YLEn mielestä Suomessa syntynyt ja koko ikänsä elänyt nainen ei olekaan suomalainen vaan somali

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja merkillistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Persu-Reiska on käynyt virtsaamassa toisen ovelle - tyypillistä toimintaa, halutaan pönkittää omaa itsetuntoa levittämällä omaa virtsaa kaikkialle.. Aika surullista.

Alkuperäinen kirjoittaja Että semmosta;30722791:
Persu-Reiska on käynyt virtsaamassa toisen ovelle - tyypillistä toimintaa, halutaan pönkittää omaa itsetuntoa levittämällä omaa virtsaa kaikkialle.. Aika surullista.

Sellaisia ne patriootin paviaanit ovat.

Itse olen syntynyt Suomessa ja elänyt täällä koko ikäni. Mutta en ole suomalainen, ja jotenkin olisi hassua jos minua uutisissa (tai vaikka virastoissa, ihan missä vain) kutsuttais suomalaiseksi.

Ei sillä, tunnen itseni aika suomalaiskeksi kans, mutta niin kauan ku passissa on joku toinen maa kotimaana, niin mielestäni olisi vain epäkorrektia jos pistettäis virheellistä tietoa liikkeelle.

Se on somali, koska se on tällä kertaa somalien etu. Jos kyseessä olisi raiskaaja, puhuttaisiin vain miehestä, ehkä saatettaisiin mainita tuntomerkkinä tumma tukka.

[QUOTE="voiei";30722832]Palstan suvisten mielestä jokainen Suomessa syntynyt on suomalainen. ;)[/QUOTE]

Ei vaan ne joilla on suomen kansalaisuus. Osa voi olla kaksoiskansalaisia jolloin he ovat vaikka suomalaisia ja ruotsalaisia yhtä aikaa. Syntyperäinen suomalainen on taas tuo jota haet jos hänellä on vielä suomen kansalaisuus. Sitten suomalaistaustainen on jo eri asia.

Patriootin paviaanien mielestä kaikki ovat mamuja taikka hyysäreitä jos se heistä sillä hetkellä siltä tuntuu. Heille kun riittää 'musta tuntuu'.

[QUOTE="voiei";30722832]Palstan suvisten mielestä jokainen Suomessa syntynyt on suomalainen. ;)[/QUOTE]

Teidän natsien mielestä suomalainen voi ola vain arjalaisen vaalea vähintään tuhat vuotta sukunsa puolesta täällä majaillut - tietenkin rotupuhdas.

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;30722813:
Sen sukujuuret on somaliassa, siis se on somali.

Mutta Suomessa syntynyt ja asunut koko ikänsä eli suomalainen. Onko vaikeaa puhua vaikka suomalais-somalialaisesta? Palsta on niin mustavalkoinen.

Mutta Suomessa syntynyt ja asunut koko ikänsä eli suomalainen. Onko vaikeaa puhua vaikka suomalais-somalialaisesta? Palsta on niin mustavalkoinen.

Moni ulkomailla asuva suomalaistaustainen pitää itseään suomalaisena vaikka olisi syntynyt muualla. Yleensä noilla on jaettu identiteetti. Entä jos tuollainen sitten menee naimisiin siellä ja muuttaa perheineen tänne, onko hän suomalainen vai joku muu? Ei kotonaan missään vai kotonaan molemmissa? Se miten henkilö itse kokee vaihtelee, mutta mikä on sinun mielipiteesi?

Moni ulkomailla asuva suomalaistaustainen pitää itseään suomalaisena vaikka olisi syntynyt muualla. Yleensä noilla on jaettu identiteetti. Entä jos tuollainen sitten menee naimisiin siellä ja muuttaa perheineen tänne, onko hän suomalainen vai joku muu? Ei kotonaan missään vai kotonaan molemmissa? Se miten henkilö itse kokee vaihtelee, mutta mikä on sinun mielipiteesi?

Tai ehkä kysymys on majurille kuitenkin, lainaus kohdistui väärään henkilöön :(

No mietin omalle kohdalle. Jos vanhempani olisivat muuttaneet Kiinaan ennen syntymääni, ja eläisimme siellä koko minun lapsuuden, mutta vanhempieni kulttuurin mukaisesti, niin pitäisin varmaan itseäni enemmän suomalaisena kuin kiinalaisena. Tai en tiedä.

[QUOTE="---";30722953]Esimerkiksi kaikki sinun kaltaisesi vajaaälyiset.[/QUOTE]

Eli valtaosa suomalaisista eivät ole sinusta suomalaisia, vaan vain paviaanit ovat oikeita suomalaisia? Ok.

Yhteistyössä