua, ei kelpaa. Tai 1 pussin on syönyt.

Me ollaan syöty vain tätä kaurana ja riisinä.
2_219664-1331x1697.jpeg

Nyt ostetaan siis seuraavaksi tätä.
image_gallery

kaverin vauva oli hoidossa, niin keitin ihan taviskaurahiutaleista velliä; keitin veteen, laimensin korvikkeella ja vedin sauvasekoittimella sileäksi. meni vellitutista läpi =)
omat on syöny vaan puurioa, mutta sekin on aina tehty nallehiutaleista, veteen ja sitten rintamaidolla tehty löysäksi

kaverin vauva oli hoidossa, niin keitin ihan taviskaurahiutaleista velliä; keitin veteen, laimensin korvikkeella ja vedin sauvasekoittimella sileäksi. meni vellitutista läpi =)
omat on syöny vaan puurioa, mutta sekin on aina tehty nallehiutaleista, veteen ja sitten rintamaidolla tehty löysäksi

Yhteistyössä