Mitkä piirteet miehessä ovat tuhoon tuomittuja?

• Viestiketjun aloittaja "mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti
"mietteliäs"
Olen tavannut miehen ja hän on mielestäni todella mukava ja kiva, mutta se ei riitä. Osaa puhua, kokata ja siivota. Tekee naisen eteen paljon ja on auttavainen. On yh-isä, itsekin olen yh. Rakastaa lapsiaan ja tekee heidän vuokseen mitä vaan. Asuu kivassa omakotitalossa ja raha-asiat on ok. Ei siis todellakaan rikas mutta laskunsa pystyy hoitamaan. On työteliäs ja ahkera.

Mutta. Hänessä on myös paljon huonoja piirteitä ja punnitsen niitä nyt todella tarkkaan.
Mitä olette mieltä seuraavista piirteistä;

- Juo kaljaa viikonloppuisin ja välillä myös viikolla. Ei kuitenkaan joka päivä.

- Menneisyys on raskas. On linnatuomio, rattijuopumusta, pahoinpitelyä. Niistä paljon aikaa ja on sen jälkeen ollut kunnolla. Naisia eikä lapsia ole kuitenkaan lyönyt, miehiä vaan.

- On joskus pettänyt eikä ole varma, pystyykö lupaamaan minullekaan uskollisuutta.

- On itsepäinen. Väittelee niin kauan asioista että on oikeassa. Saattaa suuttuessaan huutaa. Myös lasten kuullen.

Tässä pahimmat. Eniten itseäni häiritsee tuo uskottomuusjuttu. Olen tullut petetyksi ja hän tietää sen. Tykkään kovasti olla hänen seurassaan ja tulen onnelliseksi hänen vuokseen. odotan aina näkemisiä ja alan pikkuhiljaa olla vähän ihastunut. Mutta mitä ihmettä teen nuiden asioiden vuoksi mille en voi tehdä mitään? Miksi naiset rakastuu renttuihin :(

turn-off
Ihan turn-off, en voisi edes kuvitella olevani tuollaisen kanssa. Tuo kaljan jatkuva kittaaminen veisi hermot multa. En käsitä miten tulisin toimeen tuollaisen menneisyyden kanssa. Pettämisen ymmärtäisin jos siihen on ollut hyvät syyt mutta jos ei pysty lupaamaan edes uskollisuutta niin mitä hittoa :O

Tuollainen typerä itsepäisyys että pitää saada olla oikeassa niin ei ei ei!

Kuulostaa ihan kamalalta mieheltä ja liukene kun vielä pystyt.

[QUOTE="mietteliäs";30735750]Olen tavannut miehen ja hän on mielestäni todella mukava ja kiva, mutta se ei riitä. Osaa puhua, kokata ja siivota. Tekee naisen eteen paljon ja on auttavainen. On yh-isä, itsekin olen yh. Rakastaa lapsiaan ja tekee heidän vuokseen mitä vaan. Asuu kivassa omakotitalossa ja raha-asiat on ok. Ei siis todellakaan rikas mutta laskunsa pystyy hoitamaan. On työteliäs ja ahkera.

Mutta. Hänessä on myös paljon huonoja piirteitä ja punnitsen niitä nyt todella tarkkaan.
Mitä olette mieltä seuraavista piirteistä;

- Juo kaljaa viikonloppuisin ja välillä myös viikolla. Ei kuitenkaan joka päivä.

- Menneisyys on raskas. On linnatuomio, rattijuopumusta, pahoinpitelyä. Niistä paljon aikaa ja on sen jälkeen ollut kunnolla. Naisia eikä lapsia ole kuitenkaan lyönyt, miehiä vaan.

- On joskus pettänyt eikä ole varma, pystyykö lupaamaan minullekaan uskollisuutta.

- On itsepäinen. Väittelee niin kauan asioista että on oikeassa. Saattaa suuttuessaan huutaa. Myös lasten kuullen.

Tässä pahimmat. Eniten itseäni häiritsee tuo uskottomuusjuttu. Olen tullut petetyksi ja hän tietää sen. Tykkään kovasti olla hänen seurassaan ja tulen onnelliseksi hänen vuokseen. odotan aina näkemisiä ja alan pikkuhiljaa olla vähän ihastunut. Mutta mitä ihmettä teen nuiden asioiden vuoksi mille en voi tehdä mitään? Miksi naiset rakastuu renttuihin :([/QUOTE]

Tuo lihavoitu kohta on tässä ratkaiseva. Hän päättää ihan itse tekemisistään, joten jos hän päättää olla pettämättä, hän kyllä pystyy siihen - jos haluaa. Jos hän "ei pysty lupaamaan", se tarkoittaa sitä, että hän ei halua. Kyse on asenteesta toista ihmistä kohtaan.

Itselläni tökkisi kyllä aiemmat pahoinpitelytuomiot - jos on niiden takia vankilassa ollut, niin ei ihan pientä läpsimistä ole varmaankaan ollut! Myös tuo "väittelee niin kauan että on oikeassa" kuulostaa rasittavalta.

En tiedä. Itse varmaan jättäisin väliin. Vaikeaahan se on, jos on jo mennyt ihastumaan, mutta jos jo alkuvaiheessa on tuollaista, niin se ei lupaa hyvää.Yleensä alkuvaiheessa, yltiöihastuneena, ne jänkkääjätkin ovat vähemmän jääräpäisiä. Ja jos siinä vaiheessa on mielessä, ettei varmaan voi olla pettämättä, niin kyllä se vähän siltä kuulostaa, että aikoo todellakin pettää.

VieRAs2
Ihan kuin sitä saisi valita, minkälaisen miehen sitä haluaa. Ei kaikki ole pitkiä, komeita, tummia palomiehiä, lentäjiä tai akateemikkoja. Joskus huono on parempi kuin ei mitään.

Hmh. Kai toi on henkilökohtainen juttu itse kullekin. Mua ei ole petetty enkä itse ole pettänyt. Ja ryhdyin suhteeseen miehen kanssa joka on pettänyt jokaikistä aiempaa naistaan. Sillä ei ole mulle väliä, meillä on vapaa suhde, olkoot muiden kanssa jos haluaa. Niin teen minäkin.

Jollekulle toiselle tää ei tietenkään sopisi.

Mä en voisi elää miehen kanssa joka ei sietäisi lapsiani. Miestä, joka lähtisi omille teilleen juuri kun lapseni tulevat meille. Siitä ei tulisi mitään.

no jaa
Se että on ollut väkivaltainen ja se että huutaa jopa lasten kuullen. Ne on näistä tän miehen vioista eniten tuhoon tuomittuja. Irtokullisuus ei itseäni niin paljon haittaisi (tietty edellyttäen että asia on ok molemmin puolin - minä kans!).

no hohhoijaa
Ihan kuin sitä saisi valita, minkälaisen miehen sitä haluaa. Ei kaikki ole pitkiä, komeita, tummia palomiehiä, lentäjiä tai akateemikkoja. Joskus huono on parempi kuin ei mitään.
No siis todellakin pakko olla aivan eri mieltä. Useinkin ei mitään on parempi kuin huono.

Ja pitkä tumma komea palomies/lentäjä/akateemikko voi olla huono sekin, jos se on väkivaltainen, ei osaa olla lasten kanssa (tai edes läsnäollessa), käyttää liikaa alkoholia tai muita päihteitä, on pököpäinen eikä siis kykene älylliseen keskusteluun.

mietteliäs(ap)
Kiitos vastauksista. Onko kaikilla oikeasti sellaisia miehiä joissa ei oo mitään vikaa?
Mun aiemmat miehet on myös juoneet kaljaa jonkin verran eikä se oo niin vakavaa. Mut tuo uskollisuusjuttu kyllä painaa mieltä...Ei siis varmaan edes halua yrittää olla uskollinen? Jos välittäis niin varmaan edes yrittäis? Kun hänkin on sanonut että on vähän ihastunut muhun ja saattas haluta kokeilla seurusteluakin...

errääs
Kaikissa meissä on vikaa, niin miehissä kuin naisissa. Mutta se vian laatu ratkaisee. On hiukan eri asia jättää likaisia sukkia ympäri huushollia kuin kaljotella/pettää.

"hmh"
Alkuperäinen kirjoittaja mietteliäs(ap);30736063:
Kiitos vastauksista. Onko kaikilla oikeasti sellaisia miehiä joissa ei oo mitään vikaa?
Mun aiemmat..... kaljaa jonkin verran eikä se oo niin vakavaa. Mut tuo uskollisuusjuttu kyllä painaa mieltä...Ei siis varmaan edes halua yrittää olla uskollinen? Jos välittäis niin varmaan edes yrittäis? Kun hänkin on sanonut että on vähän ihastunut muhun ja saattas haluta kokeilla seurusteluakin...
Mun mies kyllä kaljottelee, polttaa myös. Mutta en vois ikinä sietää häneltä mitään huonoa kohtelua lapsia kohtaan, välinpitämättömyyttä, töykeyttä, tylyyttä; ei omiaan eikä minun lapsia kohtaan. En halua että hän näyttäytyy omilleen tai minun lapsille humalassa. Uskottomuutta olisi myös äärimmäisen vaikea suvaita; onneksi ei ole tarvinnut edes yrittää suvaita. Älykkään keskustelun puute (=jänkkääminen) olisi äärimmäisen vaikea siedettävä. Täydellisyyttä en tavoittele, mutta mieluummin olen yksin kuin semmoisessa suhteessa, jossa kaikki tulevat vain onnettomammiksi.

Olemme olleet yhdessä 12 vuotta, lapset nyt jo nuoria aikuisia, yhteen muuttaessa teinejä ja teinehköjä.

Alkuperäinen kirjoittaja errääs;30736076:
Kaikissa meissä on vikaa, niin miehissä kuin naisissa. Mutta se vian laatu ratkaisee. On hiukan eri asia jättää likaisia sukkia ympäri huushollia kuin kaljotella/pettää.
Paitsi jos itsekin jättää sukkia sinne sun tänne. Ja kaljoittelee.

Pettäminen toki on paha. Paitsi että tunnen mä sellaisenkin pariskunnan joista kumpikin pettää ja tietävät sen.

Pitää valita mies, jolle sun viat ovat ookoo ja jonka viat itse siedät.

Mulle taas toi pettäminen olisi mitättömin asia nuista, en luultavasti ajatustani uhraisi, enkä toisaalta pidä seksuaalista pettämistä niin isona juttuna, kuin moni muu tuntuu pitävän.
Kaljottelu on myös ok, ja vähän voimakkaamman temperamentin ilmentäminen välillä helpostikin huutaen.

Loputon väittely ja jankkaaminen on rasittavaa, luultavasti menisi hermot itselläni nopeasti.
Nuo vanhat tuomiot on aika paha, kun on rattijuopumusta ja pahoinpitelyä.
En lemppaisi silti noiden takia, mutta häpeäisin asiaa enkä kyllä muille miehen menneisyydestä kertoisi ja vannottaisin miestäkin, ettei missään nimessä saa kertoa tuomioistaan esim. vanhemmilleni.

Elikkäs siis, sun miehessä pahin asia itselleni olisi tuo väittely ja jankkaaminen tappiin asti.

"siru"
"on mielestäni todella mukava ja kiva, mutta se ei riitä. Osaa puhua, kokata ja siivota. Tekee naisen eteen paljon ja on auttavainen. On yh-isä, itsekin olen yh. Rakastaa lapsiaan ja tekee heidän vuokseen mitä vaan. Asuu kivassa omakotitalossa ja raha-asiat on ok. Ei siis todellakaan rikas mutta laskunsa pystyy hoitamaan. On työteliäs ja ahkera." - todella paljon hyviä puolia. Huonot tapahtuvat liittyvät menneisyyteen, joten niistä ei pidä liikaa piitata.

"xxxx"
Kaljan juominen on iso miinus, koska itse en juuri koskaan käytä alkoholia, ja pelkäisin, että juominen riistäytyisi käsistä jossain vaiheessa.

Pahoinpitelytuomiot jne. rattijuopumus erittäin iso miinus, seuraisin tarkasti, onko muuttanut tapansa ja katuisiko. Olisin valmis katsomaan sormien läpi, jos on muuttunut iän myötä.

Mielestäni parisuhteeseen kuuluu uskollisuus. Hyvä on tietysti, että pystyy tässä olemaan rehellinen ja myöntämään, ettei ehkä pysty siihen. Tässä tapauksessa hän ei pystyisi tarjoamaan sellaista parisuhdetta, jota itse haluan.

Itsepäisyys ja huutaminen. Kukaan ei ole täydellinen, jos on itsepäinen niin voisin elää asian kanssa, jos ei ole tyranni. Huutaminen ja lasten kuullen on kyllä iso miinus myös.

Kaiken kaikkiaan, en alkaisi suhteeseen tämän miehen kanssa.

Helppivä
Mitä haet ja millainen itse olet. Siitä riippuu, onko sopiva mies. Luettelemasi ominaisuudet ja taustat huolestuttavat kyllä niin, että unohda mies. Toivottavasti lapsensa jotenkin selviävät. Jos isä juo jatkuvasti kaljaa ja huutaa, lastensuojelu? Mikähän oli lasten äidin stoori? Jos ei lapsia hankittuaankaan ole raitistunut, niin ei sinunkaan takia. On alkoholisti, turha muuta väittää.

unohda
Pelkästään tuo oluen tissuttelu saa minun karvani nousemaan (nimimerkilla tissuttelijan vaimo), saati sitten että on ollut väkivaltainen ja vankilassa. Juoksisin karkuun aivan varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Helppivä;30736373:
Mitä haet ja millainen itse olet. Siitä riippuu, onko sopiva mies. Luettelemasi ominaisuudet ja taustat huolestuttavat kyllä niin, että unohda mies. Toivottavasti lapsensa jotenkin selviävät. Jos isä juo jatkuvasti kaljaa ja huutaa, lastensuojelu? Mikähän oli lasten äidin stoori? Jos ei lapsia hankittuaankaan ole raitistunut, niin ei sinunkaan takia. On alkoholisti, turha muuta väittää.
Se nyt ei varmaan pahin noista? Ja kalja silloin tällöin viikollakaan ei tee ihmisestä alkoholistia!
Noin muuten mies on ihan sellainen reppana, kuka ei tule ikinä saamaan luottamusta lähimmäisissään eikä viranomaisissa.

9MM
Mutta tää mies kertoi itsestään ja menneisyydestään rehellisesti yleensä silloin ei toista historiaa?

no ehkä toi pettämis juttu kertoo että mies on hyper seksuaalinen ja oletko samanlainen?

siis taivas rajana yhdessä tehden?

joo jääräpäitten kaa on hankala olla mutta onko se iltalehti jääräpäisyyttä vai sydämen asia?

no joskus kaikki huudahtaa?

ite ei tykkäis kyl jatkuvasta kaljottelusta naiselta.

Helppivä
Happygirl: kokonaisuus ratkaisee tarinassa, mm rattijuopumus, vankila, kaljoittelua viikolla ja vknl, alkoholisti siis, mikä ei toki pienin asiassa, mutta kaikkia ongelmia ei viitsinyt spekuloida, ei ole aikaa. Se oli selkein lukijoille. Ja kyllä pieni määrä jatkuvasti tissuttellen on riippuvuutta, mut sitä ei alkoholistien laaja joukko täällä myönnä. Se on ihan ymmärrettävää kieltämistä, " ei mulla ongelmaa oo, itelläs on". Ja naiset tykkää rentuista, niiden miehisyyden vetoaa meidän kivikautisen naiseuteemme. Ainakin tulisit saamaan. Toisin kuin minä.

[QUOTE="siru";30736325]"on mielestäni todella mukava ja kiva, mutta se ei riitä. Osaa puhua, kokata ja siivota. Tekee naisen eteen paljon ja on auttavainen. On yh-isä, itsekin olen yh. Rakastaa lapsiaan ja tekee heidän vuokseen mitä vaan. Asuu kivassa omakotitalossa ja raha-asiat on ok. Ei siis todellakaan rikas mutta laskunsa pystyy hoitamaan. On työteliäs ja ahkera." - todella paljon hyviä puolia. Huonot tapahtuvat liittyvät menneisyyteen, joten niistä ei pidä liikaa piitata.[/QUOTE]

Mutta nuo "hyvät" ominaisuudethan ovat ihan tavallisen, kenen tahansa ominaisuuksia. Eiköhän siinä tapauksessa - jos noita pitää kriteerinä - löydä helposti sellaisenkin, jolla ei ole niitä mainittuja huonoja puolia.

• Tykkää
Reactions: Ciervo

Yhteistyössä