Mitä ajattelisit, jos miehesi kertoisi että on 28-vuotiaana pannut 16-vuotiaan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tiedä itse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En osaisi ajatella yhtään mitään. Jos tyttö on ollut halukas ja valmis olemaan miehen kanssa, kokemuksesta ei ole jäänyt mitään pahaa jälkikäteen, niin se on sitten vain tapahtunut ja elämä jatkuu.

• Tykkää
Reactions: samperi
Niin mitä sun pitäisi tuosta ajatella? Jos on kerran tapahtunut ennen sua, niin mitä väliä.

Itse seurustelin 16-vuotiaana 27-vuotiaan eli harrastimme seksiä useita kertoja. Ei tästä pidä kuitenkaan ulkopuolisten ajatella yhtään mitään kun kyse oli kahden ihmisen vapaaehtoisesta seurustelusta ja seksistä.

[QUOTE="jep";30726720]Mitä sairasta siinä on? Täysin laillista toimintaa.[/QUOTE]

16-vuotias on alaikäinen ja täysi lapsi vielä. Kyllä 28-vuotiaalla pitäisi olla enemmän harkintaa.

[QUOTE="jep";30726749]Lain mukaan ei ole tuohon touhuun. Nykyajan 16 vuotiaat eivät enää ole lapsia.[/QUOTE]

Kirjoittiko tämän joku pedofiili? Miten niin "nykyajan 16-vuotiaat" eivät ole lapsia... Outo ajattelutapa.

18 vuotta on täysi-ikäisyyden raja Suomessa ja vasta silloin katsotaan, että lapsen arviointikyky on riittävä muistakin asioista päättämiseen.
Ja edelleen: sen 28-vuotiaan pitäisi ainakin olla kykenevä ajattelemaan järkevämmin.

Kirjoittiko tämän joku pedofiili? Miten niin "nykyajan 16-vuotiaat" eivät ole lapsia... Outo ajattelutapa.

18 vuotta on täysi-ikäisyyden raja Suomessa ja vasta silloin katsotaan, että lapsen arviointikyky on riittävä muistakin asioista päättämiseen.
Ja edelleen: sen 28-vuotiaan pitäisi ainakin olla kykenevä ajattelemaan järkevämmin.

Juu todellinen pedo olenhan harrastanut seksiä 13 vuotiaan kanssa itsekkin. No mielipiteitä saa olla. Itse en näe asiassa mitään väärää jos molemmat sitä halusivat.

[QUOTE="jep";30726720]Mitä sairasta siinä on? Täysin laillista toimintaa.[/QUOTE]

Näin. Itse nostaisin ikärajan 18 vuoteen. Jos on valmis naimaan niin on valmis menemään naimisiin.

Ei välttämättä ole laillista. Suojaikäraja on 16 vuotta, mutta se tarkoittaa vain, että seksi kahden 16 vuotta täyttäneen, mutta kehityksellisesti samalla tasolla olevan kesken on laillista. Eli 16-vuotiaan ja 50-vuotiaan välinen seksi on ehdottomasti laitonta, kun taas 18-vuotiaan ja 50-vuotiaan välinen seksi ei. Paha sanoa, olisiko tuo 16-vuotiaan ja 28-vuotiaan välinen seksi laitonta, se määriteltäisiin oikeudessa erikseen ottaen asian eri aspektit huomioon.

Mutta olet siis väärässä, kun kuvittelet, että 16-vuotiaan kanssa on laillista kenen tahansa olla sukupuoliyhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei välttämättä;30727146:
Ei välttämättä ole laillista. Suojaikäraja on 16 vuotta, mutta se tarkoittaa vain, että seksi kahden 16 vuotta täyttäneen, mutta kehityksellisesti samalla tasolla olevan kesken on laillista. Eli 16-vuotiaan ja 50-vuotiaan välinen seksi on ehdottomasti laitonta, kun taas 18-vuotiaan ja 50-vuotiaan välinen seksi ei. Paha sanoa, olisiko tuo 16-vuotiaan ja 28-vuotiaan välinen seksi laitonta, se määriteltäisiin oikeudessa erikseen ottaen asian eri aspektit huomioon.

Mutta olet siis väärässä, kun kuvittelet, että 16-vuotiaan kanssa on laillista kenen tahansa olla sukupuoliyhteydessä.

Sinä olet väärässä. 16-vuotta on raja. 15 vuotiaat ja nuoremmat voivat harrastaa seksiä oman ikäistensä kanssa, 16 vuotias kenen vaan.

Suomessa on meinattu tiputtaa raja 15 vuoteen. Minusta se pitäisi nostaa 18 vuoteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei välttämättä;30727146:

Mä taas olen luullut, että se menee juurikin niin, että 16v on se ikäraja, ettei saa enää alaikäseen sekaantumisesta rangaistusta, alle 16v kanssa saa. Eli jos esim 16v ja 18v seurustelisivat (hyvin lähellä toisiaan ikätasoisesti) niin se olisi aika erikoista, etteivät saisi harrastaa seksiä ilman rangaistusta.

Eli lain mukaan on mielestäni ihan sallittua harrastaa seksiä 16v kanssa, mutta ei alle 16v. Siltikin se on mielestäni hieman kyseenalaista ja itselleni tulee sellainen olo, että jos mies pystyi 16 vuotiaan kanssa, niin miksei 14 tai 15 vuotiaankin kanssa, hyvin lähellä taas tuota 16-vuotiasta.

Kamalaa, teidät pitäisi polttaa. Me emme ole koskaan tehneet mitään pahaa, jos joku muuta väittää niin ansaitsee palaa.

Jos joku sattuu harhautumaan niin jos katuu niin asia unohdetaan. Jeesuksen tavoin käännämme poskemme yhä uudelleen jos vain katuu, vaikka tekisi sitä joka päivä.

Provo. Jos olisit oikeasti kristitty niin tietäisit että Raamatun mukaan ei ole noin.

Hebrealaisille10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27. vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
30. Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
31. Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

Yhteistyössä