Etäisän oikeudet avustuksiin kun lapsia paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninnim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ninnim

Vieras
Eli meillä uusperhe joka voi hienosti,löytyy lapsia joka lähtöön, sun mun ja meidän :) miehelläni exänsä kanssa viisi lasta joista nuorin ekalla.
Nämä lapset meillä joka toinen vloppu..ongelmana on että mies haluaisi lapsiaan useammin esim.koulujen lomilla vaan ei kertakaikkiaan ole varaa :(
Äiti saa kaiken maailman avustukset ja pystyy olemaan työttömänä vuosi toisensa jälkeen eli elää tuilla.
Ei kuljeta lapsia mihinkään ja me haluttaisiin antaa niitäkin elämyksiä kuten esim.matkustelua vaan kun emme saa näistä lapsista mitään niin vaikeaa on.
Tuntuu mieheni puolesta pahalta..onkohan meillä oikeus edes ottaa heitä mukaan tuettuihin lomiin kun ovat äidin luona kirjoilla?Äiti ei näitäkään käytä.

Eli meillä uusperhe joka voi hienosti,löytyy lapsia joka lähtöön, sun mun ja meidän :) miehelläni exänsä kanssa viisi lasta joista nuorin ekalla.
Nämä lapset meillä joka toinen vloppu..ongelmana on että mies haluaisi lapsiaan useammin esim.koulujen lomilla vaan ei kertakaikkiaan ole varaa :(
Äiti saa kaiken maailman avustukset ja pystyy olemaan työttömänä vuosi toisensa jälkeen eli elää tuilla.
Ei kuljeta lapsia mihinkään ja me haluttaisiin antaa niitäkin elämyksiä kuten esim.matkustelua vaan kun emme saa näistä lapsista mitään niin vaikeaa on.
Tuntuu mieheni puolesta pahalta..onkohan meillä oikeus edes ottaa heitä mukaan tuettuihin lomiin kun ovat äidin luona kirjoilla?Äiti ei näitäkään käytä.

kannattaa olla yhteydessä sosiaalitoimistoon, myös esim hope-yhdistys saattaisi auttaa

Tottakai voi ottaa tuetuille lomille, voithan hakea tuettua lomaa vaikka äitisi tai ystäväsi kanssa, niin miksi ihmeessä ei sitten omien lasten, vaikka olisivat kirjoilla toisen vanhempansa luona?
Luonapitovähennys on mahdollisuus tehdä elareihin jos pitää lapsia luonaan enemmän, mutta se on tosi pieni

Mitä tarkoitat ettei ole varaa? Ei rahaa ruokkia niitä lapsia vai oliko ajatus että lasten kanssa pitäisi nimenomaan silloin tehdä jotain erityistä? En mä tiedä onko suurperheillä ihan oikeasti monellakaan varaa kauheasti reissata. Eikä tietääkseni sellaiseen mitään tukia saa. Tuetut lomat tietysti asia erikseen. Mutta eikö nyt lapset muutenkin nauttisi ajasta isänsä kanssa vaikkei aina oliskaan niin ihmeellistä..?

No aikamoisen panomiehen olet aarteeksesi ottanut <3 5 lasta joista nuorin 1lk ja sitten teillä oli vielä yhteisiäkin ?
Mitä tukia meinasit että saisitte miehen lapsista ? Kumman luona lapset ovat virallisesti kirjoilla ja paljonko etävanhempi tapaa lapsiaan, jos lapset on puolet kuussa isällä ja puolet äidillä niin silloin ei esimerkiksi tarvi elareita useinkaan maksaa ;)

Siis haluat viedä äidiltä rahalliset tuet jotta saatte tarjota jokatoinen viikonloppu jotain elämyksiä miehen lapsille?
Mielumminhan sitä toki elämyksiä kuin ruokaa lautasella tai lämmin katto päänsä päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja asiat tärkeysjärjestykseen;30749305:
Siis haluat viedä äidiltä rahalliset tuet jotta saatte tarjota jokatoinen viikonloppu jotain elämyksiä miehen lapsille?
Mielumminhan sitä toki elämyksiä kuin ruokaa lautasella tai lämmin katto päänsä päällä.

Tokihan voitte ottaa lapset kokonaan teille asumaan ja näette sitten kuinka paljon niillä tuilla pystyy laveaa elämää elämään.
Jokatoinen viikonloppu sitten etävanhemmalle mutta muuten teillä.
Sori nyt vaan mutta jos tämä ei ole provo

Ai että äidillä ois varaa maksaa satanen isä-vuorokaudesta?! Ei ne lapset nyt niin paljon syö ja asumismenot on samat oli lapset kotona tai ei..

Jos kerran äiti oikein kylpee rahassa kuten aloittaja sanoi ja elää tukien varassa niin miksi hänellä ei olisi varaa näin voisi isä viedä lapset edes joskus leffaan tms jos isällä muuten tiukkaa ja ei vara ottaa jälkikasvuaan itselleen omina viikonloppuina

taas on sossupummit vääntäny pentuja yhteiskunnan eläteiksi- miten vastuutonta roskasakkia voi ollakaan.
Ukollasi viis lasta josta nuorin ekalla ja teillä myös pentuja- ei voi olla totta ja sitten sinä mietit maksaisko yhteiskunta teille lomat. Hävetkää miten tyhmiä ootte koko porukka ja näitä sitten työssäkäyvät veronmaksajat joutuu elätttämään ja penikoita väännetään lisää.
EI sitten riittäny ne sun ja mun lapset, ja väitä vielä, että menee hienosti ja samalla vikiset rahapulaa-mee kunnon töihin.

Teillä on siis miehen 5 lasta + sun ja yhteiset lapset. Yhteensä vähintään 7 lasta, todennäköisesti enemmänkin.

Mä en tiedä mitä tukia se miehen lasten äiti saa, mutta mun tuntemilla 7-9 lapsen vanhemmilla ei ihan ihmeellisiin kokemuslomiin ole useinkaan varaa. Vaikka molemmat vanhemmat olisi töissä. Heillä lisäksi kaikki lapset asuu kotona eli ovat kokoajan ruokittavina, kodin koko mitoitettava tämän mukaan, samoin autot, maksettava kaikki harrastukset ja vaatteet yms itse. Ja nihkeästi siihen mitään tukia palkan päälle saa, lapsilisät tietty.

Meinaan siis vaan suhteellisuutta siihen mihin normituloisilla suurperheillä yleensä on varaa. Varsinkaan kun kaikki lasten kustannukset menee omasta pussista. Mut toki niitä tuettuja lomia kannattaa hakea.

Yhteistyössä