Käytätkö AINA turvavyötä?

• Viestiketjun aloittaja turvallistamatkaaturvatonna
  • Ensimmäinen viesti
viera.s
Joskus jos parkkeerattuani auton huomaan, että se jäikin hiukan huonosti ja siirrän sitä vielä tyyliin puoli metriä, en laita. Mutta yleensä jopa tämäntyyppisissä tilanteissa, nykyään olen varsin tunnollinen.

Joskus teini-iässä/parikymppisenä olen kyllä ollut mukana kyydityksissä, joissa kaikille ei edes ole turvavyöt riittäneet. Se oli silloin vielä sallittuakin, nykyään ei. Kerran olin pakettiauton takaosassa kyydissä, joka kyllä oli silloinkin jo kiellettyä ja poliisit tuli just silloin pysäyttämään auton ja puhallutti kuskin. Eivät kuitenkaan katsoneet takakonttiin, joten sakoitta selvittiin.

Kyllä. Autoni ei liiku metriäkään, ellei kaikilla ole turvavöitä. Usein myös (etupenkillä) istuessani kysyn, onko takapenkkiläisillä vyöt. En halua kuolla oman enkä varsinkaan jonkun muun ajattelemattomuuden takia.

viera.s
Muutaman kerran on unohtunut. Puhuin puhelimessa lähtiessä, niin siinä sitten unohtui laittaa. Onko muilla koskaan unohtunut laittaa vyötä?
Jos unohtuisi, piippaus kyllä muistuttaa ennen kuin on päässyt kotipihaltakaan pois. Nykyäänhän melkein kaikissa autoissa on nämä tunnistimet ja varoittimet. Ei sillä, että muutenkaan unohtuisi, piippausta saa kuunnella kyllä aika usein kun auto luulee apukuskin penkillä olevaa käsilaukkua matkustajaksi.

"juu"
AINA, se on ihan refleksi, kiinnitän turvavyön ensimmäisen kun istun autoon. Olen käyttänyt aina niin kauan kuin se on ollut mahdollista, lapsena muistan, ettei meidän autossa ollut ainakaan takapenkillä turvavöitä...

Pin
Joo tottakai aina.Tarkistan myös kavereideni osalta että on muistettu, en halua kenenkään kuolevan vain sen takia, että jonkun ruho syöksyy niskaan kolaritilanteessa, siinä vasta olisi turha kuolema.

Yhteistyössä