The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
9mmm
missä muuten ihte kävit opettelemassa asennossa pojottamista?
no siis olin asenossa pojottamassa kuurosokeiden kanssa ja järjestämässä toimintaa:)

se oli yks ihmeistä miten kuuro sokea oppii lukemaan mulle yks vanhempi rouva motkotti kieli oppi virheistä kuurosokeeta painetaan sormilla tohon peukalon ja etusormen väliin jos kirjaimin puhutaan paljon sitten käsin toisen käden liikuttamista vaikee selittää.
 
no siis olin asenossa pojottamassa kuurosokeiden kanssa ja järjestämässä toimintaa:)

se oli yks ihmeistä miten kuuro sokea oppii lukemaan mulle yks vanhempi rouva motkotti kieli oppi virheistä kuurosokeeta painetaan sormilla tohon peukalon ja etusormen väliin jos kirjaimin puhutaan paljon sitten käsin toisen käden liikuttamista vaikee selittää.
pitikö sivarissaki seistä asennossa?
 
dfdrer
Ohoh melko liuta kysymyksiä :D

Kielitieteessä opiskellaan kielen eri ilmiöitä, sekä historiallisia eli miten kieli on kehittynyt semmoiseksi kuin on, että tämänhetkisiä, vaikka että miten kieltä käytetään eri tilanteissa. Muunnoksia eli variantteja opiskellaan myös.
Opiskelen vain englantia ja suomea.

En oo reissannu muissa yliopistoissa, kerran hain vaihtoon, mutten päässyt. Suomessa ei ikävä kyllä saa viittaa ja hatunki vasta jos lukee tohtoriksi :D

En oo luennolla nyt vaan kotona. Mutta nykyään monet pitää luennolla tietokonetta mukana, niin eipä se proffa tietäis mitä siellä näpyttelee =) Mutta ois epäkohteliasta näprätä puhelinta luennolla niin en sitä yleensä tee.

Tykkään semmoisesta scifistä, missä pohditaan vaiks ihmisten ja alieneitten kanssakäymistä tai tulevaisuuden outoja yhteiskuntarakenteita.

Fantasiassa pidän maagisesta realismistä ja uuskummasta, eli semmoisesta jossa ollaan melkein tavallisessa maailmassa ja sit on kuitenkin jotain outoja juttuja.

Luen monenlaista sarjakuvaa, esim supersankarijuttuja, samuraimangaa ja höpsöä tyttöjen mangaa sekä realistisempaa eurooppalaista.
tarkenna tota ilmiö hommaa?

tarkotatko varianteilla esim erilaisia puhetapoja suomenkielessä ja miten kielen käyttö saadaan sujuvammaksi vuorovaikutus tilanteessa?

Monettako vuotta luet? ja miksi vain englanti? eikä esim lisänä venäjä espania ja kiina?

voiko sieltä esim valmistua tulkiksi?

niin ja tarkotikko variantti myös sitä että tiedät vaikka bisnes kielen?

meinasikko lukea tohtoriksi?

kerro jogu magia kirja? ite luin tossa vähän aikaa sitten noituri saagan.

okei mä en oo oikeen päässy tohon manga maailmaan mukaan kerros ite siitä mikä siitä tekee hyvää?

eli sua kiinnostaa ufo jutut telepatiako? kuinka hyvin luet ilmeitä?
 
9mmm
kappas vaan, empä olis arvannu että sotamiehen temput olis voinu opetella kirjoja lukemalla

vaikka ite oon lukenu saman kirjan niin oli silti oma hommassa laatia semmonen asento että se ylikersantille kelepasi
kävinhän mä kääntymässä intissä piti päästä piiristä pois. noh kersantit koitti aina juoksuttaa mua rööki paikalle 300 metrin kierto lenkkiä noh mä en taas millään voinut ymmärtää sitä logiikkaa joten lompsittiin suorinta tietä röökille :) kerran sitten ruokalasta tullessani kävelin mietteissäni olikohan everstin ohi ja huiskaisin kädellä sillain puoli huolimattomasti tästkö eversti pillastu eiku se oli kapu noh sitten se alko näyttämään miten tehdään kunniaa kun kävellää ohi ja näytti mulle ja käveli pari kertaa ohitseni tehden kunniaa. noh hiukka hymyilytti tilanne mutta kyllä se alko riittämään ja menin oman komppanian kapulle sanomaan että mä haluun nyt eron tästä lafkasta ja sekös kapua punotti alko huutamaan päin naamaa kuinka jätän kaikki raiskattavaksi . pitkän huudon piti. noh patalioonan majurin kaa juteltiin pitkään siinä oli asiallinen mies sanoi että jokainen valitsee oman tiensä.

ja noit sven hasseleita on monta julius on kävelevä sääntökirja.
 
kävinhän mä kääntymässä intissä piti päästä piiristä pois. noh kersantit koitti aina juoksuttaa mua rööki paikalle 300 metrin kierto lenkkiä noh mä en taas millään voinut ymmärtää sitä logiikkaa joten lompsittiin suorinta tietä röökille :) kerran sitten ruokalasta tullessani kävelin mietteissäni olikohan everstin ohi ja huiskaisin kädellä sillain puoli huolimattomasti tästkö eversti pillastu eiku se oli kapu noh sitten se alko näyttämään miten tehdään kunniaa kun kävellää ohi ja näytti mulle ja käveli pari kertaa ohitseni tehden kunniaa. noh hiukka hymyilytti tilanne mutta kyllä se alko riittämään ja menin oman komppanian kapulle sanomaan että mä haluun nyt eron tästä lafkasta ja sekös kapua punotti alko huutamaan päin naamaa kuinka jätän kaikki raiskattavaksi . pitkän huudon piti. noh patalioonan majurin kaa juteltiin pitkään siinä oli asiallinen mies sanoi että jokainen valitsee oman tiensä.

ja noit sven hasseleita on monta julius on kävelevä sääntökirja.
minun mielestä on hyvä että laittavat nykyään kotiin ne joista ei tuu sotilasta
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä